Skip to main content

Ik wil graag een SIP (voip) telefoon gebruiken en een gecertificeerde Fritzbox 7590 om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (089-xxxxxx).

Ik heb wel de SIP-login HGW_089xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en daardoor een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" via IP.  We krijgen kiestoon maar SIP 403 error zodra we gaan telefoneren. Forbidden (403) duidt vaak op onjuiste user credentials.

Het wachtwoord is in de Bbox afgeschermd met ******** en via MyProximus zijn deze gegevens niet (meer) inzichtelijk. Waar vind ik het te gebruiken juiste wachtwoord??? Of waar kan ik het aanpassen.

Wie helpt?

Ik heb het zelf opgelost +32-area-number +3289xxxxxx als telefoonnummer. En het wachtwoord laten wijzigen in de Bbox… doet wonderen. Nu alleen nog een paar kleinigheidjes wijzigen zodat ook de kiestoon en de beltoon weer goaan werken zoals je verwacht.


Goed nieuws! Mag ook genoemd worden. Mijn Fritz!box 7590 gecertificeerd door Proximus functioneert al weer twee (2) maanden feilloos! Ook de VOIP telefoonlijn werkt uitstekend. Nu het mobiele GSM netwerk nog...
 

 


Update, ondertussen werkt het correct met de instructies uit deze topic.


@bartgabriels 

De B-box3 heeft 3 VLAN’s:

  • VLAN ID 10 voor Internet (PPPoE)
  • VLAN ID 20 voor VoIP (en modem management)
  • VLAN ID 30 voor IPTV

De VoIP op de B-box3 gebeurt dus via VLAN 20

Gezien jouw Yealink op jouw lokaal netwerk aangesloten is, probeert deze te registreren via de internet verbinding (VLAN10). Waarschijnlijk de reden waarom het niet werkt?

 

PS. Met de nieuwe “Internet Box” (HGW4) wordt de “single vlan” configuratie ingeladen. Dan zal alles (Internet, VoIP en TV) over VLAN 20 gaan (zonder PPPoE).

 

@Strandkaper 

U spreekt over de “gecertificeerde” Fritz!Box 7590.

Wat Proximus certificeert is de DSL driver (dus het modem gedeelte): alléén modems met de whitelisted DSL driver, kunnen op een VDSL2 lijn met vectoring gebruikt worden.

Dat heeft echter niets met VoIP te maken!

Ook met niet goedgekeurde Fritz!Boxen zal de VoIP werken (mits de correcte instellingen) 😉.


Ik heb ook het probleem om de instellingen te weten te komen om mijn Fritzbox 7590 in te stellen voor de VoIP. Is het mogelijk om deze gegevens langs deze weg te krijgen? Ik heb het vorige maandag ook al telefonisch aangevraagd via de helpdesk, en ze zouden mij die laten doormailen. Tot op heden nog niets gekregen. Al mijn gegevens staan in de privé.

Groetjes.


Maandag pas komt een proximus forummedewerker hier terug langs op het forum.


TBI: staat trouwens op Proximus site zelf vermeld:

U kan u tevens wenden tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie via e-mail: klachten@ombudsmantelecom.be of via brief: Koning Albert II-laan 8 bus 3 te 1000 Brussel, tel. 02 223 09 09. 


Bedankt voor je reactie. Ik ben dit ook van plan. Ik wacht nog even af.

Groetjes,

Luc


@Mattias_01 , ondertussen geen klant meer bij Proximus, waardoor ik je niet de precieze instructies kan geven. Maar het kan werken met de instructies binnen deze topic.


Dat wachtwoord, is dat nu een wachtwoord dat je moet opvragen of dat je hier zelf bepaalt?^^

 

Mijn account van andere provider werkte onmiddellijk, omdat deze provider dan ook onmiddellijk de SIP user ID en password ter beschikking stelt. Waarom is dit zo moeilijk bij proximus en waarom lijkt het erop dat ze gericht mensen rekruteren die van niets weten en ook niet in staat lijken om dingen uit te zoeken?

Dat wachtwoord kan je opvragen. En dat kreeg ik ook zonder problemen. Maar van zodra je de “register name” opvraagt (dus het ID waarmee het toestel eventueel oproepen kan opzetten), wordt het stil aan de andere kant van de lijn. Ik heb al een aantal oplossing toegestuurd gekregen van collega’s hier op het forum, maar elk jaar verzinnen ze precies een andere structuur.


Update, ondertussen werkt het correct met de instructies uit deze topic.

@tommie_c Er passeerden hier ondertussen zoveel instellingen. Ik denk dat ik ze allemaal probeerde. Het werkt nog steeds niet. Kan je laten weten wat je juist waar hebt ingevuld op de Fritz!Box om je Proximus-telefoonnummer succesvol toe te voegen?


Jeroen,

Ik ken dat toestel verder niet maar het proxy server adres is sowieso niet goed ingevuld.

dit moet ims.belgecaom.be zijn. Net als de registration server kwestie van proberen is ims.belgacom.be Je kan ook dat proxy server veld eens leeg laten. Bij mijn Fritzbox is dat veld leeggelaten.

Suc6!


Hallo,

 

Intussen heb ik mijn SIP-wachtwoord gekregen en is de SIP-verbinding toegevoegd aan mijn basisstation (Gigaset IP BASE) Echter, de status van de SIP-verbinding is nog steeds "Niet geregistreerd" (intussen toch al een tijdje..., dus wachten helpt niet; basisstation is trouwens ook al es herstart). Er schort dus nog iets. Is de volgende info correct?

Authentication name + user name: HGW_NUMMER (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be geeft fouten) (met NUMMER mijn vast landlijnnr. 09xxxxxxx)
Nummer: 09xxxxxxx (of moet dit +329xxxxxxx of 9xxxxxxx zijn???)
ICE SUPPORT: nee
“directe media”: nee
domain: ims.belgacom.be
proxy server: ims.belgacom.be
proxy server port: 5060
registration server: ims.belgacom.be
registration server port: 5060
registration refresh timer: 180
outgoing proxy mode: never
 
Is het belangrijk dat mijn vaste lijn nu VOIP i.p.v. analoog (Proximus heeft dit veranderd)? Moet dit terug analoog worden?
(Ik heb 2 e-mails ontvangen waarin vermeld staat dat deze producten zijn toegevoegd: “Phone Line (IP)” (en “Phone Line” verwijderd) en “Restriction Premium service VoIP (090)”)

Ik heb een Internet Box (HGW4).

Bedankt!
 


Mijn VOIP telefoonnummer wordt correct geregistreerd (groen bolletje in de FRITZ!Box), maar de oproepen blijven falen. De instellingen van hierboven heb ik mooi gevolgd, dus ik vermoed dat het wachtwoord niet klopt. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan resetten?


Hallo,

Is er een Proximus moderator/medewerker die de account voor mijn vaste telefoon van mijn Internet Box (HGW4) kan halen, zodat mijn Gigaset IP BASE base station via SIP zich kan registreren bij ims.belgacom.be?

Alvast bedankt!


Ik heb het ook opgegeven, wat een waardeloos prutsbedrijf is Proximus toch!

Ik heb als noodoplossing LocalPhone.com genomen. Dit was heel eenvoudig geregeld en werkte direct. Momenteel nog aan het vergelijken wat er nog bestaat.

 


Spijtig, Ik heb de ombudsman ingeschakeld gehad om tot drie maal excuus te krijgen van Proximus. Niet opgeven!


Ik heb het opgegeven. Voor elk telefoontje dat ik van Proximus krijg, word ik bozer en bozer. Ze hebben echt geen idee waar ze over spreken (Yealink is niet alleen voor CallConnect!) …

Ik heb mijn nummer getransfereerd naar Weepee, en zal dan maar alleen internet afnemen. 


moet het omcirkelde op aan of uit staan? ik heb beide geprobeerd

 

 


op mijn 2de installatieadres heb ik hetzelfde probleem

 

 


nu is “phone line 1” paars aan het knipperen op mijn modem. vroeger pinkte dat soms rood. ik heb hem ook al enkele keren gereboot, maar dat lost het ook niet op


 

Bij mij registreert hij ook succesvol met de gegevens dat ik krijg, maar kan geen oproepen opzetten en krijg steeds status 403 Forbidden terug.

ik heb exact dezelfde ervaring


Dat wachtwoord, is dat nu een wachtwoord dat je moet opvragen of dat je hier zelf bepaalt?^^

 

Mijn account van andere provider werkte onmiddellijk, omdat deze provider dan ook onmiddellijk de SIP user ID en password ter beschikking stelt. Waarom is dit zo moeilijk bij proximus en waarom lijkt het erop dat ze gericht mensen rekruteren die van niets weten en ook niet in staat lijken om dingen uit te zoeken?

Dat wachtwoord kan je opvragen. En dat kreeg ik ook zonder problemen. Maar van zodra je de “register name” opvraagt (dus het ID waarmee het toestel eventueel oproepen kan opzetten), wordt het stil aan de andere kant van de lijn. Ik heb al een aantal oplossing toegestuurd gekregen van collega’s hier op het forum, maar elk jaar verzinnen ze precies een andere structuur.

ik heb daarnet weer een half uur aan de lijn gehangen met proximus en heb aan 2 verschillende mensen mijn wachtwoord opgevraagd, beiden deden alsof ze het in keulen hoorden donderen en gingen het “navragen”

 

waar kan ik dat wachtwoord krijgen?


 

Bij mij registreert hij ook succesvol met de gegevens dat ik krijg, maar kan geen oproepen opzetten en krijg steeds status 403 Forbidden terug.


Dat wachtwoord, is dat nu een wachtwoord dat je moet opvragen of dat je hier zelf bepaalt?^^

 

Mijn account van andere provider werkte onmiddellijk, omdat deze provider dan ook onmiddellijk de SIP user ID en password ter beschikking stelt. Waarom is dit zo moeilijk bij proximus en waarom lijkt het erop dat ze gericht mensen rekruteren die van niets weten en ook niet in staat lijken om dingen uit te zoeken?


Reageer