Beantwoord

Verhuis vaste lijn onmogelijk indien glasvezel ?

  • 1 September 2020
  • 59 reacties
  • 1210 Bekeken

  • Practitioner
  • 35 reacties

Goede middag,

mijn vader is verhuisd naar een appartement en wil zijn vaste lijn meenemen, maar blijkbaar is die ondertussen door Proximus afgesloten ? Een technieker zou al 2 keer zijn langsgekomen maar blijkbaar zou die gezegd hebben dat het nieuwe gebouw voorzien is van glasvezel en dat daarom internet en vaste lijn niet mogelijk zijn ? En nu ?

icon

Beste antwoord door tina.b 1 September 2020, 14:09

Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI Flex pack komt op 59,99EUR en met sociaal tarief op 51,59EUR.Voor Fiber is dat 64,99EUR en met sociaal tarief 58,59EUR.Groetjes,Joel

Na uitvoerig overleg en vergelijken denk ik dat mijn vader voor een Flex pakket zal gaan met internet en Proximus TV, en de vaste lijn zal willen afzeggen. Ik dacht dat dit 59 euro was, maar misschien kan ik even een PM krijgen met de prijs in zijn geval met sociaal tarief  en andere kant inernet en TV via fiber ?

Reputatie 7
Badge +3

We proberen je opnieuw te contacteren. Grt, Heidi

hallo, ben net gebeld ‘denk ik’, de verbinding werd verbroken toen ik net opnam :-/

Reputatie 7
Badge +3

Prima, ik laat je na 11u contacteren!

Goede morgen, 

dat kan beide, maar ik denk dat het misschien best is dat men met mij contact opneemt :-) 

Bij voorkeur na 11:00 uur dan, ik zit in een meeting.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @FIWI hiervoor laat ik de commerciële dienst contact met jullie opnemen, mag dat rechtstreeks met je vader of bellen ze best naar jou? Grt, Heidi

Goede middag @tina.b @AntonellaD  en co.

 

Mijn vader moet 61 euro betalen voor vaste telefoonlijn en internet de laatste factuur ? Dat is meer dan ik betaal voor mijn Pack (internet, vaste lijn met TV erbij), wat hij niet heeft ?

 

Hij is wel geïnteresseerd in de pack die nu in aanbieding is : (FLEX ?) , zijnde vaste lijn + TV + internet, goedkoper tarief de eerste 3 maanden, en gratis aansluiting.

Enige probleem is dat hij info zou willen of hij Telenet zo maar kan stopzetten ?

 

Zijn telefoonnummer staat bij mijn profielgegevens.
Graag reactie.

 

Bedankt !

Filip Willems

 

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI De factuur is momenteel in opmaak. Deze zal ten laatste binnen 3 dagen beschikbaar zijn en verzonden worden (per post). Groetjes, Antonella

Gewoon verder de hulp van een mederwerker die van proximus zelf is afwachten als die hier maandag terug de draad opneemt.

Vriendelijk dank maar er is nog geen factuur, wel een klantnummer. Activeringdcode nog niet bekend

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Proximus-medewerkers komen pas vanaf maandag terug langs op dit publieke forum

Eventueel kan onderstaande een oplossing bieden om verder te kunnen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html

 

Eens een MyProximus-account gecrëeerd kunt u een e-mailadres van het type @proximus.be aanmaken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/een-e-mailadres-aanmaken.html

 

Goede middag,

blijkbaar is er nog geen brief aangekomen te 9060 Zelzate, ik heb zijn paswoord voor Scarlet kunnen recoveren, hij kan nu al zijn Scarlet mails binnen krijgen (niets verzenden), maar daar zit geen enkele mail bij van Proximus met instellingen. Kan dit verder opgevolgd worden aub ?

Met de juiste gegevens kunnen we een MyProximus account aanmaken en ook een Proximus e-mail adres waarmee hij aan de slag kan in zijn Windows Mail.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @FIWI ik heb de nodige gegevens vandaag opnieuw per post verzonden. Groetjes, Heidi

@Martin Thanks, ik heb dat idd zo gedaan. :ok_hand_tone2:

FYI: via je → profielgegevens invullen/aanvullen : In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.

Tot mijn grote spijt en die van mijn vader constateren we dat er geen mail is binnengekomen (voor zover die nog aankomen bij Scarlet ?), ook heeft hij via de post nog steeds geen brief ontvangen om een MyProximus account (user/paswoord) aan te maken en een mailbox + instellingen POP3 etc…
Ik zet zo bij mijn instellingen zijn outlook mail adres ook, ik weet echter niet of dat qua regels door Proximus mag gebruikt worden voor gevoelige informatie.
Eventueel telefonisch ? Ik zoek maar naar een oplossing voor hem.

Goede morgen en bedankt. :-)

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI  Het was per  e-mail verstuurd naar het Scarlet e-mailadres. Ik heb het nu opnieuw verzonden naar jouw e-mailadres. Groetjes, Antonella

Ter info: maandag pas komt er iemand van het Proximus forumteam hier terug langs om dit verder in orde te brengen.

@Martin @tina.b 

Tot op heden heeft hij nog steeds geen brief ontvangen :sleepy: zodat  hij nog steeds geen mailbox kan aanmaken.

Ik hoop dat dit nu snel in orde komt.

Dank

@FIWI ter bijkomende info omtrent mailboxen 

@FIWI

volgens mij is er geen easy switch gevolgd: ik weet niet of techniekers dat kunnen aanvragen/doorgeven.

Er was eerst alleen sprake van een telefoonlijn en internet is er op het laatste moment bijgekomen.

Je kan best zelf met Scarlet contact opnemen om het internet te laten opzeggen.  Daar is geen overnameprocedure voor nodig zoals bij een telefoonlijn.

Bij opzeg van het internet zal je van Scarlet de nodige instructies krijgen om de modem terug te sturen.

Vriendelijke groeten,

tina

 

 


@Tina OK bedankt, ik wacht wel nog even af tot we de brief van Proximus krijgen met de instellingen voor het aanmaken mailbox zodat uitgaande mails weer werken.

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI 

volgens mij is er geen easy switch gevolgd: ik weet niet of techniekers dat kunnen aanvragen/doorgeven.

Er was eerst alleen sprake van een telefoonlijn en internet is er op het laatste moment bijgekomen.

Je kan best zelf met Scarlet contact opnemen om het internet te laten opzeggen.  Daar is geen overnameprocedure voor nodig zoals bij een telefoonlijn.

Bij opzeg van het internet zal je van Scarlet de nodige instructies krijgen om de modem terug te sturen.

Vriendelijke groeten,

tina

 

 

@FIWI sorry dit onderstaande was niet voor u bedoelt maar wel voor een ander bericht :blush:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)

maar was voor hier bedoelt → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetradio-valt-uit-en-start-terug-op-51465?postid=664675#post664675

nogmaals mijn excuses , maar als je ooit problemen hebt met wifi weet je ondertussen al wat je kunt proberen :smiley:

Reageer