Vraag

Vaste lijn, geen inkomend geluid, geen beltoon

  • 9 May 2021
  • 5 reacties
  • 1148 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties

Goedemiddag,

Heb sinds kort geen beltoon meer en geen inkomend geluid.

Bellen en gebeld worden gaat echter wel en mensen kunnen mij horen maar ik krijg geen inkomend geluid. Toestel is Maestro 6042

 

Zou het toestel stuk zijn ?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Rik Van Steenkiste Ik zie dat er sinds een tijdje problemen zijn op je lijn die niet van op afstand kunnen opgelost worden. Ik heb hiervoor een afspraak geboekt, maar kon nog geen datum selecteren omdat er lassers ter plaatse zullen moeten komen. Zij zullen u hiervoor telefonisch contacteren op je GSM. Als je wil kunnen we in tussentijd de oproepen van je vaste lijn doorschakelen naar je GSM. Dat mag je dan hier laten weten. 

Sinds meer dan een week valt beltoon weg op vaste lijn, mensen die op het nr bellen komen onmiddellijk bij de voice mail dienst. Sporadisch is er wel beltoon. Internet valt ook heel soms uit voor enkele minuten - bizar is dat dit meestal op een vast tijdstip gebeurt (rond 22u50). Kan probleem liggen bij het splitsen van de DSL en telefoonsignalen? Kan de lijn getest worden en indien nodig gereset? Als er geen beltoon is kan ik ook vanop dit nr de storingsdienst niet opbellen...

Reputatie 7
Badge +4

Het zou inderdaad het toestel kunnen zijn. Ik heb je lijn nagekeken en die ziet er in orde uit. Voor de zekerheid kan je je modem (B-box3) eens herstarten en testen met een ander telefoontoestel voordat je er een nieuw aanschaft. 

Gisteren stonden er plots onaangekondigd 2 personen van een onderaannemer aan de deur. Zij konden het probleem niet oplossen. Zij hebben een 50-tal meter verder een put gegraven en daar een omheining rond gezet. De problemen zijn niet opgelost. Via domiciliëring is er wel een bedrag van mijn rekening gegaan, deels voor een “service” die niet beschikbaar is...

Reputatie 7
Badge +3

@Rik Van Steenkiste 

Je bent momenteel betrokken bij een kabelbreuk die door een ploeg hersteld wordt. 

De ploeg voorziet dat deze ten laatste tegen 02/10 16:30 hersteld zal zijn.

Je zal een SMS ontvangen wanneer de hersellingswerken afgerond zijn.

 

ik maar een ticket op naar de klantendienst, je zal op 3/10 teruggebeld worden om een tegemoetkoming overeen te komen.

 

Geert

Reageer