Beantwoord

voice mail op vaste lijn

  • 3 January 2023
  • 25 reacties
  • 2968 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een probleem met mijn voice mail op vaste lijn , meermaals heb ik via de chat en telefoon iemand aan de lijn gehad die het even zou oplossen.

Natuurlijk werd er telkens niets opgelost en de verbinding na enige tijd gewoon verbroken,wat een service !

 

Mijn probleem als ik naar de voicemail bel 1969 dan krijg ik het volgende bericht.

De toegang tot uw voice mail werd beperkt omdat meermaals zonder succes werd gepoogd hem te openen.

icon

Beste antwoord door GeertC 13 January 2023, 15:33

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@luxsat 

Je krijgt deze melding omdat je persoonlijke code voor toegang tot je voicemail meerdere malen verkeerd werd ingegeven.

Probeer dit eens

  • Bel naar het gratis nummer 1987 met je vast toestel, kies optie 4 Wijziging van het Phone Manager-profiel en daarna optie 1 Wijziging van het wachtwoord om een nieuwe code in te stellen.
  • Je Phone Manager-code mag 6 tot 8 cijfers bevatten. Voor de hand liggende combinaties, zoals 123456 of 111111, worden automatisch geweigerd.

Je nieuwe Phone Manager-code zal binnen de 2 uur in werking treden.

dit is de link op de PX site → Phone Manager-code terugvinden of wijzigen | Proximus

Reputatie 1

Nieuwe code ingesteld en die werkt ook maar nog steeds de zelfde melding op 1969 voice mail

De toegang tot uw voice mail werd beperkt omdat meermaals zonder succes werd gepoogd hem te openen.

Als het ook niet met je nieuwe code werkt best de hulp van een PX forummedewerker afwachten morgen als ze hier terug langskomen.

Er is wel nog geen 2 uur voorbij.

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.

Reputatie 7
Badge +3

@luxsat  Na het instellen van een nieuwe code dien je 2 uur te wachten. 

Best is dat je de code opnieuw  verandert en zeker 2 uur wacht ( is de richtlijn van Proximus) .

Want zolang je nieuwe code niet is doorgestroomd binnen de configuratie op je vaste lijn bij Proximus , blijft deze steeds op de vorige foutmelding staan in hun systeem.

Ik weet dat dit vervelend is, wacht gewoon af tot. morgenvroeg .

Mocht het dan nog niet in orde zijn, dan moet er een reset gebeuren door iemand van Proximus .

Dus vul zeker je gegevens in (indien nog niet gebeurd), zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekst velden, enkel proximus medewerkers kunnen deze info bekijken. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 1

Inderdaad kan ik wat te snel zijn geweest en daarom heb ik nu een nieuwe code ingesteld en wacht af tot morgen.

Ook heb ik mijn profiel gegevens verder aangevuld voor het geval er meer hulp nodig is.

Alvast bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +3

@luxsat Is het in orde gekomen?

Reputatie 1

Met jullie hulp heb ik die code dus terug kunnen herstellen en geraak nu wel via 1969 in de voice mail

Maar verder heb ik daar geen enkele optie om een algemeen mailbericht in te stellen

Al wat ik daar zou kunnen doen op 1969 is een bericht achterlaten voor een welbepaalde correspondent en dan word dat nr gevraagd,

ook kan ik naar mijn eigen mailbox gaan en moet dan mijn eigen nr intoetsen maar krijg dan het bericht dat het nr niet herkend word

Verder zijn er geen menu opties

Reputatie 7
Badge +3

@luxsat  

Met jullie hulp heb ik die code dus terug kunnen herstellen en geraak nu wel via 1969 in de voice mail

Maar verder heb ik daar geen enkele optie om een algemeen mailbericht in te stellen

Al wat ik daar zou kunnen doen op 1969 is een bericht achterlaten voor een welbepaalde correspondent en dan word dat nr gevraagd,

ook kan ik naar mijn eigen mailbox gaan en moet dan mijn eigen nr intoetsen maar krijg dan het bericht dat het nr niet herkend word

Verder zijn er geen menu opties

Dit kan je in stellen via het nummer 1987 in de uitgebreide menu opties in het keuze menu ; als ik me niet vergis.

Reputatie 1

Daar heb ik echt niets gevonden dat mij hierbij kan helpen

Reputatie 7
Badge +3

Diensten op je vaste lijn instellen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_fct_config_fix/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/diensten-op-je-vaste-lijn-instellen.html

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijke begroeting

Wanneer je PhoneMail voor het eerst gebruikt, bel van op je vaste lijn naar 1969 ( nationaal tariefNieuw venster ) om automatisch een persoonlijke begroeting, taal en PhoneMail-code te kiezen.

Om je persoonlijke begroeting achteraf te wijzigen:

  1. Bel 1969 vanaf je vaste lijn ( nationaal tariefNieuw venster ), 078 15 1969 vanaf een ander toestel ( nationaal tariefNieuw venster ) of +32 78 15 1969 in het buitenlandNieuw venster . Vanaf een ander toestel of in het buitenland zal er gevraagd worden om je telefoonnummer en PhoneMail-code in te geven.
  2. Kies optie 3 om de instellingen van je mailbox te wijzigen.
  3. Kies optie 1 om een nieuw welkomstbericht op te nemen van max. 60 seconden of een standaardbegroeting die je naam vermeldt.
  4. Volg de instructies.

Je wijzigingen zijn meteen actief.

Reputatie 7
Badge +3

PhoneMail Basic

PhoneMail Basic heeft beperkte functionaliteiten:

  • Je correspondent kan een boodschap nalaten maar je kiest niet wanneer je die boodschap beluistert.
  • We proberen gedurende 2 dagen je de achtergelaten boodschap te bezorgen.
  • De boodschap wordt na beluisteren automatisch gewist.
  • Als je na 2 dagen de boodschap niet hebt beluisterd, wordt die ook automatisch gewist.

Kies je liever zelf wanneer je jouw berichten beluistert of wil je jouw voicemail personaliseren? Contacteer ons https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html om PhoneMail te activeren.

Al de mogelijkheden zijn hier in feite beschreven Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus,  ….

ook onder pas andere instellingen aan

Maar aangezien er nog zijn die hiermee problemen ondervonden hebben zal je waarschijnlijk op de hulp van een PX forummedewerker moeten wachten.

Reputatie 1

 

Persoonlijke begroeting

Wanneer je PhoneMail voor het eerst gebruikt, bel van op je vaste lijn naar 1969 ( nationaal tariefNieuw venster ) om automatisch een persoonlijke begroeting, taal en PhoneMail-code te kiezen.

Om je persoonlijke begroeting achteraf te wijzigen:

  1. Bel 1969 vanaf je vaste lijn ( nationaal tariefNieuw venster ), 078 15 1969 vanaf een ander toestel ( nationaal tariefNieuw venster ) of +32 78 15 1969 in het buitenlandNieuw venster . Vanaf een ander toestel of in het buitenland zal er gevraagd worden om je telefoonnummer en PhoneMail-code in te geven.
  2. Kies optie 3 om de instellingen van je mailbox te wijzigen.
  3. Kies optie 1 om een nieuw welkomstbericht op te nemen van max. 60 seconden of een standaardbegroeting die je naam vermeldt.
  4. Volg de instructies.

Je wijzigingen zijn meteen actief.

Geen van deze opties bieden een uitkomst want ik krijg het juiste menu niet om iets in te stellen

Dus geen optie 3 enz...

Hopelijk kan een PX forummedewerker mij helpen

Alvast bedankt voor de moeite

 

Reputatie 7
Badge +3

@luxsat  Probeer eens via het nummer 1920 daar kan je ook instellingen aanpassen / veranderen voor de voice mail op je vaste lijn . Heb het net geprobeerd en bij mij kan ik aanpassingen instellen  en uit voeren.

Mocht dit alsnog niet soelaas brengen , dan is het wachten op een Proximus medewerker voor verdere hulp.

Reputatie 1

Daar ben ik ook al geweest activeren of deactiveren dat is al wat ik daar kan doen , dit heeft ook geen oplossing geboden.

Reputatie 6
Badge +3

@luxsat ik heb het paswoord hier unlocked. U kan eens opnieuw proberen naar de voicemail bellen.

Reputatie 1

Beste

Ook dit heeft niets geholpen

Al wat ik daar kan doen op 1969 is een bericht achterlaten voor een welbepaalde correspondent en dan word dat nr van die correspondent gevraagd,

Ook kan ik naar mijn eigen mailbox via optie toets 2 moet dan mijn eigen tel nr intoetsen maar krijg dan het bericht dat het nr geen geldig voice mail nr is.

Dus heb verder heb ik geen opties om zelf een algemeen voice mail bericht in te spreken.

Reputatie 1

Ik weet echt niet meer hoe ik dit ooit ga goed krijgen;

Al héél veel mensen op de chat en phone gehad en telkens wordt ik van het kastje naar de muur gezonden.

Zij verbinden naar hartenlust door van de een naar de ander medewerker die er dan meer zou van weten en  dan krijg je weer iemand anders aan de lijn die niet weet waar het over gaat en dan kun je weer heel de uitleg doen want even lezen wat er al geschreven is lijkt moeilijk.

Vrij onmiddellijk meld die het even op te lossen en morgen of binnen een aantal uren zal het terug werken.

Zo het zoveelste nieuwe contact is weer weg en wat denk je , weer niets opgelost. 

Wat een schande Proximus

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u best verdere reacties van een Proximus medewerker (moderator @YorickP ) op dit publieke forum voor oplossing afwacht na eventueel overleg met/tussenkomst van een achterliggende technische backend

bv. betrokken mailbox op de vaste lijn verwijderen om vervolgens opnieuw te activeren

 

Reputatie 7
Badge +5

@luxsat Je hebt een phonemail basic, dat wilt zeggen dat je deze niet kan instellen. Je kan dit wel veranderen als je dit wenst. 

Reputatie 1

@ DaisyS

Inderdaad dat zou ik wel willen als ik mijn phone mail dan terug normaal kan gebruiken. 👍

Kun je mij hierbij helpen ?

Reputatie 7
Badge +3

@luxsat 

Ik heb de voicemail functie aangepast, je kan deze verder personaliseren of instellen via de toetsencombinatie 1969.

 

Geert

Reputatie 1

@ GeertC

[img]https://www.luxsat.eu/forum/Smileys/classic/27lamp.gif[/img]

Beetje laat maar ben even afwezig geweest.

Hartelijk dank voor de hulp alles werkt terug prima nu 😉

Reageer