Beantwoord

Voip over lan settings

  • 4 September 2019
  • 24 reacties
  • 1213 Bekeken

Beste,
ik zou graag Voip gebruiken, ik heb een gigaset c530 ip gekocht,
ik kan bellen als ik hem aansluit op de old skool kant, maar dat is dus niet de bedoeling,

Voip gebeurd op Vlan 20, zit deze getagged op alle poorten? of moet ik met vreemde rj11 naar rj45 stuff beginnen werking richting mijn switchen?

indien ik mijn telefoon dan toch op vlan20 actief zou krijgen,
kunnen jullie mij eens de instellingen voor geven?
of makkelijker nog hebben jullie een auto configuration code file?
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 September 2019, 08:59

Bekijk origineel

24 reacties

Mss heb je hier al iets aan: voip instellingen > klik hier
Melding op my proximus maakt het natuurijk niet eenvoudiger

Vaste lijn

Abonnement

Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Particuliere VOIP instellen op een ander toestel dan de modem is jammer genoeg niet mogelijk.

Heb je die melding in MyProximus bij je instellingen van de vaste lijn?
Het is een bizz account,
het mag via router van proximus, maar ik zou het over mijn switch willen niet via de r11 tel 1 uitgang,
vandaar mijn vraag of de 'voip' van proximus zelf enkel daar over zit of ook 'tagged over andere poorten' waarom is het anders voip :)

melding heb ik idd bij myProximus bij de instellingen van vaste lijn
Ook de Bizz accounts maken gebruik van hetzelfde platform. De VOIP is niet meer bereikbaar aan de LAN-zijde. Enkel de RJ11 poorten dragen een telefoniesignaal.

De problemen met jouw MyProximus laat ik even verder door één van mijn administratieve collegas bekijken.
Ook de Bizz accounts maken gebruik van hetzelfde platform. De VOIP is niet meer bereikbaar aan de LAN-zijde. Enkel de RJ11 poorten dragen een telefoniesignaal.

De problemen met jouw MyProximus laat ik even verder door één van mijn administratieve collegas bekijken.


Maar de RJ11 poort is dan een gewone analoge poort? / bevat dus ook geen vlan tags etc?
maw u telefoon toestel moet altijd verbonden zijn rechtstreeks op uw router en kan niet meer worden verdeeld? Da's dan eigenlijk voip in naam, en in naam alleen (praktisch dan)

btw bizz switch app werkt ook niet miss dat dat samengaat met de foutmelding op myproximus
De RJ11 poort is inderdaad in se enkel een analoge poort.

De Bizz Switch staat niet actief op jouw mobiel nummer hier. Ook dit zal ik moeten doorgeven aan mijn administratieve collegas.
De RJ11 poort is inderdaad in se enkel een analoge poort.

De Bizz Switch staat niet actief op jouw mobiel nummer hier. Ook dit zal ik moeten doorgeven aan mijn administratieve collegas.


ok ik hou dat in de gaten
is er dan tot slot geen enkele reden voor de eindgebruiker, dat vlan 20 wordt vermeld etc?
Telefoon aangesloten op Rj11 van bbox3v+ verloopt toch verder op over voip via vlan20 en Dect ook , nee?….
is er dan tot slot geen enkele reden voor de eindgebruiker, dat vlan 20 wordt vermeld etc?
Waar zie jij dat er over vlan20 wordt gecommuniceerd? Dit gebeurt enkel aan de WAN zijde, verder heeft dit geen invloed.

is er dan tot slot geen enkele reden voor de eindgebruiker, dat vlan 20 wordt vermeld etc?Waar zie jij dat er over vlan20 wordt gecommuniceerd? Dit gebeurt enkel aan de WAN zijde, verder heeft dit geen invloed.


op de pagina van de bbox zelf onder telefonie :)
zou logischer zijn moest dit gewoon een voice vlan zijn die bruikbaar was over de lan kant,
maar dat ging miss te eenvoudig / handig zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Dag Annelies,
Voor welk nummers wens je dat de bizz switch geactiveerd wordt?
Kan je dit aanvullen via uw profiel?
Dan kijken we dit voor je na.
Mvg, Koen
Dag Annelies,
Voor welk nummers wens je dat de bizz switch geactiveerd wordt?
Kan je dit aanvullen via uw profiel?
Dan kijken we dit voor je na.
Mvg, Koen

Beste,
ik heb 1 vaste lijn en 1 gsm nummer dus de switch moet actief worden op deze nummers 🙂


is er dan tot slot geen enkele reden voor de eindgebruiker, dat vlan 20 wordt vermeld etc?Waar zie jij dat er over vlan20 wordt gecommuniceerd? Dit gebeurt enkel aan de WAN zijde, verder heeft dit geen invloed.
op de pagina van de bbox zelf onder telefonie :)
zou logischer zijn moest dit gewoon een voice vlan zijn die bruikbaar was over de lan kant,
maar dat ging miss te eenvoudig / handig zijn :)


Waar vind je deze pagina dan? Op de support paginas of op jouw MyProximus?



is er dan tot slot geen enkele reden voor de eindgebruiker, dat vlan 20 wordt vermeld etc?Waar zie jij dat er over vlan20 wordt gecommuniceerd? Dit gebeurt enkel aan de WAN zijde, verder heeft dit geen invloed.
op de pagina van de bbox zelf onder telefonie :)
zou logischer zijn moest dit gewoon een voice vlan zijn die bruikbaar was over de lan kant,
maar dat ging miss te eenvoudig / handig zijn :)
Waar vind je deze pagina dan? Op de support paginas of op jouw MyProximus?


Default gateway 🙂 192.168.0.1 😃
Dan heb ik hele tijd zitten zoeken voor niets 😅Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit dan ook zo wordt gedocumenteerd op publieke pagina's, maar de betreffende pagina in de modem user settings is vooral een hulpmiddel als het eens niet goed gaat.
@WenzelR telefoon die je aansluit op RJJ11 en de Dect telefoon, dit wordt toch uiteindelijk omgezet naar voip onder VLAN20 of ben ik verkeerd?
Dit is inderdaad, aan de kant van de modem, kortstondig VLAN20. Aangezien het al direct ophoudt aan de RJ11 poort, gaat het signaal vrij snel naar analoog van zodra het van de DSL is geplukt.
Bedankt WenzelR voor de bevestiging en bijkomende uitleg.
Dit is inderdaad, aan de kant van de modem, kortstondig VLAN20. Aangezien het al direct ophoudt aan de RJ11 poort, gaat het signaal vrij snel naar analoog van zodra het van de DSL is geplukt.

ze zouden die info best ook meegeven aan techniekers :)
die viel uit de lucht toen ik de vraag stelde of de voip als voip te gebruiken is of enkel met analoog toestel :D

nu gewoon nog wachten tot koen met oplossing komt voor die switch app..
Reputatie 7
Badge +3
Dag Annelies,
De optie Bizz Switch werd geactiveerd op je gsm-nummer. Op de vaste lijn stond deze al actief.
Kan je binnen 24u nog even proberen en ons op de hoogte houden?
Dank je wel.
Groetjes,
Antonella
Lijkt nu nu te werken,
Miss domme vraag:
As ik switch nummer aanzet zouden oproepen dan ook onmiddelijk op mijn gsm moeten terecht komen?
Om moet ik daarvoor ook effectief forwarding nog aanzetten?

Dit lijkt me opzich vreemd,
Maar als ik het gewoon aanzet bel ik wel uit met vast nummer maar komen telefoons nog aan op vast toestel ipv gsm..
Dsnzoals het nu werkt 'moet' ik forwarding aanzetten, wat me niet lijkt overeen te komen met de uitleg
Louter ter info: morgen zullen de Proximus medewerkers je wel verder inlichtingen kunnen geven als ze hier terug langskomen op het forum.
Ondertussen geef ik je deze link mee, mss heb je deze pagina wel al zelf gevonden of geraadpleegd
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_nb_switch/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/bizz-switch-of-enterprise-switch-installeren-en-gebruiken.html
Reputatie 7
Badge +3
Dag Annelies,
Bij een binnenkomende oproep naar het vast professioneel nummer, belt het eerst 10 seconden op het vaste toestel. Nadien wordt de oproep doorgestuurd naar de smartphone.
Groetjes,
Antonella

Reageer