Skip to main content

Beste

situatie, beneden nieuwe modem , wifi-bridge me v7-tv box

verdiep 1 wifi booster

verdiep 2 wifi booster, oude tv-box

Boven werkt alles

beneden heel wat problemen met mijn proximus tv

reeds verschillende maal gebeld, gechat met altijd verschillende mensen

telkens een andere advies

mijn vraag is concreet 

is de v7 compatible met de wifi -bridge

als ik de wifi bridge wegneem geen internet en geen tv boven en beneden

kan de wifi-bridge vervangen door een wifi booster ( moet ik daarvoor bijbetalen)

sleept nu al een tijdje aan

graag eens duidelijk advies

alvast bedankt

 

mvg

 

Georgee

 

FYI: over een deel van je vragen kan ik al het volgende zeggen:

De vraag of WifiBridge compatible is met Decoder zou eerder de vraag moeten zijn werkt de wifibridge optimaal met een Internet box (wifi-6 + mesh ondersteuning). 

Het antwoord hierop is, dat de prestaties het best zijn om met een internet box samen te werken met Wifi boosters V2 (wifi-6 + mesh ondersteuning) (dus  niet de oude wifi boosters v1) 

Mss moeten de PX moderatoren eens overwegen om eens een PX technieker te sturen, maar dat moet ik uiteraard aan hen overlaten.


@georges_014 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

 


Vraag is of PLC adapter , wifi extender of wifi Brugge nog nodig is bij de combinatie wifi 6 modem en wifi booster V2.

M.a.w.: volstaat die combinatie voor perfecte wifi.

En zo ja, hoeveel boosters nodig.


Bijkomende vraag : 

Robotmaaier moet signaal kunnen ontvangen op 40 m van modem.

Heeft waarschijnlijk invloed op aantal boosters.


Ter algemene info:

Dat is heel moeilijk om dit in te schatten als je de situatie ter plaatse niet kunt bestuderen.

Hoe ver een wifi signaal draagt is van te veel factoren afhankelijk, in het kort hangt het van de bouwmaterialen die het wifi signaal moet doorkruisen van de bron (bv je internet box of je booster … ) tot aan je ontvanger van het wifi signaal.

Je kan wel bv met een smartphone waarop je de wifiman-app installeert overal in huis rondlopen om te zien waar het wifisignaal nog voldoende sterk binnenkomt bv door eerst je bbox alleen wifi te laten uitzenden dan weet je al waar een booster nodig is enz….


Mijn klanten gegevens zijn ***

Er is een technieker langsgeweest 

Enige oplossing is een utp kabel verbinden van de modem naar de wifi-booster ...is dit zo?


Dit is bijna onmogelijk om daar op te antwoorden op afstand zonder de lokale situatie te kunnen bestuderen.
Heeft de technieker dan niet de reden opgegeven waarom dit de juiste mogelijkheid is.

Het is wel zo als je toch het wifi signaal moet ver genoeg te kunnen uitbreiden en met boosters moet werken dat het best is dat je die booster als acess point aansluit,  wat er op neer komt dat je de booster met een utp kabel verbindt met de bbox(modem/router). 

Nu kan het zijn dat de PX medewerkers je overmorgen meer uitleg kunnen geven uit het verslag van de technieker.


Reageer