Skip to main content

Goede middag,

Ik wil overschakelen van Proximus naar Scarlet, technieker een afspraak geregeld om de aansluiting te maken. Bij binnenkomst zegt hij dat wij Fiber verplicht moeten inleiden om te kunnen overschakelen, alhoewel hierover aan de telefoon bij het afsluiten van ons abonnement niets over gemeld is.
Wij wonen op een appartement en de schacht willen of kunnen ze niet gebruiken. De kabels worden  met krullen op de muur gezet omdat de kabel niet in een bocht mag geplooid worden. Maw. voorlopig willen wij geen fiberaansluiting.

waarom worden wij verplicht deze fiber wel in te leiden?

dank en groetjes

@Josseline1

• Ter info: Het is zo dat eens overal fiber in je straat ligt zij kunnen beslissen om de koperlijnen uit dienst te zetten. Als er in straat (regio) overal Fiber ligt zal er normaal geen nieuw abonnement over koperlijnen nog kunnen aangesloten worden.
  • PS: Indien je het nog niet zou gedaan hebben en omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
    Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
    In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of belangrijk acht ivm je vraagstelling.
    Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
    Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Sorry, maar je wil overstappen naar Scarlet. Dit is dus in de 1e plaats een vraag voor Scarlet, ook al is het een dochter van Proximus.

Over de installatie kan ik niet oordelen, maar als dat werkelijk een probleem is moet je zeker ook toekomstgericht denken omdat - zoals @Martin aanhaalt - de koperlijn vroeg of laat uit dienst zal worden genomen. M.a.w. geen koper en geen fiber, dus …. de andere concurrent?
Want bedenk, welke opties heb je?
1. Bij Proximus blijven tot koper is uitgefaseerd
2. Bij Scarlet idem - mits mogelijk en conform contract.
3. overschaklen naar fiber maar hoe inleggen?
4. Geen koper, geen fiber, dus ...

Was inderdaad niet duidelijk, maar ik vermoed dat het een Technieker van PX is die voor de installatie gekomen is!

Ik vrees inderdaad dat u uw vraag dienaangaande aan Scarlet dient te richten

Ik vermoed evenwel dat zoals bij Proximus dat indien fiber in het publieke domein beschikbaar is er geen nieuwe “koper”-abonnementen meer aangemaakt worden (en/of geen aanpassingen aan bestaande “koper”-abonnementen)

Aansluitingen** worden inderdaad door Proximus (of Proximus onderaannemers) uitgevoerd

Eventueel de Scarlet website raadplegen

Waarom meer betalen? | Scarlet

Internet abonnement

** dit geldt ook overdrachten tussen X en Y op het Proximus netwerk

Was inderdaad niet duidelijk, maar ik vermoed dat het een Technieker van PX is die voor de installatie gekomen is!

Maakt niet uit. Het nieuwe contract voor internet etc is afgesloten met Scarlet, niet met Proximus.
Ongeacht het logo op zijn vestje, de technieker kwam voor rekening van Scarlet, voor de aansluiting met Scarlet. Hoe de techniekers onderling worden geregeld en gefactureerd staat los van dit topic.

Ik bedoelde dat de PX medewerkers uit het verslag van de PX Technieker eventueel meer kunnen te weten komen, maar je kunt gelijk hebben dat scarlet dit ook kan opvragen.
Enfin we zien en horen het wel evt morgen…….

@Josseline1 Volgens wat ik kan zien bent u ondertussen toch op koper aangesloten.Indien u meer info wenst kan u zich best in dit geval richten tot Scarlet.Groetjes,Joel

Reageer