Beantwoord

VOIP account wachtwoord telefoonlijn



Toon eerste bericht

52 reacties

https://be.avm.de/actueel/nieuws-van-fritz/2019/fritzbox-7530-en-7590-modems-gecertificeerd-door-proximus/

@bartgabriels

De B-box3 heeft 3 VLAN’s:

  • VLAN ID 10 voor Internet (PPPoE)
  • VLAN ID 20 voor VoIP (en modem management)
  • VLAN ID 30 voor IPTV

De VoIP op de B-box3 gebeurt dus via VLAN 20

Gezien jouw Yealink op jouw lokaal netwerk aangesloten is, probeert deze te registreren via de internet verbinding (VLAN10). Waarschijnlijk de reden waarom het niet werkt?

 

PS. Met de nieuwe “Internet Box” (HGW4) wordt de “single vlan” configuratie ingeladen. Dan zal alles (Internet, VoIP en TV) over VLAN 20 gaan (zonder PPPoE).

 

Hij verbindt met de SIP centrale aan de andere kant, dus dat lijkt me het probleem niet te zijn. Error 403 Forbidden is meestal omdat 1 van de instellingen niet correct is (en de oproep daarom zelf niet kan opgezet worden). 

Ook VLAN 20 is enkel lokaal op de box. Volgens mij worden de VLAN’s opgeheven van zodra ze op het VDSL netwerk komen. Eventueel kan ik later wel proberen om ook op mijn interne netwerk VLAN 20 op te zetten (al heeft dat niet mijn voorkeur, aangezien er dan verschillende segmenten komen).

Sowieso zet onze eigen router zijn netwerk over PPPoE op en gebruikt het de BBox niet als router.

Reputatie 2
Badge

 Kan iemand me helpen met Gigaset N300 IP ..A IP.

 

Ik ben al weken aan het bellen naar proximus help desk met de vraag mijn SIP user ID wachtwoord te krijgen. Steeds opnieuw word ik van de ene totaal incompetente medewerker naar de andere gestuurd die niet eens weet wat een SIP server is. Er wordt nauwelijks geluisterd naar mijn vragen en toelichting, men gaat het liever “navragen” bij andere incompetente collega’s veronderstel ik, want ze komen nooit tot de oplossing. Men heeft mij al 2 techniekers gestuurd, 1 ervan heb ik moeten tegen houden om mijn UTP kabel niet kapot te knippen om er een analoge telefoonkabel van proberen te maken. Deze technieker wist niet eens wat Voip is, de tweede wist er ook niet van, de derde technieker heb ik rechtsomkeer laten maken toen hij onderweg was en ik aan telefoon al kon merken dat hij er ook niks van kende. Elke keer opnieuw bel ik naar proximus met 1 simpele vraag: bezorg mij mijn SIP user ID wachtwoord!!!!

 

wat is er mis met dit bedrijf? bij diverse online Voip providers is het op 5 minuten geregeld

Zelfde ervaring hier. Gemiste kans om de meer technisch onderlegde gebruikers aan boord te houden (waar ze uiteindelijk minder calls van krijgen da de doorsnee gebruiker).
 

Dat wachtwoord, is dat nu een wachtwoord dat je moet opvragen of dat je hier zelf bepaalt?^^

 

Mijn account van andere provider werkte onmiddellijk, omdat deze provider dan ook onmiddellijk de SIP user ID en password ter beschikking stelt. Waarom is dit zo moeilijk bij proximus en waarom lijkt het erop dat ze gericht mensen rekruteren die van niets weten en ook niet in staat lijken om dingen uit te zoeken?

 

Dat wachtwoord, is dat nu een wachtwoord dat je moet opvragen of dat je hier zelf bepaalt?^^

 

Mijn account van andere provider werkte onmiddellijk, omdat deze provider dan ook onmiddellijk de SIP user ID en password ter beschikking stelt. Waarom is dit zo moeilijk bij proximus en waarom lijkt het erop dat ze gericht mensen rekruteren die van niets weten en ook niet in staat lijken om dingen uit te zoeken?

Dat wachtwoord kan je opvragen. En dat kreeg ik ook zonder problemen. Maar van zodra je de “register name” opvraagt (dus het ID waarmee het toestel eventueel oproepen kan opzetten), wordt het stil aan de andere kant van de lijn. Ik heb al een aantal oplossing toegestuurd gekregen van collega’s hier op het forum, maar elk jaar verzinnen ze precies een andere structuur.

 

Bij mij registreert hij ook succesvol met de gegevens dat ik krijg, maar kan geen oproepen opzetten en krijg steeds status 403 Forbidden terug.

Dat wachtwoord, is dat nu een wachtwoord dat je moet opvragen of dat je hier zelf bepaalt?^^

 

Mijn account van andere provider werkte onmiddellijk, omdat deze provider dan ook onmiddellijk de SIP user ID en password ter beschikking stelt. Waarom is dit zo moeilijk bij proximus en waarom lijkt het erop dat ze gericht mensen rekruteren die van niets weten en ook niet in staat lijken om dingen uit te zoeken?

Dat wachtwoord kan je opvragen. En dat kreeg ik ook zonder problemen. Maar van zodra je de “register name” opvraagt (dus het ID waarmee het toestel eventueel oproepen kan opzetten), wordt het stil aan de andere kant van de lijn. Ik heb al een aantal oplossing toegestuurd gekregen van collega’s hier op het forum, maar elk jaar verzinnen ze precies een andere structuur.

ik heb daarnet weer een half uur aan de lijn gehangen met proximus en heb aan 2 verschillende mensen mijn wachtwoord opgevraagd, beiden deden alsof ze het in keulen hoorden donderen en gingen het “navragen”

 

waar kan ik dat wachtwoord krijgen?

 

Bij mij registreert hij ook succesvol met de gegevens dat ik krijg, maar kan geen oproepen opzetten en krijg steeds status 403 Forbidden terug.

ik heb exact dezelfde ervaring

nu is “phone line 1” paars aan het knipperen op mijn modem. vroeger pinkte dat soms rood. ik heb hem ook al enkele keren gereboot, maar dat lost het ook niet op

Jeroen,

Ik ken dat toestel verder niet maar het proxy server adres is sowieso niet goed ingevuld.

dit moet ims.belgecaom.be zijn. Net als de registration server kwestie van proberen is ims.belgacom.be Je kan ook dat proxy server veld eens leeg laten. Bij mijn Fritzbox is dat veld leeggelaten.

Suc6!

op mijn 2de installatieadres heb ik hetzelfde probleem

 

 

moet het omcirkelde op aan of uit staan? ik heb beide geprobeerd

 

 

FYI: 

  

hi, we kunnen je deze gegevens doorsturen maar dan best wel via prive
stuur je ons even een prive bericht met daarin volgende gegevens
klantennr, factuurdatum en activatiecode
je kan al deze info vinden op de 1ste pagina van je factuur

Cfr.: → voip instelling ims.belgacom.be | Proximus Forum

      FRITZ!Box 7530- en 7590-modems gecertificeerd door Proximus | AVM België

NB: pas morgen komt hier iemand die van proximus zelf is terug langs op het forum.

Ik heb het zelf opgelost +32-area-number +3289xxxxxx als telefoonnummer. En het wachtwoord laten wijzigen in de Bbox… doet wonderen. Nu alleen nog een paar kleinigheidjes wijzigen zodat ook de kiestoon en de beltoon weer goaan werken zoals je verwacht.

Heb jij het werkende gekregen? Ik heb na 1 telefoontje het wachtwoord gekregen. De telefoon (Yealink) registreert succesvol, maar kan geen gesprekken naar buiten of binnen opzetten. 

Heb jij nog een tip?

Ik heb het opgegeven. Voor elk telefoontje dat ik van Proximus krijg, word ik bozer en bozer. Ze hebben echt geen idee waar ze over spreken (Yealink is niet alleen voor CallConnect!) …

Ik heb mijn nummer getransfereerd naar Weepee, en zal dan maar alleen internet afnemen. 

Beste Martin,

Als dat inderdaad zo is dat via mail deze gegevens wel worden doorgegeven waarom kunnen dan technische helpdeskmedewerkers na meer dan 20 !twintig! telefoontjes dit ook niet aangeven? Schandalig.  Zelf ben ik beroepsmatig ICT’er met meer dan 25 jaar werkervaring op dit identiek technisch gebied. Een simpel VOIP account is bij elke online VOIP aanbieder binnen 5 minuten geregeld. Proximus certificeert de FritzBox 7590 maar geeft de klanten ?bewust? géén of onvoldoende informatie en schermt de Bbox volledig af binnen het ‘user’ account. Waarom?! Een gecertificeerd modem wordt steeds meer verlangt en mag binnen de kaders van de Europese wetgeving niet geweigerd worden. Sterker nog je huurt een toestel dat nutteloos in de kast ligt. Hierover is het laatste woord nog niet gezegd. We hebben voor dit deel de ombudsman en zo nodig nemen we juridische bijstand.

Ik heb het zelf opgelost +32-area-number +3289xxxxxx als telefoonnummer. En het wachtwoord laten wijzigen in de Bbox… doet wonderen. Nu alleen nog een paar kleinigheidjes wijzigen zodat ook de kiestoon en de beltoon weer goaan werken zoals je verwacht.

 

+323xxxx gebruiken als Register name werkt ook niet.

Registreert wel, maar calls blijven forbidden.

Ok, net geprobeerd met een “onbestaand” wachtwoord en dan toont hij ook “Registered”. Ik denk dus dat de engineer me het verkeerde WW heft bezorgd. Zou er een Proximus Engineer me mijn wachtwoord kunnen sturen? 

Alvast bedankt,

Bart

kunnen VoIP klanten die gegevens (login, paswoord) dan niet raadplegen (en wijzigen) via My Proximus, heb je dit al eens nagetrokken of het mogelijk is ?

Opties

De opties van je vaste lijn worden niet meer getoond in MyProximus.

Ik vermoed dat dit met de B-box4 (Internet Box) wel allemaal gaat mogelijk worden aangezien je blijkbaar alles zal kunnen instellen via MyProximus, maar natuurlijk heb je daar voor het ogenblik niet veel aan tenzij Proximus een bbox4 zou plaatsen bij u ???

Reageer