Vraag

Vaste lijn opzeggen met behoud van sociaal tarief.

  • 24 February 2020
  • 11 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 15 reacties

Ik heb een familus pack, vaste lijn, tv en internet. Door mijn handicap heb ik  het sociaal tarief.

Mijn vaste lijn gebruik ik zelden. Ik heb meer last van mijn vaste lijn dan genot, de meeste oproepen die ik ontvang op de vaste lijn zijn televerkopers enzo. Mijn kennissen bellen mij via gsm.

Dus het lijkt mij interressant om mijn vaste lijn op te zeggen.

Deze morgen heb ik met een vriendelijke helpdesk medewerker gebeld, hij gaf mij de raad het aanpassen van mijn pack via een winkel te doen het kan blijkbaar niet via de helpdesk. Deze middag ben ik naar een proximus winkel geweest, niet gemakkelijk voor mij, een handicap weet je…

Maar, bij het aanpassen van mijn pack bleek dat mijn sociaal tarief niet mee ging van het oude naar het nieuwe pack. De korting staat nu op mijn telefoonlijn en moet overgezet worden naar de internetaansluiting. Alles zou terug opnieuw moeten aangevraagd worden.

Ik heb afgehaakt, toen men mij indertijd het sociaal tarief gunde duurde het maanden en heel veel gedoe voor alles in orde was. Bij het BIPT was alles vlot verwerkt en geregeld. Maar bij proximus duurde het heel, heel erg lang en veel telefoontjes voor alles in orde kwam

Ik heb geen zin om al die toestanden terug te moeten doorlopen.

Als ik overschakel naar een duurder pack dan kan het wel automatisch, maar nu ik naar een goedkoper pack wil  kan het niet automatisch.

Grappig detail, als ik overschakel naar een andere telecom verdeler dan gaat het wel vanzelf.

Het leek me deze morgen eenvoudig, even bellen naar proximus en het zou wel in orde komen, maar het was een heel gedoe en ik sta nog steeds nergens. Mij vaste lijn betaal ik nutteloos verder.

Beste proximus, is het nu zo moeilijk om mijn vaste lijn te schrappen zonder dat ik mijn sociaal tarief terug moet afbedelen.

Een dikke zucht,

Mvg

Maj

 

 

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.socialsecurity.be/citizen/nl/handicap-invaliditeit/sociale-maatregelen/sociaal-telefoontarief#

Ben je al erkend als persoon met een handicap

Dan ontving je van de DG Personen met een handicap een brief met deze beslissing. Bezorg een kopie van die brief aan je telecomoperator om te genieten van het sociale telefoontarief

Het sociaal telefoontarief is een korting:

  • van 50% op de installatiekosten (aansluiting op het netwerk);
  • van 40% op het abonnementsgeld met een maximumkorting van 8,40 euro per maand (op 1 internetabonnement, vaste lijn of gsm-abonnement);
  • van 3,10 euro per maand op de totale som van de gesprekskosten;

Ik ben geen Px-mdedewerker maar eerlijk ik zie niet in waarom aan uw vraag voor aanpassing - mits voorlegging van het betrokken document/beslissing (dat u normalerwijze reeds in uw bezit hebt) - geen direct gevolg zou kunnen gegeven worden (en zonder u hiervoor te moeten verplaatsen)

bv. pack minimus (internet&TV&GSM) of eventueel andere (aparte) combinaties (gesprekskosten op gsm, abo kosten op GSM of internet of TV teneinde uw mogelijk voordeel te maximaliseren)

Misschien weten de Px-medewerkers op dit publieke forum wel hoe dir op te lossen ...

Reputatie 1

Beste, bedankt voor uw reactie.

Ik ben inderdaad reeds erkend als persoon met een handicap en ontvang nu elke maand de door u beschreven korting op mijn telecomfactuur.

Juist daarom dat het zo raar is. Proximus heeft alle formulieren in bezit. Maar die korting zit blijkbaar op mijn vaste lijn en ze moeten die bij het wegvallen van mij vaste lijn overzetten naar mijn internetabonnement. En dat kunnen/willen ze niet.

Ik moet eerst overschakelen en dan alles terug aanvragen. te gek voor woorden toch?

mvg

best wachten tot hier iemand van proximus zelf dit eens verder onder de loep neemt.

Reputatie 7
Badge +3

@maj 

Beste,

we willen dit graag nakijken.

Kan je aub in je profielgegevens je klantennummer invullen ?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken)

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

 

Geef een seintje als de gegevens zijn ingevuld !

Groeten,

Tina

Reputatie 1

Beste Tina,

 

Ik heb mijn klantnummer ingegeven. Hopelijk kan u nu deze vervelende toestand oplossen.

Alvast dank voor de moeite.

 

Mvg,

Maj

Reputatie 7
Badge +3

@maj 

ik heb een dossier aangemaakt voor de betrokken dienst in de hoop dat ze ons kunnen helpen.

We houden je op de hoogte.

groetjes,

tina

Reputatie 1

Oké, dank u wel,

Ik wacht even af.

 

Mvg

Maj

Reputatie 1

Beste,

 

We zijn op goede weg!

Vandaag heb ik het bericht ontvangen dat mijn sociaal tarief telefoon is gedeactiveerd en het sociaal tarief internet is geactiveerd.

Ik veronderstel dat mijn vaste lijn nu kan worden geschrapt zonder dat ik mijn sociale voordelen verlies.

Moet ik nog iets ondernemen i.v.m. het schrappen van de vaste lijn? Brengen jullie dit ook nog in orde?

 

Mvg

Maj

Reputatie 7
Badge +3

Dag @maj , ook dat brengen we nog in orde, de bevestiging van deze aanpassing volgt per mail! Grt, Heidi

Reputatie 1

Beste mensen,

Het is gelukt, Ik  heb geen vaste lijn meer, eindelijk.

Bedankt aan iedereen die er heeft aan meegewerkt!

 

Mvg,

Maj

fijn te horen dat de mensen van proximus dit voor u in orde gebracht hebben.:thumbsup_tone3:

Reageer