Vraag

Tv Box

  • 19 November 2022
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

Hallo,

Onze tv box blijft sinds een dag of 3 zeggen dat er geen verbinding gemaakt kan worden. de andere tv heeft geen probleem. heb de modem al meerdere keren gerest alsook de tv box zelf, geen effect. 

we hebben verder geen problemen met wifi, enkel die tv box doet het niet.

Wij hebben een tv box type V5 compact.

 


6 reacties

Bij ons was het opgelost zodra we de netwerkkabel rechtstreeks hebben aangesloten op de TV BOX.

@Wouters08 wat staat er tussen de bbox en de decoder die werkt en deze die niet goed werkt.

als er iets tussen staat kun deze toestellen ook eens herstarten = Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

als dit ook niet helpt zou je eventueel kunnen de decoders wisselen van plaats om te zien of het probleem meeverhuisd met de decoder of niet.

cfr: ClipFil dat is natuurlijk altijd de beste oplossing indien mogelijk natuurlijk (of indien mogelijk als test deze zo eens verbinden met een voorlopige lange kabel die je tijdelijk over de grond legt).

NB: PX medewerkers komen hier niet langs tijden het weekend.

@Wouters08 wat staat er tussen de bbox en de decoder die werkt en deze die niet goed werkt.

als er iets tussen staat kun deze toestellen ook eens herstarten = Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

als dit ook niet helpt zou je eventueel kunnen de decoders wisselen van plaats om te zien of het probleem meeverhuisd met de decoder of niet.

cfr: ClipFil dat is natuurlijk altijd de beste oplossing indien mogelijk natuurlijk.

NB: PX medewerkers komen hier niet langs tijden het weekend.

de tv die werkt, verloopt via een verbinding van de wifi booster van Proximus zelf. de tv die niet meer werkt is aangesloten op een externe router. maar als ik de internet kabel die rechtstreeks van de bbox komt, in de tv box steekt, werkt er ook niks. 
als ik deze internetkabel in de router steekt werkt de wifi wel perfect, dus mij lijkt het dat het probleem echt aan de tv box ligt. 
zal de decoders inderdaad eens wisselen, om te kijken of dat effectief het probleem is.

 

Als je de V5C direct verbindt met de kabel die op je router toekomt verbindt dan werkt de V5C ook niet als ik het goed begrepen heb.

Even ter zijde: Die router werkt die als router of als switch, want het verwonderd mij dat de decoder achter die router goed werkt (of gewerkt heeft) tenzij je met VLAN’s werkt.
Zelfs achter een switch kan je ook problemen krijgen als die geen igmp snooping ondersteunt.

Nu kan het natuurlijk ook zijn da je V5C defect is want de laatste tijd heb ik hier al wat meer berichten gezien van klanten met defecte V5C. Het is wel één van de stabielste decoders die PX al gehad heeft, heb ook zo één en nooit problemen mee gehad tot nu toe.

Als je de V5C direct verbindt met de kabel die op je router toekomt verbindt dan werkt de V5C ook niet als ik het goed begrepen heb.

Even ter zijde: Die router werkt die als router of als switch, want het verwonderd mij dat de decoder achter die router goed werkt (of gewerkt heeft) tenzij je met VLAN’s werkt.
Zelfs achter een switch kan je ook problemen krijgen als die geen igmp snooping ondersteunt.

Nu kan het natuurlijk ook zijn da je V5C defect is want de laatste tijd heb ik hier al wat meer berichten gezien van klanten met defecte V5C. Het is wel één van de stabielste decoders die PX al gehad heeft, heb ook zo één en nooit problemen mee gehad tot nu toe.

Deze werkt als router, of dat denk ik toch, als ik de naam en model nummer nakijk, geeft ie gewoon router aan. Ben er ook niet zo hard in thuis in al die termen.
Heeft altijd goed gewerkt al wifi versterker, wifi krijgt dan wel een andere netwerknaam en tot een paar dagen geleden ook geen probleem mee gehad voor de tv.

het eerste deel van je antwoord klopt, dat bedoel ik

 

Dan is er inderdaad veel kans dat die V5C defect is?

Terwijl hij aan een Utp kabel hangt rechtstreeks aan de bbox, heb je zo al eens geprobeerd van te resetten, of het dan werkt? als je begint aan de reset mss best eens de stekker van zijn voedingsadapter uit het stopcontact trekken ipv via zijn schakellaar achteraan.

Reageer