Hallo,
Onlangs verhuisde ik naar een huurappartement en plaatste ik een bestelling bij Proximus voor internet en televisie. Er werd mij bevestigd dat dit mogelijk is in het appartement. De vorige huurder was aangesloten bij Telenet.
Nu kwam gisteren de technieker bij mij langs. Na enkele seconden besloot hij niets te kunnen doen omdat er geen aansluiting was van Proximus in mijn appartement. We gingen op zoek naar andere mogelijke aansluitingen en zagen dat er in de kelder onder mijn (gelijkvloers)appartement bekabeling van Proximus aanwezig is en ook in de gedeelde hal op het gelijkvloers is er bekabeling en hangt er een bakje. (Dit bakje draagt wel nog de naam Belgacom). De technieker liet weten dat er een kabel ging moeten doorgetrokken worden en er geboord zou moeten worden. Dit kon ik via Proximus doen of zelf een elektricien laten langskomen.
Volgens mijn huisbaas is er in mijn appartement echter wel de nodige aansluiting tot Proximus en heeft een eerdere huurder al internet van Proximus gehad. In het gebouw zou er momenteel ook iemand aangesloten zijn bij Proximus. Volgens de huisbaas is boren dus niet nodig.
Vandaag belde ik naar Proximus met de vraag naar meer informatie. Uiteindelijk werd er een nieuwe afspraak vastgelegd, deze keer met een lasser en vervolgens de technieker.
Ik weet echter nog altijd niet goed wat er te gebeuren staat. De contactpersoon sprak over een klein gaatje. Hoe klein is dit gaatje dan? Moet er iets open gebroken worden? Wat doet een lasser juist? Is de plek waar er geboord wordt nog zichtbaar achteraf?
Ik zit met heel wat vragen omdat ik hier zelf geen kennis over heb. Ik heb hier helaas geen duidelijke antwoorden op gekregen. Kan iemand hier mij wat meer informatie brengen? Ik ben bezorgd, maar misschien onterecht, dat de werken ingrijpender gaan zijn dan wat de medewerkers van Proximus laten uitschijnen en dat mijn huisbaas hier niet zo tevreden over zal zijn …..
Alvast bedankt!
Groetjes,
Esther