Vraag

Vervelende storende bromtoon op mijn vaste lijn.

  • 3 February 2021
  • 7 reacties
  • 651 Bekeken

Als ik de hoorn van het vaste telefoontoestel neem hoor ik een storende bromtoon bovenop de normale kiestoon. Ik kan nummers kiezen, maar als de andere kant opneemt hoor ik er bijna niets van. Het internet en de TV werkt naar behoren. Ik heb reeds meerdere telefoontoestellen geprobeerd maar steeds hetzelfde nare gebrom. Het is nu wel een feit dat ik eigenlijk de vaste telefoon niet veel meer gebruik daar alles via mijn mobiele telefoon (gsm) gaat. Iemand een idee hoe ik van dat gebrom op de lijn kan vanaf geraken.


This topic has been closed for comments

7 reacties

dat zal dan toch maar even veel moeite zijn om dit te herstellen voor Proximus

Reputatie 4
Badge +1

Bromtoon wijst op water in de aansluitkabel, kan uw eigen aansluiting zijn, of de kabel in de straat, welke ergens gekwetst is geweest en nu een draadje kontakt maakt met de aarde via het grondwater. Ik heb dit , jaren terug , meermaals voorgehad na straatwerken hier.

Raar dat de lijn tester dat ook niet hoorde !!.

Als er niets aan gebeurt gaat je lijn mettertijd uitvallen, door gewoon opvreten van het koperdaadje (electrolyse, want de telefoon zit op 48Volt gelijkspanning !)

:thumbsup_tone2:

@YorickP Bedankt voor uw reactie. Zolang ik geen problemen op het internet en de televisie ondervindt, hoeft er geen technieker te komen, die mensen hebben waarschijnlijk dringendere zaken te doen, en ik gebruik die vaste lijn toch niet om te telefoneren. Moesten er andere problemen zich voordoen dan neem ik wel weer terug contact op. 

Reputatie 6
Badge +3

Uw lijntesten zien er alvast in orde uit.

Als u meerdere toestellen getest heeft op uw aansluiting en allemaal hetzelfde probleem voordoen, kan het zijn dat er iets mis is met die aansluiting. 

Als u dat wenst, kunnen we hiervoor een technieker sturen om dit na te kijken.

@YorickP bij deze is het lijn- en klantennummer toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 6
Badge +3

@ilvatruk kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we de vaste lijn eens natesten.