PS: PX moderatoren komen pas morgen terug op het forum.
Werkt voor geen meter,als de richtlijnen al gevolgt,maar het helpt niets
Zou nochtans moeten werken en werkt dan ook voor anderen. Heb je geen typefout gemaakt? Je gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd ingegeven?
Op mijn vaste pc was het geen probleem,nu nieuwe laptop,windows 11 en outlook new,krijg steeds als antwoord je hebt waarschijnlijk een app nodig snap er niets van,ook al iemand anders geprobeerd en lukt ook niet.
@Jozzy
mijn pa heeft ook een skynet mail account ik zal zijn mail account eens installeren in OutlookNew op mijn Windows 11 laptop. Zal u hier seffens melden als het werkt.
@Jozzy
Heb het net geprobeerd, dus ik maak in, OL(new)W11 een nieuw mail account aan gebruikersnaam-vanmijn-pa@skynet.be dan duurt het een tijdje en voert OL(new) alles automatisch in, heb dus niks zelf ingevoerd. Dan verstuur ik van daaruit een mail naar mijn mail adres en ontvang het in mijn Thunderbird mail client op mijn laptop. Omgekeerd stuur ik van mijn mail adres vanuit Thunderbird een mail naar gebruikersnaam-vanmijn-pa@skynet.be en ontvang het ook op mijn laptop-W11 in outlook(New) in het zojuist aangemaakt account van gebruikersnaam-vanmijn-pa@skynet.be .
Dan ben ik in de onstelligen gaan kijken in OL(New) en zie dat hij alles automatisch het zelfde ingevoerd heeft als die instellingen zoals aangegeven → hier boven. met één uitzondering, namelijk voor uitgaande mailserver: heeft hij automatisch SSL/TLS ingevoerd ipv zoals hierboven aangegeven Beveiliging: STARTTLS.
Dan heb ik voor alle zekerheid de instelling in OL(New) eens manueel veranderd van SSL/TLS naar STARTTTLS en terug de zelfde test met mail sturen en ontvangen gedaan en zo werkt het ook!
Ok ik probeer het morgen eens,alvast bedankt.
Nelly
Geen persoonlijke aanval, hoor. Maar als Outlook New er zo simpel in slaagt om volledig zelfstandig de Skynet account op te zetten op basis van een email adres (en wachtwoord?) vraag ik met toch af wat er dan is misgelopen bij de vraagstellers. Tenzij het toch een fout in het mailadres (of wachtwoord) is.
De vraag naar een app ( @Jozzy : “ je hebt waarschijnlijk een app nodig “), vind ik ook een zeer vreemde formulering. Ik heb Outlook New eens opgestart en kreeg een verzoek om te updaten. (ik ben er niet op ingegaan, ik gebruik Outlook toch niet, noch enig Office365 onderdeel). Misschien is dat bedoeld?
Ok ik probeer het morgen eens,alvast bedankt.
Nelly
@Jozzy
Laat zeker eens weten of het werkt.
Lukt dus niet,dit krijg ik iedere keer,
En als je op “probleemoplossing” klikt, krijg je daar meer informatie?
Ja krijg ik,
geef het even op,gsm is gekoppelt en zo kan ik ook naar mijn mail zonder altijd te moeten inloggen,is gewoon weer even wennen,het was gemakkelijk als gmail en skynet mail samen stonden,ik overleef het wel ;-)maar mezelf kennende probeer ik het morgen of zo toch weer,dank je voor het meedenken.
Nelly
Zo zie je maar weer, het is een ontbrekend paswoord en geen ontbrekende app! Het wachtwoord van je skynet mailaccount werkt niet?
@Jozzy
Als je inlogt op http://webmail.proximus.be kan je dan zonder probleem inloggen op je skynet mail met dit zelfde wachtwoord dat je bij OL(New) gebruikt hebt?
Ja geen enkel probleem
Maar niet in Outlook New met datzelfde paswoord?
Ben je zeker van je paswoord? Geen typefouten? Ik heb net Outlook New ingesteld op mijn skynet mail met mijn webmail paswoord en dit zonder enig probleem, net zoals @Martin hiervoor.
Ja ben zeker van mijn paswoord heb mij afgemeld bij webmail en terug in gelogd met hetzelfde paswoord en geen enkel probleem.
@Jozzy Dus als ik het goed begrijp is het enkel met uw skynet mail dat het niet werkt en met je gmail kan je wel een account aanmaken in je OL(New)
bijkomende vraag: je gebruikt ook de zelfde username@skynet.be zowel op webmail als in OL(new), moest je username een alias-username zijn probeer dan eens in OL(new) met de originele username die aan je @skynet.be mailbox gekoppeld is.
Edit: heb nog eens bij mij getest en een verkeerd wachtwoord ingegeven dan krijg ik toch een andere foutmelding:
Ook met een verkeerde username krijg ik deze foutmelding
Wanneer op welk moment krijg je uw foutmelding? (die je hierboven gepost hebt) Heb je ook met je basis mailadres geprobeerd in de vorm van AB123456@skynet.be
Ja gmail lukt wel,ga morgen eens alles controleren thx
Ik krijg die melding,na het invoeren van mijn wachtwoord,heb nu alle mogelijke wachtwoorden ingevoerd,die ik gebruik geen enkele werkt,ook op wachtwoorw manager gekeken,en mijn wachtwoord klopt,maar het lukt niet.
Je kunt ook altijd in OL(new)-app via Help > support eens het probleem voorleggen/ fout melding doorsturen?
En als je via MyProximus je wachtwoord reset naar een nieuw wachtwoord en daarna nog even probeert? Je kan dan testen via de PXS webmail en erna ook via Outlook.
Nu is het ook gewoon mogelijk dat Outlook2016 niet up to date is op security niveau waardoor de PXS servers de aanvraag niet aanvaarden?
Dit heb ik van de help support van outlook new
@KristofD77 Het is wel Outlook New, niet 2016 ;) Maar je oplossing lijkt me het proberen waard.
Als dat nog niet lukt, (of vooraleer het paswoord te resetten) : → Zou het kunnen dat @Jozzy als gebruiker niet de nodige rechten heeft om een mailaccount te creëren in outlook? Oplossing is dan volgens mij de startknop, naar OutlookNew, rechts klikken, meer, en dan als administrator uitvoeren.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.