Vraag

Waarom ander nummer?

  • 14 January 2022
  • 9 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Op mijn factuur van januari staat een ander telefoonnummer en dit vanaf de verhuis. Waarom? Is het oude  niet goed meer? We krijgen wel telefoons binnen als iemand belt met oud nummer. Was toch gezegd met behoud van nummer.

oud nummer is 01125…….. en nieuw volgens factuur 01158………..

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus-medewerker (moderator) op dit publieke forum

Indien u uw huidige vaste lijn gebruikt en naar uw GSM belt welk nummer verschijnt er op uw GSM-scherm? Het oude 011/25 of “het niieuwe 011/58”?

Een verhuis is inderdaad (zeker) geen reden voor nummerwijziging

Een administratieve (recht te zetten) fout en/of eventueel een “fictief 011/58 voor uw internet/TV aansluiting” op uw factuur (maar dan zou uw 011/25 er normaal ook op moeten vermeld zijn)

 

@Peter62 hiervoor best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen (indien dit nog niet gebeurd is) in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten bvb je oud en nieuw TF nummer waarover het probleem gaat).
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

PS: kijk eens op myproximus (→ Myproximus Producten Vaste lijn / TV | Proximus) of je nieuwe nummer daar niet vermeld staat onder de rubriek tv  en je oude nummer onder rubriek vaste telefoon als dit nieuwe nummer onder TV staat is dit een het lijnnummer van je decoder die dan ook zou moeten ingeven bij het opnieuw installeren indien er om gevraagd wordt.

Reputatie 7
Badge +3

@Peter62 

Kan je de 2 nummers even toevoegen aan je profiel aub, dan kijken we dit eens na.

 

Geert

Reputatie 4
Badge +1

Als ik dat nummer bel is het een onbestaand nummer.

Heb profiel aangevuld.

Als ik dat nummer bel is het een onbestaand nummer.

Heb profiel aangevuld.

en vind je het niet terug in myproximus 

 kijk eens op myproximus (→ Myproximus Producten Vaste lijn / TV | Proximus) of je nieuwe nummer daar niet vermeld staat onder de rubriek tv  en je oude nummer onder rubriek vaste telefoon als dit nieuwe nummer onder TV staat is dit een het lijnnummer van je decoder die dan ook zou moeten ingeven bij het opnieuw installeren indien er om gevraagd wordt.

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt Martin. Oud nummer is vaste lijn en dan staat erbij, en 3 andere nummers, waaronder het nieuwe. Ingewikkeld allemaal.

Reputatie 7
Badge +3

@Peter62 

Je telefoneert met de modem technisch heet dat voice over IP (ofwel voip). Dit telefoon(voip)nummer eindigd op ...22

Technisch meten we de lijnen uit via een telefoonnummer bij Proximus. Vermits je voip hebt zorgt deze technologie ervoor dat we een technisch nummer ter bischikking hebben om je internet, digitale tv en voip aansluiting op uit te meten.

Dat nummer eindigd dan bij jou op ... 08. Maar met dit nummer kan je dus niet bellen.

 

Indien je liever wil telefoneren met het ...08 nr. moet je mij dit zeker laten weten dan geef ik dit door aan de klantendienst.

Maar je zal sowieso wel 2 nummers blijven hebben, één om mee te bellen en een ander nr. waar we metingen op kunnen doen.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Als ik het dus goed begrijp zijn er aan elke “VoIP”-lijn 2 nrs gekoppeld (een “intern Proximus” technisch nr en een ander “bruikbaar door” de gebruiker nr

→ 

dit is wel een “behoorlijke” verspilling van nummercapacteit (en een door Proximus aan het BIPT te betalen bijkomende jaarlijkse kost)

is dit een tijdelijke (netwerk)situatie, indien niet kan dit in bepaalde zones tot een gebrek aan nummercapaciteit leiden (tenzij er behoorlijk vele vaste lijnen zouden opgezegd worden)

 

er zijn er ook die geen voip hebben en toch een apart telefoonnummer hebben om te bellen en één voor technische redenen die vermeld staat bij hun TV profiel.

het is we zo dat er minder en minder vaste lijnen gebruikt worden.

Reageer