Vraag

3 weken zonder TV, telefoon en Internet

  • 16 February 2024
  • 15 reacties
  • 241 Bekeken

Hallo ik contacteer jullie uit naam van mijn moeder - alleenwonende 83 jarige - zij zit nu al 3 weken zonder telefoon, internet en tv. In maart gaat ze verhuizen en ze heeft enkele weken geleden hiervoor het nodige gedaan, de afspraak met technieker om op de dag van verhuis 9/3/24, op het nieuwe adres aan te sluiten, werd vanwege Proximus per mail bevestigd alsook dat op die dag de lijn overgezet wordt.
Op maandag 29/1 was er plots geen signaal meer op het huidige(oude) adres, 10-tallen telefoons naar klantendienst, van het kastje-naar-de-muur, maar tot nu toe geen oplossing. Dan weer zegt men dat de lijn is in orde, dan zoekt men een technieker om langs te komen - maar nog geen technieker gezien - dan zegt men dat de verhuis te vroeg is doorgevoerd en terug ongedaan moet gemaakt worden, dat zou dan 8 dagen duren, dan wordt dat weer tegengesproken.... Steeds zegt men terug te bellen maar dit gebeurt nooit. Zij heeft van complete wanhoop al een plaatselijke elektricien laten komen om de binneninstallatie te checken, die man heeft ook uren aan de telefoon gehangen met Proximus, uiteindelijk ook zonder resultaat maar wel een rekening van €120. 
Blijkbaar slaagt Proximus er tegenwoordig niet meer in zijn klanten te helpen, dit is voor zo'n mensen werkelijk een drama, 3 weken afgesloten van de buitenwereld te zijn. Bovendien op enkele weken voor een verhuis - waar afspraken gemaakt moeten worden met schilders, verhuisfirma, gemeente, etc - onbereikbaar te zijn is echt erg.
Kan dit aub zo snel mogelijk uitgezocht en eindelijk opgelost worden.


15 reacties

Ik hoop dat de PX medewerkers je hierbij kunnen helpen.

Is je forumprofiel bijgewerkt met de voor hen noodzakelijke informatie? Dat doe je zo:
Terwijl je aangemeld bent rechtsboven op je avatar klikken (het blauwe bolletje met de “R” ). De met “privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel de medewerkers bekijken. In het vak “Ticket” kun je ook nog bijkomende informatie zetten zoals het telefoonnummer en klantnummer van je moeder.

Klik tenslotte onderaan op “sla wijzigingen op” en laat ook weten dat dit gebeurd is.

Ik weet wel niet of ze nog aanwezig zijn, anders zal het maandag worden.

Bedankt voor de tip, maar alle gegevens zoals tel nr, klantnr en naam staan al in profiel.

Enkel de PX medewerkers kunnen dat zien,

Hopelijk kan er hier vandaag iemand van de Proximus medewerkers naar kijken.

@RudiV2950 

Ter info:

Het is natuurlijk ook zo dat de Proximus moderatoren, niet constant online zijn op dit publieke forum van 8 tot 16:30. Deze reacties zijn niet “in real time” d.w.z. kan soms enige werkdagen duren in functie bezetting/aantal berichten in de wachtrij. Ook zijn het niet dagelijks de zelfde  moderatoren die op het forum langskomen, hangt af van het takenpakket men opgelegd krijgt.

Zo, we zijn alweer een week verder - nog steeds geen telefoon, tv of internet - en ook hier niet eens enige reactie van PX. Zou alle begrip hebben dat het enkele dagen duurt, maar ik zie andere nieuwe topics van de voorbije week wel behandeld worden. Jammer…..

@RudiV2950 

Inderdaad, het is blijkbaar nog opgemerkt geweest door een PX moderator.
Hopelijk wordt er maandag, als ze hier op het forum terug langskomen, toch gereageerd door iemand van hen.

Maar het valt wel nog voor dat het zolang duurt dus geen paniek zou ik zeggen ;-)

Zo, we zijn alweer een week verder - nog steeds geen telefoon, tv of internet - en ook hier niet eens enige reactie van PX. Zou alle begrip hebben dat het enkele dagen duurt, maar ik zie andere nieuwe topics van de voorbije week wel behandeld worden. Jammer…..

 

Hallo PX moderatoren, kan er iemand helpen a.u.b.

Reputatie 7
Badge +4

@RudiV2950 Ik heb de lijn terug laten activeren. Alles zou nu terug moeten werken. De decoder voor TV moet wel herstart worden. Hij zal dan het lijnnummer terug vragen. Als dat terug ingesteld  (het nr dat je ook in je profiel van het forum gezet hebt), zal ook haar TV terug werken.

Onze excuses voor het ongemak. 

@HadewychT 

Heel erg bedankt !

Is er enig idee waar het misgegaan is ?

Waarom de lijn gedeactiveerd was en de 10-tallen medewerkers van de klantendienst dit niet zagen ?

@HadewychT toch nog slecht nieuws, ik heb het even nagevraagd bij mijn moeder, het werkt nog steeds niet. Telefoonlijn dood, geen internet en geen tv. Als je naar het nummer belt komt er nu wel een beltoon, terwijl er tot vandaag de melding kwam dat het nr niet aangesloten was. Kan het zijn dat de lijn al overgezet is naar haar nieuwe adres ?

Reputatie 7
Badge +4

@RudiV2950 Haar lijn is wel degelijk terug op het oude adres geactiveerd. Toen ik je het bericht stuurde was haar lijn ok, maar ik zie dat het signaal op haar modem is weggevallen om 18.10u gisterenavond. Vermoedelijk is er een kabeltje losgekomen of heeft ze de modem afgezet. Als alle toestellen herstart worden en de bekabeling nagekeken wordt zou alles toch moeten werken. 

 

@HadewychT internet en TV werkt weer, moest inderdaad alles herstarten. De telefoonlijn blijft echter dood. Alle connecties nagekeken, de dip-switches op de splitter, etc. Alles lijkt in orde maar geen signaal op de lijn. 

Even een update voor wie het nuttig kan zijn:

de telefoonlijn is er dus niet meer doorgekomen, dus 6 weken zonder telefoon gezeten. Gisteren, bij de verhuis naar het nieuwe adres en bezoek van technieker, bleek dat de lijn was geconfigureerd voor VoIP. Daarom werkte de gewone telefoonaansluiting op het oude adres dus niet meer. Niemand van de klanten/storingsdienst heeft in al die weken een technieker kunnen sturen, maar daarmee had het dus wel snel opgelost kunnen geweest zijn.

Overigens, alle lof voor de technieker die gisteren, op een zaterdag nog om 17u - zijn vorige afspraken waren uitgelopen - de aansluiting op het nieuwe adres kwam uitvoeren. Die heeft daar tot 19u aan gewerkt om het zo goed mogelijk in orde te krijgen. De configuratie van de lijn staat nog niet juist maar daar kon pas maandag iets aan gebeuren.

Rudi

Reputatie 7
Badge +4

@RudiV2950 Mijn excuses dat dit niet vroeger uitgekomen is dat dit de oorzaak was en dat we hier niet meer vroeger op je post gereageerd hebben. 

Blij te horen dat nu op het nieuwe adres alles terug in orde is. Ik zal je lof aan de technieker doorgeven. Altijd fijn voor hem om positieve feedback te krijgen natuurlijk. 

Reageer