Beantwoord

VoLTE op ZTE AXON 7...en nee het is geen iPhone/Samsung !

  • 9 November 2017
  • 17 reacties
  • 514 Bekeken

Hallo,
Ik heb een ZTE Axon 7 die VoLTE ondersteunt. Ik hoor van uw medewerkers dat dit op mijn toestel zou kunnen werken ( ook andere medewerkers zeggen dat dit alleen op Iphone en Samsung zou werken, dus verwarrend niet). Mijn vraag : kan u VoLTE activeren op mijn toestel of niet ? En zo niet, waarom zou u zich als bedrijf beperken tot Iphone/Samsung terwijl er nog vele, vele andere high-end toestellen op de markt zijn.

PS : ik heb nu al +5 maal gebeld met de technische dienst over een week tijd. Telkens zei men : voila, ik heb wat aangepast, wacht een dagje en zo niet bel ons even terug. Sommigen zeiden : even rebooten en het zou al moeten werken...niets is minder waar. Vandaag een medewerker gehad en zei : onmogelijk dit te activeren...Wat is hier nu de waarheid ?

Graag toch even duidelijkheid als het even kan van de "echte" experten ;-)

Mvg
Stefan
icon

Beste antwoord door ThomasP 16 August 2018, 10:16

Bekijk origineel

17 reacties

Niemand ??? Toch een vrij simpele vraag....
Reputatie 7
Badge +6
stefan_024, jammer om te horen dat je geen eenduidig antwoord kreeg.
VoLTE bij Proximus is (nog) niet mogelijk op alle toestellen. Elk toestel dat VoLTE compatibel is, wordt eerst uitgebreid getest binnen Proximus. Wanneer alles ok en goedgekeurd is, zetten we de VoLTE actief. Dit gebeurd per toestel.
Tot op heden is Proximus VoLTE niet beschikbaar op toestel ZTE AXON 7. Ik heb helaas geen info wanneer dit zal zijn.

Ter info, de acties die mijn collega's aan de telefoon hebben gedaan is het al dan niet actief zetten van de VoLTE op je nummer. Helaas wanneer je toestel niet 'approved' is, heeft dit geen impact. Ik bekijk of we hier intern wat meer aandacht aan kunnen besteden, om dergelijke miscommunicaties te vermijden.
Ok , dank voor je duidelijk antwoord ! Hopelijk kan je dit toestel even mee op de lijst zetten. Want zich beperken tot Iphone of Samsung is naar mijn mening toch wel kort door de bocht, niet ? Ik denk maar aan Huawei en zo vele andere toestellen die VoLTE actief zijn.
Toch iets om op te volgen mijn inziens. Waarom anders deze mogelijkheid aanbieden als ze niet kan worden gebruikt ?!
Beste ThomasP,
Tijdje geleden Volte aangevraagd maar tot op heden niets veranderd. Ik heb ook de lijst gezien welke nu wel goedgekeurd zijn. Is er een mogelijkheid dit toestel persoonlijk te laten keuren door een medewerker, desnoods een paar uur ? Om hem dan definitief op de lijst te zetten ?
Is er misschien ook een mogelijkheid om de ID van mijn device aan te passen en te laten doorgaan voor een approved toestel ?
Draai nu bv een PixelXL rom (sGSI-PPR1) Pie, alles is mogelijk tegenwoordig, dus misschien is de ID wel aan te passen zodat Proximus 'denkt' dat het een ander toestel is ..?
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat Proximus zich zal beperken tot de toestellen die ze zelf in hun aanbod hebben
De kans dat Proximus uw toestel op uw vraag zal willen "keuren" lijkt eerder beperkt maar er zal quasi zeker een bepaalde niet verwaarloosbare kost aan verbonden zijn

Spijtig dat we van een "vrij open" mobiele omgeving (2G GSM) en een "vrij open" vast internet/TV breedband omgeving (adsl) naar een "vrij gesloten" mobiele/vaste/TV omgeving evolueren
Misschien tijd dat de nationale en europese overheden in actie schieten voor een meer open competitieve (eindapparatuur) omgeving (op basis van "standaard normering en goedkeuring"
Alleen toestellen in hun aanbod dat denk ik nu ook weer niet, mss wel als eerste, want ze hebben toch geen voordeel om klanten nog meer ontevreden te maken!
Inderdaad M_016, in deze 'tijden' vind ik het persoonlijk nogal vrij middeleeuws dat vele top-toestellen zogezegd moeten 'approved' worden. Kan mij iemand duidelijk maken, sinds we toch vrijwel allemaal op 'approved' android of ios draaien, waarom de toestellen zouden moeten approved worden? Dat approven of beoordelen zullen wij dan wel doen zeker ?! Als het niet goed werkt, so what, dan unticken we toch gewoon Volte en klaar? Of zie ik dat verkeerd ? Waar liggen eigenlijk die regels dat Volte toestellen geen Volte kunnen krijgen van Proximus zelfs als het voor het rapen valt !? Mij een raadsel hoor....
En bij ander providers zoals TN is het ook zo of zouden ze afspreken 😉 ☺️
Ik zie bvb ook ons dat het ene toestel van android samsung, dat volte reeds actief is en op de andere samsung nog niet.
En bij ander providers zoals TN is het ook zo of zouden ze afspreken 😉 ☺️
Ik zie bvb ook ons dat het ene toestel van android samsung, dat volte reeds actief is en op de andere samsung nog niet.

Je moet daarvoor in engineering mode gaan en je specifieke code *#*...#*#* intypen en dan kan je de Volte togglen als het door Proximus actief is gezet. Zo deed ik het tenminste. Ook hangt het af van je firmware.
Bij de ene samsung heb ik niets moeten doen en is dit automatisch gebeurd, mss hangt dit ook op een of andere manier vast aan de simkaart ?
Ken je die specifieke code *#*...#*#* die je moet ingeven?
Bij de ene samsung heb ik niets moeten doen en is dit automatisch gebeurd, mss hangt dit ook op een of andere manier vast aan de simkaart ?Misschien. Bij mij was het in ieder geval ook zo dat ik wist dat Volte zou verschijnen bij een een update van de rom. Vanaf dan nam ik contact met Proximus om het te activeren. Ik zie het nu ook staan in mijn settings bij engineering mode, maar niet in mijn settings/mobiel netwerk en daar ligt het probleem. Vanaf dat Proximus het zou approven, dan zie je het vinkje Volte staan.
Reputatie 7
Badge +4
Toestellen dienen conform bepaalde software releases zijn (voor interwerking tussen toestel en netwerk)
http://www.3gpp.org/news-events/partners-news/1422-3GPP-Specs-in-LTE-Voice-Call-Tests
https://www.gsma.com/futurenetworks/digest/new-gsma-volte-specification-removes-market-fragmentation/

= nood aan EU "GSM alike" specifications/project (and update schemes) om het probleem van "iedereen doet maar wat "uit de "wereld" te helpen
Bij de ene samsung heb ik niets moeten doen en is dit automatisch gebeurd, mss hangt dit ook op een of andere manier vast aan de simkaart ?Misschien. Bij mij was het in ieder geval ook zo dat ik wist dat Volte zou verschijnen bij een een update van de rom. Vanaf dan nam ik contact met Proximus om het te activeren. Ik zie het nu ook staan in mijn settings bij engineering mode, maar niet in mijn settings/mobiel netwerk en daar ligt het probleem. Vanaf dat Proximus het zou approven, dan zie je het vinkje Volte staan.
Het raarste is wel dat het hier om twee identieke samsung toestellen gaat en zelfde firware/software versie ….. en het enigste dat natuurlijk verschilt is de simkaart natuurlijk, enfin ja het blijft een beetje gissen en als de theorieën niet kloppen met de realiteit wordt het ambetant ☺️
Reputatie 7
Badge +4
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html
VoLTE wordt gradueel geactiveerd voor alle nummers. U ontvangt een sms wanneer VoLTE voor uw nummer geactiveerd is.


Dus Martin of rustig wachten of eventueel de vraag stellen 1 reeds actief en de andere (nog) niet

https://www.spycoupon.in/how-to-check-volte-support-for-reliance-jio-4g/
https://www.quora.com/How-do-I-check-whether-my-phone-has-LTE-or-VoLTE-support
Van die sms ontvangen wanneer geactiveerd, deze heb ik in ieder geval niet ontvangen, al zag ik dit direct in het status scherm naast symbool van 4G ontvangst.
Reputatie 7
Badge +6
Er zijn 3 factoren die bepalen of je VoLTE op je toestel krijgt:
  • Toestel moet VoLTE compatibel zijn (dit is afhankelijk van de specs van je toestel)
  • Toestel met 'approved' zijn door Proximus. Dit is op basis van een whitelist. Elk VoLTE compatibel toestel wordt in ons lab getest en wanneer 'ok' bevonden, op de whitelist gezet. Deze lijst kan je terugvinden op onze FAQ pagina. We doen dit om zo de beste VoLTE ervaring te kunnen garanderen.
  • VoLTE moet actief staan op je GSM nummer / simkaart. Dit wordt gradueel uitgerold. Hier ontvang je normaal gezien een SMS van, wanneer VoLTE is uitgerold op jouw nummer.

Uiteraard moet je op je toestel ook hebben geselecteerd dat je LTE/4G gesprekken wilt gebruiken. Dit doe je via de instellingen van je toestel. Ook te vinden op de VoLTE FAQ pagina.
Bedankt Thomas voor deze verduidelijking 👌

Reageer