Beantwoord

Verhuis vaste lijn onmogelijk indien glasvezel ?

  • 1 September 2020
  • 59 reacties
  • 1202 Bekeken

  • Practitioner
  • 35 reacties

Goede middag,

mijn vader is verhuisd naar een appartement en wil zijn vaste lijn meenemen, maar blijkbaar is die ondertussen door Proximus afgesloten ? Een technieker zou al 2 keer zijn langsgekomen maar blijkbaar zou die gezegd hebben dat het nieuwe gebouw voorzien is van glasvezel en dat daarom internet en vaste lijn niet mogelijk zijn ? En nu ?

icon

Beste antwoord door tina.b 1 September 2020, 14:09

Bekijk origineel

59 reacties

@FIWI er werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).

Bedankt, van zodra de brief er is “vlieg ik er in” ;-)

@FIWIer werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).


nog een extra vraagje: wordt Scarlet internet nu automatisch afgesloten door Proximus ?
Hij heeft nog een modem van Scarlet die er net uitziet als van Proximus, maar uiteraard momenteel niet gebruikt wordt, wat moet er met deze gebeuren aub ?

Reputatie 7
Badge +4

Werd een  overeenkomst met Proximus via de easyswitch procedure afgesloten?

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Indien ja moet Proximus dit als receptoroperator dit met de donoroperator Scarlet de overdracht regelen en zal Scarlet u vragen de betrokken modem/router (OBox) terug te bezorgen op één of andere manier  en uw contract afsluiten

 

Indien deze procedure niet gevolgd werd dient uzelf Scarlet te informeren over de beëindiging van uw contract (via klantendienst of verkooppunt) en uw modem in te leveren (ik heb geen ervaring met Scarlet hieromtrent) …. anders gaat u gewoon verder gefactureerd worden voor een niet meer gebruikt product

https://www.scarlet.be/help/faq/863/59/Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen

Werd een  overeenkomst met Proximus via de easyswitch procedure afgesloten?

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Indien ja moet Proximus dit als receptoroperator dit met de donoroperator Scarlet de overdracht regelen en zal Scarlet u vragen de betrokken modem/router (OBox) terug te bezorgen op één of andere manier  en uw contract afsluiten

 

Indien deze procedure niet gevolgd werd dient uzelf Scarlet te informeren over de beëindiging van uw contract (via klantendienst of verkooppunt) en uw modem in te leveren (ik heb geen ervaring met Scarlet hieromtrent) …. anders gaat u gewoon verder gefactureerd worden voor een niet meer gebruikt product

https://www.scarlet.be/help/faq/863/59/Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen


Geen idee hoe dit bij mijn vader is gebeurd. Ik weet alleen dat er is overlegd met de technieker toen die de VOIP kwam activeren voor de telefoon (via glasvezel). Er is toen overeengekomen dat de technieker ook het internet zou activeren. Kan Proximus ergens achterhalen of de technieker de easyswitch procedure heeft geactiveerd aub ?

Reputatie 7
Badge +4

In principe moet er hiervoor een document ondertekend worden,  Proximus medewerkers kunnen dit uiteraard nagaan

De kans lijkt mij evenwel reëel dat geen easyswitch procedure gevolgd werd en u zelf de opzegging bij  Scarlet zult moeten regelen 

Hopelijk volgt er hier een snelle reactie van een Proximus-medewerker

 

 

@FIWI Inderdaad best het verder onderzoek van iemand,  die van Proximus zelf is, afwachten  zodat zij kunnen natrekken of het voor je vader via easyswitch gebeurd is want wij als niet proxoimus medewerkers kunnen alleen maar gissen.

@FIWI Inderdaad best het verder onderzoek van iemand,  die van Proximus zelf is, afwachten  zodat zij kunnen natrekken of het voor je vader via easyswitch gebeurd is want wij als niet proxoimus medewerkers kunnen alleen maar gissen.


Bedankt, ik wacht dan nog even af hoe het precies in elkaar zit, totdat iemand van Proximus dit nakijkt. Ik vermoed dat er dan eventueel ook iemand het document voor een Easyswitch kan toesturen indien nog nodig ?

Als de easy switch procdure niet gevolgd werd zal je zelf contact moeten opnemen met scarlet normaal gezien, maar wacht inderdaad best eerst het antwoord van proximus forummedewerkers af vooraleer we op de feiten vooruitlopen en zij zullen u dan ook wel zegen indien je zelf contact moet opnemen,!

 

Als de easy switch procdure niet gevolgd werd zal je zelf contact moeten opnemen met scarlet normaal gezien, maar wacht inderdaad best eerst het antwoord van proximus forummedewerkers af vooraleer we op de feiten vooruitlopen en zij zullen u dan ook wel zegen indien je zelf contact moet opnemen,!

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)


PRIMA. Proberen we ASAP.

@FIWI sorry dit onderstaande was niet voor u bedoelt maar wel voor een ander bericht :blush:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)

maar was voor hier bedoelt → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetradio-valt-uit-en-start-terug-op-51465?postid=664675#post664675

nogmaals mijn excuses , maar als je ooit problemen hebt met wifi weet je ondertussen al wat je kunt proberen :smiley:

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI 

volgens mij is er geen easy switch gevolgd: ik weet niet of techniekers dat kunnen aanvragen/doorgeven.

Er was eerst alleen sprake van een telefoonlijn en internet is er op het laatste moment bijgekomen.

Je kan best zelf met Scarlet contact opnemen om het internet te laten opzeggen.  Daar is geen overnameprocedure voor nodig zoals bij een telefoonlijn.

Bij opzeg van het internet zal je van Scarlet de nodige instructies krijgen om de modem terug te sturen.

Vriendelijke groeten,

tina

 

 

@FIWI

volgens mij is er geen easy switch gevolgd: ik weet niet of techniekers dat kunnen aanvragen/doorgeven.

Er was eerst alleen sprake van een telefoonlijn en internet is er op het laatste moment bijgekomen.

Je kan best zelf met Scarlet contact opnemen om het internet te laten opzeggen.  Daar is geen overnameprocedure voor nodig zoals bij een telefoonlijn.

Bij opzeg van het internet zal je van Scarlet de nodige instructies krijgen om de modem terug te sturen.

Vriendelijke groeten,

tina

 

 


@Tina OK bedankt, ik wacht wel nog even af tot we de brief van Proximus krijgen met de instellingen voor het aanmaken mailbox zodat uitgaande mails weer werken.

@FIWI ter bijkomende info omtrent mailboxen 

@Martin @tina.b 

Tot op heden heeft hij nog steeds geen brief ontvangen :sleepy: zodat  hij nog steeds geen mailbox kan aanmaken.

Ik hoop dat dit nu snel in orde komt.

Dank

Ter info: maandag pas komt er iemand van het Proximus forumteam hier terug langs om dit verder in orde te brengen.

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI  Het was per  e-mail verstuurd naar het Scarlet e-mailadres. Ik heb het nu opnieuw verzonden naar jouw e-mailadres. Groetjes, Antonella

Goede morgen en bedankt. :-)

Tot mijn grote spijt en die van mijn vader constateren we dat er geen mail is binnengekomen (voor zover die nog aankomen bij Scarlet ?), ook heeft hij via de post nog steeds geen brief ontvangen om een MyProximus account (user/paswoord) aan te maken en een mailbox + instellingen POP3 etc…
Ik zet zo bij mijn instellingen zijn outlook mail adres ook, ik weet echter niet of dat qua regels door Proximus mag gebruikt worden voor gevoelige informatie.
Eventueel telefonisch ? Ik zoek maar naar een oplossing voor hem.

FYI: via je → profielgegevens invullen/aanvullen : In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.

@Martin Thanks, ik heb dat idd zo gedaan. :ok_hand_tone2:

Reputatie 7
Badge +3

Dag @FIWI ik heb de nodige gegevens vandaag opnieuw per post verzonden. Groetjes, Heidi

Goede middag,

blijkbaar is er nog geen brief aangekomen te 9060 Zelzate, ik heb zijn paswoord voor Scarlet kunnen recoveren, hij kan nu al zijn Scarlet mails binnen krijgen (niets verzenden), maar daar zit geen enkele mail bij van Proximus met instellingen. Kan dit verder opgevolgd worden aub ?

Met de juiste gegevens kunnen we een MyProximus account aanmaken en ook een Proximus e-mail adres waarmee hij aan de slag kan in zijn Windows Mail.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Proximus-medewerkers komen pas vanaf maandag terug langs op dit publieke forum

Eventueel kan onderstaande een oplossing bieden om verder te kunnen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html

 

Eens een MyProximus-account gecrëeerd kunt u een e-mailadres van het type @proximus.be aanmaken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/een-e-mailadres-aanmaken.html

 

Vriendelijk dank maar er is nog geen factuur, wel een klantnummer. Activeringdcode nog niet bekend

Gewoon verder de hulp van een mederwerker die van proximus zelf is afwachten als die hier maandag terug de draad opneemt.

Reageer