Skip to main content

Ik wil graag een SIP (voip) telefoon gebruiken en een gecertificeerde Fritzbox 7590 om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (089-xxxxxx).

Ik heb wel de SIP-login HGW_089xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en daardoor een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" via IP.  We krijgen kiestoon maar SIP 403 error zodra we gaan telefoneren. Forbidden (403) duidt vaak op onjuiste user credentials.

Het wachtwoord is in de Bbox afgeschermd met ******** en via MyProximus zijn deze gegevens niet (meer) inzichtelijk. Waar vind ik het te gebruiken juiste wachtwoord??? Of waar kan ik het aanpassen.

Wie helpt?

Ook die eventuele Bbox v4 hoef ik niet. Te weinig functionaliteit t.o.v. FritzBox. Al wat we willen is gebruik kunnen maken van VOIP. En daarvoor hebben we tenminste de username, het wachtwoord en SIP server gegevens nodig. Eventuele extra settings als Codecs et cetera zijn natuurlijk ook welkom.

Ik vermoed dat dit met de B-box4 (Internet Box) wel allemaal gaat mogelijk worden aangezien je blijkbaar alles zal kunnen instellen via MyProximus, maar natuurlijk heb je daar voor het ogenblik niet veel aan tenzij Proximus een bbox4 zou plaatsen bij u ???

Opties

De opties van je vaste lijn worden niet meer getoond in MyProximus.

kunnen VoIP klanten die gegevens (login, paswoord) dan niet raadplegen (en wijzigen) via My Proximus, heb je dit al eens nagetrokken of het mogelijk is ?

Beste Martin,

Als dat inderdaad zo is dat via mail deze gegevens wel worden doorgegeven waarom kunnen dan technische helpdeskmedewerkers na meer dan 20 !twintig! telefoontjes dit ook niet aangeven? Schandalig.  Zelf ben ik beroepsmatig ICT’er met meer dan 25 jaar werkervaring op dit identiek technisch gebied. Een simpel VOIP account is bij elke online VOIP aanbieder binnen 5 minuten geregeld. Proximus certificeert de FritzBox 7590 maar geeft de klanten ?bewust? géén of onvoldoende informatie en schermt de Bbox volledig af binnen het ‘user’ account. Waarom?! Een gecertificeerd modem wordt steeds meer verlangt en mag binnen de kaders van de Europese wetgeving niet geweigerd worden. Sterker nog je huurt een toestel dat nutteloos in de kast ligt. Hierover is het laatste woord nog niet gezegd. We hebben voor dit deel de ombudsman en zo nodig nemen we juridische bijstand.

FYI: 

hi, we kunnen je deze gegevens doorsturen maar dan best wel via prive
stuur je ons even een prive bericht met daarin volgende gegevens
klantennr, factuurdatum en activatiecode
je kan al deze info vinden op de 1ste pagina van je factuur

Cfr.: → voip instelling ims.belgacom.be | Proximus Forum

FRITZ!Box 7530- en 7590-modems gecertificeerd door Proximus | AVM België

NB: pas morgen komt hier iemand die van proximus zelf is terug langs op het forum.

Reageer