Beantwoord

vaste lijn is "dood" , b-box 3v geeft een rood signaal

  • 25 September 2021
  • 18 reacties
  • 866 Bekeken

Reputatie 3
Badge

-vaste lijn is dood , internet valt regelmatig uit

bericht op pc > uw aansluitingspunt is onderbroken !

mijn pc is wèl in orde , dààr ligt het niet aan

-b-box 3v  geeft rood pinkend signaal , ook op wifi booster

-tv geeft soms mozaïeken

-nieuwe b-box ?

 Ik heb al àlles geprobeerd , alles uitgetrokken  , opnieuw alle stekkers erin , b-box en wifi booster gereset en nu ? alweer technieker op komst of de straat openbreken om te kijken naar de aansluiting ???

 

Nà 2 jaar nog steeds geen verbinding zoals het zou moeten !

De facturen komen met vaste regelmaat , dat werkt wèl ! , maar nog nooit geen “schadevergoeding” voor de vele mankementen , ik ben het zat !

icon

Beste antwoord door Martin 25 September 2021, 17:43

Bekijk origineel

18 reacties

Hier komt niemand die van Proximus is op het forum tijdens de weekends.

Blijft je DSL lampje op je bbox continu oplichten of pinkt die ?

Ter info wat op hun site staat als info 

DSL-ledlampjeDSL-synchronisatie

  • Permanent brandend lampje: de b-box is gesynchroniseerd met het signaal van je Proximus-lijn.
  • Knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.
    • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij je wordt aangesloten? Of heb je nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn )? Het lampje van de DSL-synchronisatie blijft knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
    • Is het ook de eerste keer dat je je b-box 3 aansluit? Het lampje van de DSL-synchronisatie  blijft gedurende max. 30 minuten branden tijdens de configuratie en de update van de b-box.
    • Zo niet, controleer de kabelNieuw venster tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de b-box en wacht 30 minuten.
Reputatie 3
Badge

Alle lichtjes blijven continue flikkeren , ik geef het op !

Naar  de dienst 0800 bel ik niet meer ,ze behandelen u als een idioot…..

Reputatie 7
Badge +4

Fyi FAQ

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

In 1e instantie zijn de LEDs power, internet en dsl van belang om een 1e diagnose voor mogelijek oplossing te kunnen stellen

De Proximus medewerkers op dit forum kunnen u vanaf maandag verder helpen maar ik vrees dat indien bovenstaande FAQ u geen oplossing beidt u toch best 0800 22800 technische ondersteuning belt met uw klantnr ter hand (tot 22h) want er is spijtig genoeg geen garantie dat uw probleem hier op dit forum ook op maandag behandeld wordt (de oudste berichten worden in principe eerst behandeld en als er een wachtrij is loopt de vertraging verder op)

 

 

Reputatie 3
Badge

Voor vandaag geef ik het op.

Maandag aanstaande  ga ik persoonlijk naar een proximus center.

Geen duidelijk of voldoende antwoord of oplossing > ik verander van provider , dit kan niet meer !

Telenet is al even onhandig …. maar misschien geven zij mij een betere service.

Ik wens iedereen een fijn weekend , alleen voor mij niet , ik ben niet mobiel en heb mijn internet en vaste lijn nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Via deze link invullen van je telefoonnummer dan krijg je een selectie welke dienst je telefonisch wil contacteren van Proximus daar kies je ik heb een technische vraag .Vervolgens kies je Internet en dan internetaansluiting. Dan krijg je Bel ons te zien hier op klikken. , daar bevestig je het telefoonnummer waarmee je zal bellen . Je hebt binnen de 5 Minuten een medewerker van de technische dienst aan de lijn.

 de link is wat misleidend Een e-mail? Zeker! Over welk nummer gaat het? | Proximus  omdat ze spreken over een e-mail maar zeker proberen. Succes.

 

Alle lichtjes blijven continue flikkeren , ik geef het op !

Naar  de dienst 0800 bel ik niet meer ,ze behandelen u als een idioot…..

@roske.vdd als alle lichtjes continu flikkeren dan is het ofwel de voedingsadapter die kuren  verkoopt of de bbox zelf.

Heb je de voedingsadapter (van de bbox) zijn netstekker zelf al eens uitgetrokken.

Reputatie 3
Badge

Zondagmorgen , de ergernis stijgt.

Voor de zoveelste keer , alle stekkers , kabels eruit en er weer in…

Mijn vaste lijn “leeft” opnieuw , dan toch mankementen of kuren met de modem ???

Wi-fi lichtjes blijven oranje gekleurd , dat maakt mij niets uit , wi-fi verbinding is nog nooit goed geweest , laptop ligt al maanden ongebruikt in de kast.

Zowiezo ga ik maandag naar een proximus contactpunt om uitleg te vragen en een nieuwe modem ???

Ik bedank in ieder geval àlle mensen die gereageerd hebben.

Mvgr en thx

@roske.vdd ik geef je toch nog wat info mee:

 

Reputatie 7
Badge +5

@roske.vdd Ik heb net een meting gedaan van je lijn en hiervoor moet een technieker ter plaatse komen. 

Er is een afspraak voor je ingeboekt op dinsdag 28/09/2021 tussen 12.30 en 17.00.

Moest dit niet voor je passen kan je deze wijzigen via MyProximus.

Reputatie 3
Badge

@roske.vdd Ik heb net een meting gedaan van je lijn en hiervoor moet een technieker ter plaatse komen. 

Er is een afspraak voor je ingeboekt op dinsdag 28/09/2021 tussen 12.30 en 17.00.

Moest dit niet voor je passen kan je deze wijzigen via MyProximus.

 

 

Ik bevestig de afspraak > staat genoteerd op de kalender.

Ik zeg er wèl bij , dit is de laatste kans voor Proximus om mijn verbinding in orde te maken.

Mvgr.

Reputatie 3
Badge

Na 2 jaar … eindelijk ontdekt dat ik op een slechte lijn zat … na 2 jaar !

Momenteel zit ik op een goede lijn , 2 kabels erbij binnenshuis (maakt mij niets uit) , wi-fi booster en Bbox dichter bij elkaar ,  internet valt niet meer uit , geen mozaïekjes meer op tv , vaste lijn leeft opnieuw en werkt zoals het moet.

Hopelijk blijft dat ook zo.

Ik verwacht dan ook een credit nota voor 2 jaar ellende en miserie.

Reputatie 7
Badge +5

@AntonellaD Kan jij eens kijken of we iets voor @roske.vdd kunnen betekenen?

Reputatie 3
Badge

@AntonellaD Kan jij eens kijken of we iets voor @roske.vdd kunnen betekenen?

Ik hoop het , alles goed voor het ogenblik , hopelijk blijft dat zo !

Sorry als ik mijn frustratie op iemand heb uitgewerkt….. peace :v_tone4:

Reputatie 3
Badge

O jéé ! wat een ellende , ik ben het zat , méér dan zat !

Proximus is er in geslaagd > ik kan niet meer binnen in proximus email

email klopt wel wachtwoord NIET!> bij proximus email > ik ken u niet !!!!!!!!!!!!!!

Proximus is er ook in geslaagd om mijn reserve email te blokkeren

Er was een ‘compentatie “ beloofd voor 2 jaar ellende , maar blijkbaar maken “ze” het nog erger dan tevoren !

Mensen dit kan niet meer ! oplossing gevraagd of ik stap over , ik ben het zat na 2 jaar !

Mvgr. Roske

Reputatie 7
Badge +3

O jéé ! wat een ellende , ik ben het zat , méér dan zat !

Proximus is er in geslaagd > ik kan niet meer binnen in proximus email

email klopt wel wachtwoord NIET!> bij proximus email > ik ken u niet !!!!!!!!!!!!!!

Proximus is er ook in geslaagd om mijn reserve email te blokkeren

Er was een ‘compentatie “ beloofd voor 2 jaar ellende , maar blijkbaar maken “ze” het nog erger dan tevoren !

Mensen dit kan niet meer ! oplossing gevraagd of ik stap over , ik ben het zat na 2 jaar !

Mvgr. Roske

Er is momenteel een probleem bij Proximus met de webmail via Webmail | Proximus   alsook met de  app. Je krijgt de melding Aanmeldfout U wachtwoord is veranderd enz……of  Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord………. Als het toch lukt om in te loggen krijg je de melding dat je geen mailboxen hebt. Gewoon afwachten en zeker niet proberen om je wachtwoord te veranderen. Idem via MY Proximus Producten | Proximus daar krijg je de melding Keine Mailboxen 

 

Gewoon afwachten Proximus is ermee bezig is een serverprobleem dit is wat ik als uitleg kreeg .

Reputatie 3
Badge

Hééééérlijk ! wat betreft de service van <proximus> , worden jullie dat ook niet stinkend zat ??? Ikke wel…..

Wààr was de ouderwetse telefoon ? ik hunker er naar , ben ernstig aan het denken om heel dat on-line gedoe af te schaffen , minder stress en gewoon bij de mensen ….  langs te gaan , iets meer tijd om langs te gaan ...maar wel zönder misverstanden of ..inloggen > sorry > wachtwoord onbekend of email onbekend…

proximus rotzooi , ik meen het

Reputatie 7
Badge +4

@roske.vdd 

indien nodig gebruik bv. thunderbird met uw proximus/skynet e-mail adres en paswoord dit alternatief werkt zonder problemen in afwachting van een oplossing proximus webmail

Thunderbird — Maak e-mail eenvoudiger. — Thunderbird

 

Als bijkomende info: via een mailclient applicatie indervind ik ook geen probleem, geprobeerd via “windows Mail” en “thunderbird” 

Reageer