Vraag

Slecht geluid, decoder kapot?

  • 16 August 2022
  • 11 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Mijn schoonmoeder (96 jaar dus hulp nodig) heeft heel slecht geluid op haar TV, er is en TV-reparateur geweest die zegt dat het aan de decoder ligt.

Ik wil haar TV nu met mijn decoder proberen, gaat dat zo maar of moet het decoder-nummer hiervoor gemeld worden, idem voor het terug plaatsen van de decoder bij mij.

Hoe kan ik dit nummer eventueel laten overschrijven?


11 reacties

wordt het niet beter als je haar bbox en decoder eerst heropstart?

je kan daarna ook de de decoder ook eens resetten als het na heropstarten niet beter werd.

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 6
Badge +2

Slecht geluid op de tv en de tv reparateur zegt dat het de decoder is. Dat is meestal zo : als men niets vindt is het de schuld van iets anders. Hopelijk is de tv reparateur een goede.

‘Misschien helpt de raad van Martin wel. Ik zou zeggen : een goede tv reparateur had dat al rap eens kunnen doen.

U kunt eigenlijk zelf op een eenvoudige manier testen wat er scheelt. Neem uw laptop of PC en verbindt die met de tv met een vga kabeltje. Surf naar bvb www.VRT.be en laat die afspelen op uw tv zonder decoder. Als het geluid dan goed is dan is de tv reparateur ook goed en vervang de decoder van uw mama door die van u, zet die maar aan en kijk wat er gebeurt. Gaat het geluid nu goed dan was de tv reparateur ook goed en de decoder slecht. 
‘Eigenlijk kunt u al dat gedoe vermijden door naar de helpdesk van Proximus te bellen 080022800 en vragen dat ze een nieuwe decoder opsturen voor uw mama. Morgen of zeker overmorgen komt die toe en sluit hem aan. Het zou kunnen dat u nog eens moet bellen naar Proximus om de oude decoder te desactiveren en de nieuwe te activeren. 

 

 

Je test met vga ingang maakt de test wel niet 100% waterdicht, aangezien die een ander weg volgt in je TV.

deactiveren kun je ook zelf natuurlijk. (indien dit echt nodig zou zijn)

  • Bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Zorg dat je een recente aanrekening bij je hebt hierop staat je telefoon-, aansluitings- en klantnummer.
Reputatie 6
Badge +2

Je test met vga ingang maakt de test wel niet 100% waterdicht, aangezien die een ander weg volgt in je Twv

Oei, hoe die weg er uit ziet in de TV weet ik niet. Ik heb ooit in mijn leven eens ene keer getracht om een tv te herstellen en ik was bijna dood omdat ik  de hoogspanning had geraakt. Eigenlijk is het gewoon naar de TV kijken door de decoder uit te sluiten. 
Een ding is 100% zeker : dat ik ooit zal doodgaan. En gij ook, je moet je niet haasten, je zit al bijna aan 30.000 berichten. Nieuw wereldrecord. Of ze 100% nuttig waren dat denk ik niet. 

Als ze allemaal even nuttig waren dat zal wel niet , net zoals zoveel berichten, maar de bedoeling is iemand helpen en ook om iets bij te leren en dit voor mij incluis.

NB: je zal het mss wel niet geloven maar het aantal berichten dat iemand post daar heb ik nu nog nooit op gelet, enfin voor mij betekent dit ook totaal niets.

Sorry aan topic starter dat we even aan het afdwalen zijn 😊

Reputatie 6
Badge +2

Na een uur dacht ik : dit keer gaat hij eens efkens niets zeggen, maar voilà…

ja dat komt er van met dat pushen 😊

Reputatie 4
Badge +2

Heb gisteren decoder volledig gereset, helpt niks. Zal morgen de tip van cvanloon eens proberen. 
bedankt voor de tips. 

TBI: Voor sommige problemen met een decoder is het ook soms nodig de bbox te resetten maar je kunt inderdaad ook eerst eens de tip van Cvanloon proberen.

Reputatie 4
Badge +2

Probleem Macbook Air heeft geen VGA aansluiting.

Nog even tussendoor een compliment aan Martin, heeft me al vaak geholpen.

Bedankt Martin!

Heel graag gedaan Hans is ook altijd mijn bedoeling geweest om mensen zoveel mogelijk als ik kan verder te helpen.

Reageer