Technieker komt niet opdagen

  • 5 January 2023
  • 4 reacties
  • 968 Bekeken

Beste,

 

Op 26/10/2022 doe ik een aanvraag online bij Proximus voor fiber kabel in te leggen.

Ik krijg een bevestiging van de aanvraag met de datum 02/12/2022 tussen 08:00u en 12:30u waarop ze het zouden komen inleggen.

Zonder te verwittigen komen ze niet opdagen en wordt er dus geen fiber kabel ingelegd.

Ik bel in de namiddag dus naar Proximus en daar zegt men mij dat ze van niks weten, dat er geen bevestiging is geweest vanuit de technische dienst en dat hij mij zou doorverbinden met de technische dienst voor een nieuwe afspraak te maken.

Na een uur en een kwartier aan de telefoon gewacht te hebben sluit ik dan maar de verbinding.

De dag erna ga ik naar de Proximus Shop Hasselt, Kempische Steenweg 89 3500 Hasselt met de vraag of ze mij konden zeggen wat er fout gelopen was, maar omdat ik het niet in deze shop besteld had konden ze niks terug vinden en raden ze me aan om via hun een nieuwe afspraak te maken, wat ik dan ook gedaan heb.

De afspraak werd op 27/12/2022 gezet tussen 08:00u en 17:00u.

Op 27/12/2022 komt een Proximus technieker langs om 14:30u, na eerst getelefoneerd te hebben dat hij binnen 5 minuten bij mij zou zijn en als hij bij mij binnen is zegt hij dat hij met 2 moet zijn en dat hij op dinsdag 03/01/2023 zou terug komen, wat voor mij goed was.

Op vrijdag 27/12/2023 krijg ik dan nog een sms van Proximus, in het Engels dan nog, dat ik beslist heb om mijn afspraak naar een latere datum te zetten? en een link erbij om een nieuwe afspraak te maken, (zo kan ik er toch uit opmaken) maar als ik op de link druk werkt deze niet en kan ik niks doen.

Ik krijg ook een mail, in het Engels, met de vermelding, “Geachte heer, De installatie van uw nieuwe Proximus-dienst(en) wordt verplaatst naar een latere datum. Je kunt een nieuwe datum boeken via Mijn Afspraak en dit tot: 1 januari 2023. U kan het nodige ook doen via de rubriek 'Mijn afspraken' in MyProximus. Dank u voor uw vertrouwen. Vriendelijke groeten Het Proximus-team”

De linken in deze mail “Mijn afspraak” en “MyProximus” werken natuurlijk ook niet, dus ging ik er van uit dat ze idd op 03/01/2023 zouden langskomen voor de installatie van fiber kabel, maar helaas, niemand gezien.

Ik had ondertussen mijn vorige provider “Scarlet” al aangetekend opgezegd de 24ste december 2022, met ingang van opzegging 06 januari 2023 omdat ik bevestiging had gekregen via mail en sms dat Proximus de 27ste december de fiber kabel kwam installeren.

Dat is nu de 3e keer dat ze mij zo liggen hebben en 3 dagen dat ik thuis ben moeten blijven voor niks en dus ook geen fiber kabel en vanaf de 6e januari geen internet en tv waarschijnlijk.

 

Zijn dit de normale gang van zaken bij Proximus?

 

Met vriendelijk groeten, Johny


4 reacties

Ik weet natuurlijk niet hoe het in Hasselt loopt, maar bij ons (Oud Turnhout) heeft een externe firma (Stroppa) eerst de straat open gelegd om een kabel te leggen. Een tijdje later heeft dezelfde firma een kleinere kabel tot in de woonkamer getrokken  en nog een tijdje later heeft men de glasvezelkabel zelf door deze kabels tot in de woning gelegd. De aansluiting zelf is nog niet gebeurd. Ik vermoed dat dat door proximus zelf zal moeten gebeuren, misschien  gebeurt dit pas als de hele gemeente klaar is? Ik weet het niet.

ter info: hier kun je wel wat vinden over de aansluiting

Ik woon in een appartementsblok en de fiber kabel ligt al binnen want mijn gebuur heeft reeds fiber. Het aansluitkastje hangt in de hal en er moet gewoon een aansluiting komen van het kastje in de hal naar hier, een goeie 5 meter. Het probleem is dat er geen technicus langskomt terwijl ze wel hebben bevestigd met datum van aansluiting en die er al geweest is zegt dat hij het niet alleen kon en beloofde om de 3e januari terug te komen maat het ook liet afweten zonder te verwittigen.

Ik ben de voormiddag weer terug geweest naar de Proximus shop met als resultaat dat ik een nieuwe afspraak heb voor de 19e januari. Nu maar vingers kruisen 😅🤞🤞🤞

Reageer