Skip to main content

Beste,

Bij ons in Heist aan Zee is nog geen fiber beschikbaar. Wij wonen op het zesde verdiep en er is absoluut geen mogelijkheid om fiber bij ons te krijgen, tenzij men de kabel legt naar elk verdiep op de gevel. Iemand bij Proximus zei me dat fiber niet kan op zulk een hoogte? Langsheen gans Knokke en tot ver weg richting Franse grens staan er ontelbare appartementen van 7 verdiepingen hoog.. Ik begrijp niet wat die persoon vertelde,.

Mvg,

Willy

FYI: hier vind je ondertussen al wat info terug: AansluitingVanAppartementsgebouwen-fiber

Uw antwoord ken ik ook, de vraag is of fiberkabel naar het zevende verdiep op de gevel wordt gelegd?

Willy

Als je een officiële bevestiging wilt dan zal je moeten wachten op een reactie van een PX moderator,  als ze maandag hier terug langskomen. 

Aangezien het fiberklaar is die de aansluiting doet dan zou je dit bij hen ook kunnen te weten komen.

Hier bij ons is het ook fiberklaar en was het fiberklaar die beslist hoe de aanleg ging gebeuren en ook fiberklaar die tijdens een sitesurvey beslist heeft hoe de aansluiting in de appartementen zal gebeuren. Bij ons komen ze trouwens ondergronds binnen en niet op de gevel, omdat het gaat over alleenstaande appartemenstblokken. (aansluiting in je appartement | Fiberklaar) zie uitleg 1️⃣tem 6️⃣

Is/zijn er in deze hoogbouw werkelijk geen technische schachten voor de nutsvoorzieningen (zoals teledistributie, elektriciteit, ...) bruikbaar?

Ik vermoed dat “hoogbouw” zowiezo “case by case” oplossingen uitgewerkt worden in afspraak/samenwerking met de syndicus (en algemene vergadering van de medeeigenaars)

Beste Martin, las u al ooit de ervaringen van de Proximus klanten met deze firma? Ik denk het niet. Weinigen spreken Nederlands en meerdere gemeenten hebben hun werken stilgelegd..

De ploegleider hier sprak zowel NL als FR dus ik heb er totaal geen slechte ervaring mee en ik heb wel al wat ervaringen van sommige klanten over fiberklaar gelezen, dat was trouwens het eerste wat de syndic ons toestuurde!  
Maar je mag zeker niet veralgemenen en ik vergelijk dit ook met bv het forum hier, als je al die klachten leest dan krijg je wel het gevoel dat bij PX er niets anders is dan kommer en kwel.
Ik heb dan ook al van velen moeten horen “bij u zijn er precies nooit problemen” en ik begrijp dit wel want iemand die in de problemen zit denkt er natuurlijk wel anders over.
Wat je ook niet mag vergeten dat in 95% van de gevallen het klachten zijn die op het nieuws, media, forums enz komt. Het is ook zo dat fiberklaar met onderaannemers werkt en zoals altijd zullen de enen wel beter werk leveren dan de anderen.
Enfin ik wil maar zeggen dat je een heel verkeerd beeld kunt krijgen en dat er overal wel een onregelmatigheden gebeuren. 

Dag @Apparatuur Proximus voor jouw adres lees ik: ‘interne fiberbekabeling via floorbox naar elke living unit/business unit’. 

Beste, ik begrijp niet goed wat een Floorbox is hoor. Mijn vraag is doodsimpel, als er geen enkele schacht of wat dan ook is vanaf de kelder naar elk appartement, hier zijn 7 verdiepingen, hoe krijgt men dan een fiberkabel binnen in elk appartement. Ik vroeg of men fiberkabel in dat geval tegen de gevel aanbrengt, dit lijkt me toch een simpele vraag. Als men een kabelgoot tegen de muur moet boren van beneden tot boven, dat zal wat worden, toch? 
Willy..

Zal het zelfde zijn zoals ze bij ons gaan doen, via de traphal naar ieder appartement via een klein kabelgootje. 

Beste, ik begrijp niet goed wat een Floorbox is hoor. Mijn vraag is doodsimpel, als er geen enkele schacht of wat dan ook is vanaf de kelder naar elk appartement, hier zijn 7 verdiepingen, hoe krijgt men dan een fiberkabel binnen in elk appartement. Ik vroeg of men fiberkabel in dat geval tegen de gevel aanbrengt, dit lijkt me toch een simpele vraag. Als men een kabelgoot tegen de muur moet boren van beneden tot boven, dat zal wat worden, toch? 
Willy..

Dag @Apparatuur Proximus voor jouw adres lees ik: ‘interne fiberbekabeling via floorbox naar elke living unit/business unit’. 

Reageer