Beantwoord

Verhuis vaste lijn onmogelijk indien glasvezel ?

  • 1 September 2020
  • 59 reacties
  • 913 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

@tina.b @jonathandr @Martin 

Hallo, eerst het goede nieuws, mijn vader zijn Proximus VOIP telefoon is nu goed werkende, en de technieker stelde meteen ook voor om het internet te activeren. Dat is allemaal netjes in orde.

Vandaag heb ik hem geholpen om met zijn desktop PC op internet te gaan via een D-Link USB Wifi adaptor, gezien het lokaaltje waar de pc staat, niet is voorzien van een netwerkaansluiting.

Alles werkt prima, behalve het versturen van e-mail, dat lukt niet. Mijn vader had internet bij Scarlet, maar ik vermoed dat de technieker internet van Proximus heeft geactiveerd. Op zich dan niet echt problematisch, maar dan zal hij waarschijnlijk een nieuw e-mailadres bij Proximus moeten hebben, alsook login en paswoord en settings voor uitgaande mail. Kunnen deze snel bezorgd worden aub ?

Blijkbaar werken zijn Scarlet mail instellingen niet om mail te versturen.

Reputatie 7
Badge +3

We proberen je opnieuw te contacteren. Grt, Heidi

Kan uw vader nog via https://webmail.scarlet.be/nl/  mails versturen en mails ontvangen, want dat zou moeten werken via internet of je nu bij Proximus zit of bij een andere provider speelt dit geen rol


Ik zal dit even meedelen, bedankt !

@FIWI er werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).

Bedankt, van zodra de brief er is “vlieg ik er in” ;-)

@FIWIer werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).


nog een extra vraagje: wordt Scarlet internet nu automatisch afgesloten door Proximus ?
Hij heeft nog een modem van Scarlet die er net uitziet als van Proximus, maar uiteraard momenteel niet gebruikt wordt, wat moet er met deze gebeuren aub ?

Werd een  overeenkomst met Proximus via de easyswitch procedure afgesloten?

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Indien ja moet Proximus dit als receptoroperator dit met de donoroperator Scarlet de overdracht regelen en zal Scarlet u vragen de betrokken modem/router (OBox) terug te bezorgen op één of andere manier  en uw contract afsluiten

 

Indien deze procedure niet gevolgd werd dient uzelf Scarlet te informeren over de beëindiging van uw contract (via klantendienst of verkooppunt) en uw modem in te leveren (ik heb geen ervaring met Scarlet hieromtrent) …. anders gaat u gewoon verder gefactureerd worden voor een niet meer gebruikt product

https://www.scarlet.be/help/faq/863/59/Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen


Geen idee hoe dit bij mijn vader is gebeurd. Ik weet alleen dat er is overlegd met de technieker toen die de VOIP kwam activeren voor de telefoon (via glasvezel). Er is toen overeengekomen dat de technieker ook het internet zou activeren. Kan Proximus ergens achterhalen of de technieker de easyswitch procedure heeft geactiveerd aub ?

@FIWI Inderdaad best het verder onderzoek van iemand,  die van Proximus zelf is, afwachten  zodat zij kunnen natrekken of het voor je vader via easyswitch gebeurd is want wij als niet proxoimus medewerkers kunnen alleen maar gissen.


Bedankt, ik wacht dan nog even af hoe het precies in elkaar zit, totdat iemand van Proximus dit nakijkt. Ik vermoed dat er dan eventueel ook iemand het document voor een Easyswitch kan toesturen indien nog nodig ?

Als de easy switch procdure niet gevolgd werd zal je zelf contact moeten opnemen met scarlet normaal gezien, maar wacht inderdaad best eerst het antwoord van proximus forummedewerkers af vooraleer we op de feiten vooruitlopen en zij zullen u dan ook wel zegen indien je zelf contact moet opnemen,!

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)


PRIMA. Proberen we ASAP.

@FIWI

volgens mij is er geen easy switch gevolgd: ik weet niet of techniekers dat kunnen aanvragen/doorgeven.

Er was eerst alleen sprake van een telefoonlijn en internet is er op het laatste moment bijgekomen.

Je kan best zelf met Scarlet contact opnemen om het internet te laten opzeggen.  Daar is geen overnameprocedure voor nodig zoals bij een telefoonlijn.

Bij opzeg van het internet zal je van Scarlet de nodige instructies krijgen om de modem terug te sturen.

Vriendelijke groeten,

tina

 

 


@Tina OK bedankt, ik wacht wel nog even af tot we de brief van Proximus krijgen met de instellingen voor het aanmaken mailbox zodat uitgaande mails weer werken.

Reageer