Vraag

Klacht over fiber pack

  • 5 January 2023
  • 4 reacties
  • 498 Bekeken

Philippe Lardinois
Zilverbeeklaan 37
2640 Mortsel                                                                                                          AANGETEKEND
                                                                                                                          Kopie aan Test-Aankoop
 


Aan de klantendienst van Proximus
Researchdreef 18
1070   Brussel

Mevrouw,
Mijnheer,                                                                                                                   22 december 2022

Ik schrijf u in verband met mijn moeder Proximusklant CASTILLE Lucienne,, klantnummer 61xxxxx96.

Mijn moeder is 96 jaar oud en heeft geen internet en dus geen email.  Zij heeft een abonnement Tel + TV aan 45,99 € incl.
Onlangs kreeg ze een brief om gratis over te schakelen op glasvezel.  Ik heb onderaan in kleine letters gelezen dat de installatie gratis wordt aangeboden ‘voor elke activering van een Fiber pack’.  Er zijn dus wel degelijk voorwaarden aan verbonden.
Nergens kan ik vernemen hoeveel een abonnement van een Fiber pack bedraagt.
Ik heb eerst gesurft op uw website zonder wijzer te worden.  Ik heb gebeld naar uw klantennummer 080022800 en na lang wachten kreeg ik ook geen duidelijk antwoord op mijn vraag: hoeveel (meer) bedraagt een Fiber pack vergeleken met haar huidig abonnement.
Onlangs kreeg ze een ongedateerde brief (ref. R00000011000009OPS-1) met vermelding ‘Datum van de aanvraag: 14 december 2022’  Dat is de dag dat ik gebeld heb met uw klantendienst.  Daarin wordt vermeld dat een technicus zal langskomen om de installatie te doen op 11 januari 2023.  Het Contact-gsmnummer is het mijne, ik doe haar administratie.
Ik wilde telefonisch informatie, geen aansluitingsaanvraag.
Het document bevat tarieven van allerlei producten en diensten, maar nogmaals kan ik nergens vernemen hoeveel (meer) het nieuwe abonnement Fiber pack kost vergeleken met haar huidig abonnement.
In de huidige omstandigheden wil ik afzien van een installatie en activering van een Fiber pack.  Gelieve het nodige te doen om die zogezegde afspraak te annuleren.
Vooraleer verdere beslissingen te nemen hoor ik graag van u hoeveel (meer) in totaal een abonnement op Fiber pack bedraagt vergeleken met haar huidig Tel + TV pack van 45,99 €.
Uw website bevat veel verkoop- en promotie-informatie, maar antwoorden op gewone vragen zijn moeilijk te vinden en u contacteren is ook niet altijd eenvoudig.
U kan mij schriftelijk of per email (lardinois@skynet.be) antwoorden, maar niet telefonisch.  Ik heb graag schriftelijke informatie.

Hopend op een duidelijk antwoord,
Vriendelijke groeten,


4 reacties

Ter info:

hier vind je bv de samenvatting van de contracten :

onder packs voor privéklanten : Contract samenvatting | Proximus

dit van je moeder is blijkbaar deze : Pack_tel_tv_2023 pdf (proximus.be)

de flex fiber packs zijn deze :

bijkomende info:
Veelgestelde vragen over fiber | Proximus

Krijg als eerste fiber met Fiberklaar | Proximus →  zie ook vragen die je mss nog hebt

Reputatie 7
Badge +3

@Lardinois Zie hier de prijs van het pack dat men heeft ingeleid:

 

Prijs is 54,12EUR per maand incl.BTW

Wenst u het order te laten annuleren?

Groetjes,Joel

Geachte heer Joel,

Eindelijk heb ik een klaar en duidelijk antwoord.  Zo trek ik de annulatieaanvraag in en mag het order uitgevoerd worden. In de brief staat ‘tussen 8 en 17 uur’’. Is het mogelijk om een nauwkeuriger tijdstip te weten?  Of belt de technieker kort voor hij aankomt?

Met vriendelijke groeten,
Philippe Lardinois

Reputatie 7
Badge +3

@Lardinois 

de technieker belt inderdaad ongeveer een kwartier (half uur?) voor hij komt om zijn komst te bevestigen.

good luck…

Tina

Reageer