Beantwoord

Vaste lijn: nummerweergave

  • 23 December 2017
  • 37 reacties
  • 14603 Bekeken

Sinds enkele weken ben ik klant bij Proximus met een Familus abonnement, incl. vaste lijn.

In - en uitgaande oproepen verschijnen als "anoniem". Het is dus niet mogelijk om te zien wie er opbelt of wie ik opbel met de vaste lijn.
Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door JanDe 12 January 2018, 08:41

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Leeuwke Als je nog vragen voor ons zou hebben aarzel dan niet om ons te contacteren.

Reputatie 7
Badge +4

Neen, spijtig genoeg niet voor residentiële klanten is dit enkel te bekomen als onderdeel van de zgn. “slimme diensten”

Goedkoop bellen met Unlimited Calls National | Proximus

 

Voor “business”-klanten is de optie daarentegen steeds nog apart beschikbaar aan 3.30 euro/maand excl. BTW voor “analoge” (en VoIP) lijnen en gratis inbegrepen in eventueel nog voorhanden digitale ISDN-lijnen (in phase out) 

Gratis en betalende opties voor je vaste lijn |   

Reputatie 1
Badge

De optie Weergave Oproeper is sinds  01/01/19 niet meer apart verkrijgbaar was € 3,99 en is nu in het Voordeelpack Slimme Diensten.

Deze optie omvat, naast nummerweergave, ook de weergave van de naam van de oproeper, oproepdoorschakeling, signaal tweede oproep en dit voor slechts 1
EUR meer per maand (of 4,99 EUR/maand). Meer info over deze optie op : www.proximus.be/slimmediensten

 

Om toegang te krijgen tot de slimme diensten van je vaste lijn, bel naar Phone Manager:

  • met je vast toestel: 1987 (gratis)
  • met een ander toestel: 0800 1 1987 (gratis)
  • vanuit het buitenland: +32 70 21 1987 (internationaal tarief)

Bel je met een ander vast toestel? Geef dan je telefoonnummer (zonder internationale toegangscode) in gevolgd door je Phone Manager-code. Ken je die niet? 

Als je de code van Phone Manager kwijt bent , niet kent of je wilt deze wijzigen, dan moet je een nieuwe code in te stellen via je eigen telefoontoestel. Je hebt deze code nodig om je opties en diensten te kunnen instellen vanop een ander toestel.

  • Bel naar het gratis nummer 1987, kies optie 4 Wijziging van het Phone Manager-profiel en daarna optie 1 Wijziging van het wachtwoord om een nieuwe code in te stellen.
  • Je Phone Manager-code mag 6 tot 8 cijfers bevatten.Voor de hand liggende combinaties, zoals 123456 of 111111, worden automatisch geweigerd.

Je nieuwe Phone Manager-code zal binnen de 2 uur in werking treden.

De optie Weergave Oproeper is sinds  01/01/19 niet meer apart verkrijgbaar was € 3,99 en is nu in het Voordeelpack Slimme Diensten.

Deze optie omvat, naast nummerweergave, ook de weergave van de naam van de oproeper, oproepdoorschakeling, signaal tweede oproep en dit voor slechts 1
EUR meer per maand (of 4,99 EUR/maand). Meer info over deze optie op : www.proximus.be/slimmediensten

 

Om toegang te krijgen tot de slimme diensten van je vaste lijn, bel naar Phone Manager:

  • met je vast toestel: 1987 (gratis)
  • met een ander toestel: 0800 1 1987 (gratis)
  • vanuit het buitenland: +32 70 21 1987 (internationaal tarief)

Bel je met een ander vast toestel? Geef dan je telefoonnummer (zonder internationale toegangscode) in gevolgd door je Phone Manager-code. Ken je die niet? 

Als je de code van Phone Manager kwijt bent , niet kent of je wilt deze wijzigen, dan moet je een nieuwe code in te stellen via je eigen telefoontoestel. Je hebt deze code nodig om je opties en diensten te kunnen instellen vanop een ander toestel.

  • Bel naar het gratis nummer 1987, kies optie 4 Wijziging van het Phone Manager-profiel en daarna optie 1 Wijziging van het wachtwoord om een nieuwe code in te stellen.
  • Je Phone Manager-code mag 6 tot 8 cijfers bevatten.Voor de hand liggende combinaties, zoals 123456 of 111111, worden automatisch geweigerd.

Je nieuwe Phone Manager-code zal binnen de 2 uur in werking treden.

Bedankt voor de info, ik heb gisteren de optie geactiveerd. Maar wou nog eens navragen of er nog andere opties waren.

Reputatie 7
Badge +3

De optie Weergave Oproeper is sinds  01/01/19 niet meer apart verkrijgbaar was € 3,99 en is nu in het Voordeelpack Slimme Diensten.

Deze optie omvat, naast nummerweergave, ook de weergave van de naam van de oproeper, oproepdoorschakeling, signaal tweede oproep en dit voor slechts 1
EUR meer per maand (of 4,99 EUR/maand). Meer info over deze optie op : www.proximus.be/slimmediensten

 

Om toegang te krijgen tot de slimme diensten van je vaste lijn, bel naar Phone Manager:

  • met je vast toestel: 1987 (gratis)
  • met een ander toestel: 0800 1 1987 (gratis)
  • vanuit het buitenland: +32 70 21 1987 (internationaal tarief)

Bel je met een ander vast toestel? Geef dan je telefoonnummer (zonder internationale toegangscode) in gevolgd door je Phone Manager-code. Ken je die niet? 

Als je de code van Phone Manager kwijt bent , niet kent of je wilt deze wijzigen, dan moet je een nieuwe code in te stellen via je eigen telefoontoestel. Je hebt deze code nodig om je opties en diensten te kunnen instellen vanop een ander toestel.

  • Bel naar het gratis nummer 1987, kies optie 4 Wijziging van het Phone Manager-profiel en daarna optie 1 Wijziging van het wachtwoord om een nieuwe code in te stellen.
  • Je Phone Manager-code mag 6 tot 8 cijfers bevatten.Voor de hand liggende combinaties, zoals 123456 of 111111, worden automatisch geweigerd.

Je nieuwe Phone Manager-code zal binnen de 2 uur in werking treden.

Reputatie 1
Badge

Dankt voor de hulp. Mijn schoonvader had hulp in de shop gevraagd en ze zeiden dat hij voor 3,5€ steeds de identificatie van de beller kan zijn. En dat ze dit zouden activeren. Wat dus niet gebeurd was. Heb het gisteren dan maar zelf gedaan maar dit was dan plots voor 4,99€. Heb ik iets verkeerd gedaan? Hij wil enkel maar het nummer zien.

@Leeuwke  hier nog wat info die te vinden is op site https://www.proximus.be/slimmediensten

Gratis en betalende opties voor je vaste lijn | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke 

Voordeelpack Slimme Diensten

De populairste Slimme Diensten aan een voordelige prijs:

  • Weergave oproepnummer & naam
  • Signaal 2de oproep
  • Oproepdoorschakeling
  • Oproep met Vaste Bestemming

€ 4,99 /maand   zie website  Betalende opties Vaste Telefoonlijn

  • Weergave oproepnummer & naam: Zie het nummer en de naam van wie belt voor je opneemt, zelfs als je in gesprek bent en zie wie je heeft opgebeld tijdens je afwezigheid.
  • Signaal 2de oproep: Beantwoord een tweede oproep zonder de eerste te verliezen.
  • Oproepdoorschakeling: Schakel je gesprekken door naar een nummer naar keuze.
  • Oproep met vaste bestemming: Programmeer een nummer dat automatisch gevormd wordt 5 seconden nadat je de hoorn van de haak hebt genomen.

Ontdek onze brochure met uitgebreide informatie van de opties voor uw Vaste Telefoonlijn

Gratis en betalende opties https://www.proximus.be/nl/id_cb_fixteloptions/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/andere-producten-en-opties/vaste-lijn-abonnementen/gratis-en-betalende-opties-voor-je-vaste-lijn.html

Laatst gemiste oproep kan je ook gratis opvragen door te bellen naar 1919

Reputatie 1
Badge

Bestaat de optie nog steeds om te zien wie u op de vaste lijn gebeld heeft? Mijn schoonvader zou dit graag terug hebben. 

 

Bestaat er een mogelijkheid om na een x aantal rinkels uw vaste lijn naar de gsm door te verbinden? Dit kan ik hem mss voorstellen.

ja dan kan je inderdaad in dat geval alleen door het eventueel door prox laten  aanpassen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

hoe kan ik mijn nummer herkenning inschakelen, als ik nu bel ziet mijn contact persoon privé nummer staan met als gevolg dat veel personen mijn oproep niet beantwoorden.

 

Hebt u eventueel een geheim nummer (niet opgenomen in de telefoongids)? In dat geval zal 1987 u mijns inziens geen oplossing bieden

Ter info:

Om je opties te beheren:

  • Vanaf je eigen telefoon: bel 1987 (gratis)
  • Vanaf een andere telefoon of een gsm in België: bel 0800 1 1987 (gratis)
  • Vanuit het buitenland: bel +32 70 21 1987 (= tarief internationale oproep)

In de laatste 2 gevallen, word je gevraagd om eerst je telefoonnummer (zonder landnummer) en je Phone Manager-code in te voeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_fct_config_fix/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/diensten-op-je-vaste-lijn-instellen.html

Activering en deactivering van de Slimme Diensten

(1) Dienst toevoegen: activeer een dienst op je lijn.
(2) Dienst verwijderen: deactiveer een dienst op je lijn.

hoe kan ik mijn nummer herkenning inschakelen, als ik nu bel ziet mijn contact persoon privé nummer staan met als gevolg dat veel personen mijn oproep niet beantwoorden.

Reputatie 6
Badge +2
Ja ze blijven staan net zoals op de gsm.
Reputatie 6
Badge +2
Phonemail is net hetzelfde systeem als de voicemail op een gsm. 📮 😜
die 1919 hoelang zou die gemiste oproep te beluisteren zijn of zou de laatste gemiste oproep er blijven instaan (tot dat er eventueel een nieuwe binnen komt)
Reputatie 7
Badge +4
Ja Martin
Het beluisteren van de phonemail binnengekomen berichten is dit eigenlijk gratis?
o, zou het eens moeten proberen dan
Als je het geprobbeerd hebt laat het eens weten a.u.b.

PS: het nadeel van 1919 is dat het maar de laatse gemiste oproep is die je kunt opvragen.
Reputatie 6
Badge +2
Of ze nu dichtgooien of niet, 1919 werkt. ( bij mij toch )

Je hebt je eigen antwoord apparaat maar Phonemail Basic is standaard ibg aan je nummer. Dit kan mogelijk een probleem geven. Als mijn oproep binnen x aantal overgaan niet is beantwoord kom ik terecht op Phonemail Basic.
En die Basic die werkt van geen kanten.

Een extra gratis optie is de volledige versie van Phonemail Basic: Phonemail

Onder MyProximus : Mijn prodcuten - diensten - beschikbaar = Phonemail gratis abonnement
Mocht het niet lukken via hier een PB naar een medwerker of nieuw topic of contact met klantendienst.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_config_fix/particulieren/welkom-bij-support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/phonemail-antwoorddienst/phonemail-instellen.html

Bel Phone Manager is nog een andere optie, nog niet getest.
Reputatie 3
Badge +1
o, zou het eens moeten proberen dan
Maar als ze dicht gooien als het antwoord bandje aan het draaien is, is dit volgens mij het zelfde alsof je zelf zou geantwoord hebben en zal je dus met 1919 er ook niet meer kunnen achter komen wie het geweest is aangezien het geen gemiste oproep meer is?
Reputatie 3
Badge +1
@Henri voor mij is dit een prima alternatief, mijn telefoon heeft een beantwoorder ingebouwd maar veel mensen gooien op voor het bandje is afgelopen, dan kom ik thuis staat het ding wel te knipperen, met 1919 kan ik er dan toch achter komen wie het geweest is, Thanks!
Reputatie 6
Badge +2
Nummerherkenning is bij Proximus standaard anoniem, wil men zien wie belt dan kost dat centen, helaas.
1919 is een niet gekend gratis optie, als je een gesprek gemist hebt achterhaal je het nummer.
Phonemail is niet gekend en is vele gemakkelijker om te achterhalen wie je heeft gebeld.
Bij Telenet is dit Ken je beller en ook betalend.
Hopelijk heb je iets aan 1919 en de volledige versie van de voicemail.
Ik ben mààr een klant met zijn eigen problemen, ik kan verder niets betekenen, sorry.
Dat zijn toch geen alternatieven voor nummerherkenning. Dit kost hun maandelijks toch niets.

Reageer