Beantwoord

Verhuis vaste lijn onmogelijk indien glasvezel ?

  • 1 September 2020
  • 59 reacties
  • 1207 Bekeken


Toon eerste bericht

59 reacties

Als de easy switch procdure niet gevolgd werd zal je zelf contact moeten opnemen met scarlet normaal gezien, maar wacht inderdaad best eerst het antwoord van proximus forummedewerkers af vooraleer we op de feiten vooruitlopen en zij zullen u dan ook wel zegen indien je zelf contact moet opnemen,!

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien je merkt dat dit niet de reden was van je probleem)


PRIMA. Proberen we ASAP.

Als de easy switch procdure niet gevolgd werd zal je zelf contact moeten opnemen met scarlet normaal gezien, maar wacht inderdaad best eerst het antwoord van proximus forummedewerkers af vooraleer we op de feiten vooruitlopen en zij zullen u dan ook wel zegen indien je zelf contact moet opnemen,!

 

@FIWI Inderdaad best het verder onderzoek van iemand,  die van Proximus zelf is, afwachten  zodat zij kunnen natrekken of het voor je vader via easyswitch gebeurd is want wij als niet proxoimus medewerkers kunnen alleen maar gissen.


Bedankt, ik wacht dan nog even af hoe het precies in elkaar zit, totdat iemand van Proximus dit nakijkt. Ik vermoed dat er dan eventueel ook iemand het document voor een Easyswitch kan toesturen indien nog nodig ?

@FIWI Inderdaad best het verder onderzoek van iemand,  die van Proximus zelf is, afwachten  zodat zij kunnen natrekken of het voor je vader via easyswitch gebeurd is want wij als niet proxoimus medewerkers kunnen alleen maar gissen.

Reputatie 7
Badge +4

In principe moet er hiervoor een document ondertekend worden,  Proximus medewerkers kunnen dit uiteraard nagaan

De kans lijkt mij evenwel reëel dat geen easyswitch procedure gevolgd werd en u zelf de opzegging bij  Scarlet zult moeten regelen 

Hopelijk volgt er hier een snelle reactie van een Proximus-medewerker

 

 

Werd een  overeenkomst met Proximus via de easyswitch procedure afgesloten?

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Indien ja moet Proximus dit als receptoroperator dit met de donoroperator Scarlet de overdracht regelen en zal Scarlet u vragen de betrokken modem/router (OBox) terug te bezorgen op één of andere manier  en uw contract afsluiten

 

Indien deze procedure niet gevolgd werd dient uzelf Scarlet te informeren over de beëindiging van uw contract (via klantendienst of verkooppunt) en uw modem in te leveren (ik heb geen ervaring met Scarlet hieromtrent) …. anders gaat u gewoon verder gefactureerd worden voor een niet meer gebruikt product

https://www.scarlet.be/help/faq/863/59/Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen


Geen idee hoe dit bij mijn vader is gebeurd. Ik weet alleen dat er is overlegd met de technieker toen die de VOIP kwam activeren voor de telefoon (via glasvezel). Er is toen overeengekomen dat de technieker ook het internet zou activeren. Kan Proximus ergens achterhalen of de technieker de easyswitch procedure heeft geactiveerd aub ?

Reputatie 7
Badge +4

Werd een  overeenkomst met Proximus via de easyswitch procedure afgesloten?

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Indien ja moet Proximus dit als receptoroperator dit met de donoroperator Scarlet de overdracht regelen en zal Scarlet u vragen de betrokken modem/router (OBox) terug te bezorgen op één of andere manier  en uw contract afsluiten

 

Indien deze procedure niet gevolgd werd dient uzelf Scarlet te informeren over de beëindiging van uw contract (via klantendienst of verkooppunt) en uw modem in te leveren (ik heb geen ervaring met Scarlet hieromtrent) …. anders gaat u gewoon verder gefactureerd worden voor een niet meer gebruikt product

https://www.scarlet.be/help/faq/863/59/Hoe-kan-ik-mijn-abonnement-opzeggen

@FIWIer werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).


nog een extra vraagje: wordt Scarlet internet nu automatisch afgesloten door Proximus ?
Hij heeft nog een modem van Scarlet die er net uitziet als van Proximus, maar uiteraard momenteel niet gebruikt wordt, wat moet er met deze gebeuren aub ?

@FIWI er werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).

Bedankt, van zodra de brief er is “vlieg ik er in” ;-)

Reputatie 7
Badge +4

@FIWI er werd bij aansluiting ook een welkomstbrief verstuurd om een MyProximus account aan te maken. Als je vader wenst kan hij via MyProximus een Proximus mailbox aanmaken (login en paswoord zijn daar terug te vinden).

Kan uw vader nog via https://webmail.scarlet.be/nl/  mails versturen en mails ontvangen, want dat zou moeten werken via internet of je nu bij Proximus zit of bij een andere provider speelt dit geen rol


Ik zal dit even meedelen, bedankt !

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://bipt.be/consumenten/nummers-en-e-mail-overdraagbaarheid

Je hebt een e-mailadres met domeinnaam van jouw huidige telecomoperator

Bijvoorbeeld: jan.smet@skynet.be, jan.smet@telenet.be...

Je kunt dit e-mailadres 18 maanden behouden. Dat is gratis, maar je moet dat aanvragen voor jouw abonnement afloopt. In die tijd bezorg je mensen zelf je nieuwe e-mailadres. Je operator moet jou één van deze opties aanbieden:

  • je oude e-mailadres 18 maanden blijven gebruiken.
  • je oude e-mailadres onmiddellijk afsluiten, maar de operator stuurt wel jouw e-mails naar het oudere adres gedurende 18 maanden door naar jouw nieuwe e-mailadres.

= het oude scarlet e-mail adres blijft 1,5 jaar behouden/beschikbaar op voorwaarde dat u dit tijdig gevraagd hebt 

 

&

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/een-e-mailadres-aanmaken.html

 

Kan uw vader nog via https://webmail.scarlet.be/nl/  mails versturen en mails ontvangen, want dat zou moeten werken via internet of je nu bij Proximus zit of bij een andere provider speelt dit geen rol

@tina.b @jonathandr @Martin 

Hallo, eerst het goede nieuws, mijn vader zijn Proximus VOIP telefoon is nu goed werkende, en de technieker stelde meteen ook voor om het internet te activeren. Dat is allemaal netjes in orde.

Vandaag heb ik hem geholpen om met zijn desktop PC op internet te gaan via een D-Link USB Wifi adaptor, gezien het lokaaltje waar de pc staat, niet is voorzien van een netwerkaansluiting.

Alles werkt prima, behalve het versturen van e-mail, dat lukt niet. Mijn vader had internet bij Scarlet, maar ik vermoed dat de technieker internet van Proximus heeft geactiveerd. Op zich dan niet echt problematisch, maar dan zal hij waarschijnlijk een nieuw e-mailadres bij Proximus moeten hebben, alsook login en paswoord en settings voor uitgaande mail. Kunnen deze snel bezorgd worden aub ?

Blijkbaar werken zijn Scarlet mail instellingen niet om mail te versturen.

@tina.b 

Holla Polla… :-) ik zag net op de foto een klepje op de stekkerdoos, ik had dit niet gezien gisteren ter plekke, daar zou  dus blijkbaar een nummer onder staan, heb hem gevraagd dat hij eens zou kijken… Ik stuur u het nummer door in PM...

die 4de foto is effectief in het appartement zelf, veronderstel ik ?


inderdaad, dat stekkerdoosje zit naast de keuken in een apart lokaaltje.

Reputatie 7
Badge +3

die 4de foto is effectief in het appartement zelf, veronderstel ik ?

Ja dat is vermoed ik de 4de foto hierboven, echter er staat geen nummer op vermeld…. :-/  zoals u ziet

Reputatie 7
Badge +3

vind je in het appartement zelf zo geen stekkerdoosje ?

@tina.b 

Onderaan een paar foto’s  

dit labeltje hangt aan een optisch kabeltje dat alleen maar vertrekt en ook terug aankomt in de stekkerdoos
Een deel van de “switchen” in de kelder
Ingang naar de kelder waar de nieuwe switchen staan
“Stekkerdoos” - géén UTAC nummer vermeld, ook niet op de zijkant of achterkant
Andere kast met ook een soort van “switchen”

 

Super, bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@FIWI 

ik heb jouw gsm ook in het dossier toegevoegd.

gr,

Tina

@tina.b 

bedankt voor de “heads up”.

Kan die collega mij (of mijn vader) op de hoogte houden hieromtrent aub ?
Hij wordt 79 binnenkort en maakt zich nogal zorgen…. 2020 is zijn jaar niet echt, zoals voor de meesten van die leeftijd :-/

Vriendelijke groeten,

  1. Willems
Reputatie 7
Badge +3

@FIWI 

ik zie dat er een dossier lopende is : er is een conflict in ordering tussen glasvezel en koper… mijn collega volgt dit verder op. 

we duimen dat het snel in orde komt !!

groeten

Tina

Inderdaad iemand van het proximus forumteam zelf zou kunnen het fiberteam raadplegen voor de stand van zaken, wanneer ze de aansluiting zullen doen en dus ook de bbox3v+

Reageer