Beantwoord

Verhuis vaste lijn onmogelijk indien glasvezel ?

  • 1 September 2020
  • 59 reacties
  • 893 Bekeken

  • Practitioner
  • 35 reacties

Goede middag,

mijn vader is verhuisd naar een appartement en wil zijn vaste lijn meenemen, maar blijkbaar is die ondertussen door Proximus afgesloten ? Een technieker zou al 2 keer zijn langsgekomen maar blijkbaar zou die gezegd hebben dat het nieuwe gebouw voorzien is van glasvezel en dat daarom internet en vaste lijn niet mogelijk zijn ? En nu ?

icon

Beste antwoord door tina.b 1 September 2020, 14:09

Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@FIWI er werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).

Reputatie 7
Badge +2

@FIWI Flex pack komt op 59,99EUR en met sociaal tarief op 51,59EUR.Voor Fiber is dat 64,99EUR en met sociaal tarief 58,59EUR.Groetjes,Joel

dat zal via voip (voice over IP) moeten gebeuren aangezien er geen koperlijn meer is, maar de prox forummedewerkers zullen je hier straks wel bij kunnen verder helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Goede middag,

mijn vader is verhuisd naar een appartement en wil zijn vaste lijn meenemen, maar blijkbaar is die ondertussen door Proximus afgesloten ? Een technieker zou al 2 keer zijn langsgekomen maar blijkbaar zou die gezegd hebben dat het nieuwe gebouw voorzien is van glasvezel en dat daarom internet en vaste lijn niet mogelijk zijn ? En nu ?


hi, kan je het klantennr of lijnnr van je vader toevoegen aan je profile ?
dan kijken we om dit in orde te brengen
voor een fiber lijn zal er een voip aansluiting moeten gebeuren aangezien “gewone “ telefoniie niet mogelijk is via fiber
dit verloopt dan gewoon via de modem

Reputatie 7
Badge +2

@FIWI 

en laat je ons weten als het betrokken nummer/klantennummer is ingevoerd in je profiel ? anders weten we het nog niet, :-)

gr,

tina

Ter info: Deze analoge telefoon kan je dan aansluiten aan een TF ingang (RJ11 stekker) achteraan de bbox eens de overgang naar Voip gebeurd is zou je dan moeten kunnen bellen.

ja maar deze heb je niet meer nodig, je bbox zal op een andere manier verbonden worden namelijk met een utp netwerkkabel die vertrekt vanuit de glasvezelmodem en aangeloten zal worden op WAN ingang van je bbox3 en je analoge telefoon wordt dan op de TF ingang van je bbox aangesloten

Inderdaad iemand van het proximus forumteam zelf zou kunnen het fiberteam raadplegen voor de stand van zaken, wanneer ze de aansluiting zullen doen en dus ook de bbox3v+

Reputatie 7
Badge +2

@FIWI 

ik zie dat er een dossier lopende is : er is een conflict in ordering tussen glasvezel en koper… mijn collega volgt dit verder op. 

we duimen dat het snel in orde komt !!

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +2

@FIWI 

ik heb jouw gsm ook in het dossier toegevoegd.

gr,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

Dag @FIWI ik heb de nodige gegevens vandaag opnieuw per post verzonden. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Prima, ik laat je na 11u contacteren!

@tina.b 

Holla Polla… :-) ik zag net op de foto een klepje op de stekkerdoos, ik had dit niet gezien gisteren ter plekke, daar zou  dus blijkbaar een nummer onder staan, heb hem gevraagd dat hij eens zou kijken… Ik stuur u het nummer door in PM...

Kan uw vader nog via https://webmail.scarlet.be/nl/  mails versturen en mails ontvangen, want dat zou moeten werken via internet of je nu bij Proximus zit of bij een andere provider speelt dit geen rol

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://bipt.be/consumenten/nummers-en-e-mail-overdraagbaarheid

Je hebt een e-mailadres met domeinnaam van jouw huidige telecomoperator

Bijvoorbeeld: jan.smet@skynet.be, jan.smet@telenet.be...

Je kunt dit e-mailadres 18 maanden behouden. Dat is gratis, maar je moet dat aanvragen voor jouw abonnement afloopt. In die tijd bezorg je mensen zelf je nieuwe e-mailadres. Je operator moet jou één van deze opties aanbieden:

  • je oude e-mailadres 18 maanden blijven gebruiken.
  • je oude e-mailadres onmiddellijk afsluiten, maar de operator stuurt wel jouw e-mails naar het oudere adres gedurende 18 maanden door naar jouw nieuwe e-mailadres.

= het oude scarlet e-mail adres blijft 1,5 jaar behouden/beschikbaar op voorwaarde dat u dit tijdig gevraagd hebt 

 

&

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/een-e-mailadres-aanmaken.html

 

Reputatie 7
Badge +4

Werd een  overeenkomst met Proximus via de easyswitch procedure afgesloten?

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Indien ja moet Proximus dit als receptoroperator dit met de donoroperator Scarlet de overdracht regelen en zal Scarlet u vragen de betrokken modem/router (OBox) terug te bezorgen op één of andere manier  en uw contract afsluiten

 

Indien deze procedure niet gevolgd werd dient uzelf Scarlet te informeren over de beëindiging van uw contract (via klantendienst of verkooppunt) en uw modem in te leveren (ik heb geen ervaring met Scarlet hieromtrent) …. anders gaat u gewoon verder gefactureerd worden voor een niet meer gebruikt product

https://www.scarlet.be/help/faq/863/59/Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen

Reputatie 7
Badge +4

In principe moet er hiervoor een document ondertekend worden,  Proximus medewerkers kunnen dit uiteraard nagaan

De kans lijkt mij evenwel reëel dat geen easyswitch procedure gevolgd werd en u zelf de opzegging bij  Scarlet zult moeten regelen 

Hopelijk volgt er hier een snelle reactie van een Proximus-medewerker

 

 

@FIWI Inderdaad best het verder onderzoek van iemand,  die van Proximus zelf is, afwachten  zodat zij kunnen natrekken of het voor je vader via easyswitch gebeurd is want wij als niet proxoimus medewerkers kunnen alleen maar gissen.

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI  Het was per  e-mail verstuurd naar het Scarlet e-mailadres. Ik heb het nu opnieuw verzonden naar jouw e-mailadres. Groetjes, Antonella

Als de easy switch procdure niet gevolgd werd zal je zelf contact moeten opnemen met scarlet normaal gezien, maar wacht inderdaad best eerst het antwoord van proximus forummedewerkers af vooraleer we op de feiten vooruitlopen en zij zullen u dan ook wel zegen indien je zelf contact moet opnemen,!

 

Goede morgen en bedankt. :-)

@FIWI sorry dit onderstaande was niet voor u bedoelt maar wel voor een ander bericht :blush:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)

maar was voor hier bedoelt → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetradio-valt-uit-en-start-terug-op-51465?postid=664675#post664675

nogmaals mijn excuses , maar als je ooit problemen hebt met wifi weet je ondertussen al wat je kunt proberen :smiley:

Reputatie 7
Badge +2

@FIWI 

volgens mij is er geen easy switch gevolgd: ik weet niet of techniekers dat kunnen aanvragen/doorgeven.

Er was eerst alleen sprake van een telefoonlijn en internet is er op het laatste moment bijgekomen.

Je kan best zelf met Scarlet contact opnemen om het internet te laten opzeggen.  Daar is geen overnameprocedure voor nodig zoals bij een telefoonlijn.

Bij opzeg van het internet zal je van Scarlet de nodige instructies krijgen om de modem terug te sturen.

Vriendelijke groeten,

tina

 

 

@FIWI ter bijkomende info omtrent mailboxen 

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI De factuur is momenteel in opmaak. Deze zal ten laatste binnen 3 dagen beschikbaar zijn en verzonden worden (per post). Groetjes, Antonella

Reageer