Beantwoord

Aanrekening

  • 9 January 2022
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 1

Ik krijg nu al enkele maanden een aanrekening die 1 cent (jawel 1cent) te hoog is. In september werd mij die cent terugbetaald, hoewel ik uitdrukkelijk had gezegd dat dat niet hoefde, ik vroeg gewoon hoe zoiets kon gebeuren. Voor november kregen mijn vrouw en ik een verdubbeling van ons surfvolume op onze smartphone, mooi, hoewel gezien ons lage verbruik niet nodig ; maar ik was dus eigenlijk nog altijd op zoek naar het antwoord op de vraag: hoe kan dit? Ook met de gedachte: als Proximus dit doet bij honderdduizenden abonnees en er (terecht) op rekent dat het overgrote deel daarvan niet reageert of het niet eens merkt, dan is het wel kassa kassa. 

Iemand dit ook meegemaakt?

Roger Horemans

2360 Oud-Turnhout

icon

Beste antwoord door tina.b 11 January 2022, 08:43

Bekijk origineel

5 reacties

Hier op het forum nog niet tegengekomen.
Zou het een afrondingsfout kunnen zijn? 21% btw op … ?

Reputatie 1

Zou kunnen. Van Proximus heb ik een telefoontje gehad om ons die extra surftijd ter compensatie te geven, maar ook die lieve mevrouw had er geen idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn en dat snap ik dus niet. Even afwachten tot de volgende factuur. Het is tenslotte, dat weet ik wel, een luxe probleem (ik heb er trouwens geen andere).

:nerd:

TBI: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Moest het nog niet gebeurd zijn dan best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +3

@Voltaire2 

Beste,

dit is een gekende vraag:

Het is te wijten aan de manier waarop de BTW legaal is berekend.

Dit kan niet worden opgelost.

Voor sommige klanten is het een cent meer, maar voor anderen evengoed een cent minder…

 

Het bedrag “Totaal te betalen” is het enige bedrag, BTW inclusief, op de aanrekening/factuur waarmee rekening moet worden gehouden. Dit bedrag is het resultaat van verschillende transacties die door ons facturatiesysteem zijn uitgevoerd volgens de geldende belastingsregels : de som van alle bedragen BTW exclusief (met 4 decimalen) samen met de som van de BTW, geeft het bedrag BTW inbegrepen weer.

Echter, om het lezen van uw aanrekening/factuur te vergemakkelijken, presenteren wij u de gefactureerde bedragen BTW inclusief en afgerond op 2 decimalen. De totale bedragen per BTW-tarief worden berekend op basis van BTW exclusief met 4 decimalen om de impact van de afronding op deze bedragen te beperken.

We hopen u de gewenste verduidelijkingen te hebben gegeven.

vriendelijke groeten,

Tina

Reputatie 1

@Voltaire2

Beste,

dit is een gekende vraag:

Het is te wijten aan de manier waarop de BTW legaal is berekend.

Dit kan niet worden opgelost.

Voor sommige klanten is het een cent meer, maar voor anderen evengoed een cent minder…

 

Het bedrag “Totaal te betalen” is het enige bedrag, BTW inclusief, op de aanrekening/factuur waarmee rekening moet worden gehouden. Dit bedrag is het resultaat van verschillende transacties die door ons facturatiesysteem zijn uitgevoerd volgens de geldende belastingsregels : de som van alle bedragen BTW exclusief (met 4 decimalen) samen met de som van de BTW, geeft het bedrag BTW inbegrepen weer.

Echter, om het lezen van uw aanrekening/factuur te vergemakkelijken, presenteren wij u de gefactureerde bedragen BTW inclusief en afgerond op 2 decimalen. De totale bedragen per BTW-tarief worden berekend op basis van BTW exclusief met 4 decimalen om de impact van de afronding op deze bedragen te beperken.

We hopen u de gewenste verduidelijkingen te hebben gegeven.

vriendelijke groeten,

Tina

Dat is nu wat je noemt een duidelijk antwoord. Raadsel opgelost. Dank je, Tina!

Reageer