Beantwoord

Verhuis vaste lijn onmogelijk indien glasvezel ?

  • 1 September 2020
  • 59 reacties
  • 1202 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Na uitvoerig overleg en vergelijken denk ik dat mijn vader voor een Flex pakket zal gaan met internet en Proximus TV, en de vaste lijn zal willen afzeggen. Ik dacht dat dit 59 euro was, maar misschien kan ik even een PM krijgen met de prijs in zijn geval met sociaal tarief  en andere kant inernet en TV via fiber ?

Ik mag het hopen :-) De technieker die langs kwam zei dat hij niet direct wist hoe het moest opgelost worden. Ondertussen blijkt de lijn afgesloten te zijn, als je er naar belt krijg je “nummer onbestaande”… terwijl hij nog maar net is verhuisd...

ik heb het vaste lijn nummer van mijn vader toegevoegd naast mijn telefoonnummer :-)

@Martin  bedankt, maar momenteel is er geen bbox, dus indien men er in slaagt om terug aan te sluiten zal er ook een bbox moeten komen ? Heeft een bbox ook geen grote fiche die naar de muur gaat bij een koperen lijn ? Volgens mij zit die er niet gezien glasvezel ?

@Martin @jonathandr @tina.b 

Bedankt voor de info, ik vermoed dat wanneer ik hier een oplossing voor mijn vader zijn vaste lijn zie verschijnen, dat men dan gelijk ook een bbox voor hem zal voorzien ? Die heeft hij (nog) niet….

@tina.b 

bedankt voor de “heads up”.

Kan die collega mij (of mijn vader) op de hoogte houden hieromtrent aub ?
Hij wordt 79 binnenkort en maakt zich nogal zorgen…. 2020 is zijn jaar niet echt, zoals voor de meesten van die leeftijd :-/

Vriendelijke groeten,

  1. Willems

Super, bedankt.

Tot mijn grote spijt en die van mijn vader constateren we dat er geen mail is binnengekomen (voor zover die nog aankomen bij Scarlet ?), ook heeft hij via de post nog steeds geen brief ontvangen om een MyProximus account (user/paswoord) aan te maken en een mailbox + instellingen POP3 etc…
Ik zet zo bij mijn instellingen zijn outlook mail adres ook, ik weet echter niet of dat qua regels door Proximus mag gebruikt worden voor gevoelige informatie.
Eventueel telefonisch ? Ik zoek maar naar een oplossing voor hem.

FYI: via je → profielgegevens invullen/aanvullen : In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.

@Martin Thanks, ik heb dat idd zo gedaan. :ok_hand_tone2:

Goede middag @tina.b @AntonellaD  en co.

 

Mijn vader moet 61 euro betalen voor vaste telefoonlijn en internet de laatste factuur ? Dat is meer dan ik betaal voor mijn Pack (internet, vaste lijn met TV erbij), wat hij niet heeft ?

 

Hij is wel geïnteresseerd in de pack die nu in aanbieding is : (FLEX ?) , zijnde vaste lijn + TV + internet, goedkoper tarief de eerste 3 maanden, en gratis aansluiting.

Enige probleem is dat hij info zou willen of hij Telenet zo maar kan stopzetten ?

 

Zijn telefoonnummer staat bij mijn profielgegevens.
Graag reactie.

 

Bedankt !

Filip Willems

 

@tina.b 

Onderaan een paar foto’s  

dit labeltje hangt aan een optisch kabeltje dat alleen maar vertrekt en ook terug aankomt in de stekkerdoos
Een deel van de “switchen” in de kelder
Ingang naar de kelder waar de nieuwe switchen staan
“Stekkerdoos” - géén UTAC nummer vermeld, ook niet op de zijkant of achterkant
Andere kast met ook een soort van “switchen”

 

@Martin @tina.b 

Tot op heden heeft hij nog steeds geen brief ontvangen :sleepy: zodat  hij nog steeds geen mailbox kan aanmaken.

Ik hoop dat dit nu snel in orde komt.

Dank

Reputatie 7
Badge +3

vind je in het appartement zelf zo geen stekkerdoosje ?

Ter info: maandag pas komt er iemand van het Proximus forumteam hier terug langs om dit verder in orde te brengen.

Goede middag,

blijkbaar is er nog geen brief aangekomen te 9060 Zelzate, ik heb zijn paswoord voor Scarlet kunnen recoveren, hij kan nu al zijn Scarlet mails binnen krijgen (niets verzenden), maar daar zit geen enkele mail bij van Proximus met instellingen. Kan dit verder opgevolgd worden aub ?

Met de juiste gegevens kunnen we een MyProximus account aanmaken en ook een Proximus e-mail adres waarmee hij aan de slag kan in zijn Windows Mail.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @FIWI hiervoor laat ik de commerciële dienst contact met jullie opnemen, mag dat rechtstreeks met je vader of bellen ze best naar jou? Grt, Heidi

Ja dat is vermoed ik de 4de foto hierboven, echter er staat geen nummer op vermeld…. :-/  zoals u ziet

Goede morgen, 

dat kan beide, maar ik denk dat het misschien best is dat men met mij contact opneemt :-) 

Bij voorkeur na 11:00 uur dan, ik zit in een meeting.

Reputatie 7
Badge +3

die 4de foto is effectief in het appartement zelf, veronderstel ik ?

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Proximus-medewerkers komen pas vanaf maandag terug langs op dit publieke forum

Eventueel kan onderstaande een oplossing bieden om verder te kunnen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html

 

Eens een MyProximus-account gecrëeerd kunt u een e-mailadres van het type @proximus.be aanmaken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/een-e-mailadres-aanmaken.html

 

die 4de foto is effectief in het appartement zelf, veronderstel ik ?


inderdaad, dat stekkerdoosje zit naast de keuken in een apart lokaaltje.

Vriendelijk dank maar er is nog geen factuur, wel een klantnummer. Activeringdcode nog niet bekend

hallo, ben net gebeld ‘denk ik’, de verbinding werd verbroken toen ik net opnam :-/

Gewoon verder de hulp van een mederwerker die van proximus zelf is afwachten als die hier maandag terug de draad opneemt.

Reageer