Vraag

Van Twist 359 naar 304 Duo


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachten,

Ik bezit nu een handenvrije telefoon van Proximus -  Twist 359.
Ik heb een FLEX-abonnement.

Bij onze verhuis, moeten we deze telefoon in de berging van ons appartement plaatsen, 
wegens een te korte voedingskabel (+/- 1 meter) - met het gevolg, dat we een oproep zeer
moeilijk horen.
De aansluiting voor deze telefoon bevindt zich trouwens in deze berging.

Moest ik dit toestel vervangen door een Twist 304 duo - zien jullie daar een oplossing voor ?
Ik zou dan, het tweede toestel ergens anders plaatsen in mijn appartement, waar ik de oproep
beter hoor.

Doch, mijn contacten in mijn Twist 359, zijn die gemakkelijk over te zetten naar de Twist 304 ??

Graag een seintje a.u.b. op beide vragen.

Met vriendelijke groeten.

Roland.

 


9 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo HadewychT, en Martin,

Ik bekijk inderdaad de gemakkelijkste oplossing.

Ik vermoed, eventjes nakijken hoelang mijn handsettelefoon het uithoud met zijn oplaadbare
batterijen, pas dan kan ik de beste oplossing bekijken.

Bedankt aan allen voor de geboden suggesties en hulp.

Met vriendelijke groeten.

Roland Moens.

Reputatie 7
Badge +4

@RMO Ik bedoelde inderdaad een extra telefoonstopcontact. Je gaat voor jezelf even moeten bekijken wat de beste opties is van bovenstaande voorstellen.

De goedkoopste is sowieso om je toestel ‘s avonds terug op de lader te zetten, en overdag gewoon in de living te leggen. Normaalgezien zou de batterij dat moeten kunnen overbruggen. Maar dan moet je daar inderdaad wel een gewoonte van kunnen maken. 

Er bestaat geen extra laadstation voor de Twist 359 zoals Martin voorstelde.  

ik denk dat dit juist het probleem is heb dit vroeger (tijdelijk) ook moeten doen en af en toe natuurlijk vergeten van hem in de lader te steken, daarom heb ik gewoon een laadstation apart aangeschaft en het basisstation gewoon onaangeroerd laten.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo HadewychT,

Bedankt voor uw respons.

Ik begrijp heel goed uw uitleg, doch u vergeet, dat, als wanneer ik een extra stopcontact zou
bijplaatsen in de living, niet de zaak zou oplossen, gezien ik op mijn basisstation Twist 359,
2 kabeluitgangen heb.

 

Hadewych bedoelt natuurlijk een extra telefoonstopcontact (dat aangesloten wordt op uw B-box) :wink:

 

Hoe dikwijls moet je het toestel opladen?

Kan je het toestel niet overdag meenemen naar de living, en dan ‘s avonds in de berging op de oplader leggen?

Moest er nu nog een simpel apartlaadstation bestaan voor de Twist 359 dan zou dit de gemakkelijkste oplossing zijn natuurlijk, maar ik weet niet of je die ergens kunt vast krijgen?

Reputatie 2
Badge

Hallo HadewychT,

Bedankt voor uw respons.

Ik begrijp heel goed uw uitleg, doch u vergeet, dat, als wanneer ik een extra stopcontact zou
bijplaatsen in de living, niet de zaak zou oplossen, gezien ik op mijn basisstation Twist 359,
2 kabeluitgangen heb.

Dus met de 2de uitgang naar de netverbinding van Proximus zou eraan ontbreken ?? Of niet ??

Zie verduidelijking op beide foto’s.

 

 

 

Hopelijk wordt mijn probleem duidelijker, tenzij……

Groetjes.

Roland Moens.

Reputatie 7
Badge +4

@RMO Er zijn een aantal opties.

Je toestel moet niet constant op je lader staan. Je kan je toestel dus in de living leggen, ook al staat je lader in de berging. Enkel op het moment dat hij oplaadt is het dan even slechter hoorbaar. 

Er kan ook een extra stopcontact in je living of keuken geplaatst worden waardoor je je basisstation daar kan plaatsen. 

Je kan inderdaad ook een nieuw toestel aanschaffen, maar dan zal je de contacten wel allemaal handmatig terug moeten invoeren. Die kan je jammer genoeg niet automatisch invoeren vanuit je huidige toestel.

Reputatie 2
Badge

Hallo Martin,

Mijn basisstation van Twist 359, heeft 2 voedingen, een netstroom- en een proximusverbinding.
Beide kabels zijn amper 1 meter lang.
Deze aansluitingen bevinden zich in mijn berging (naast de keuken), dus op +/- 3 m. van de
living.
Dus moet ik mijn basisstation met mijn handfree telefoon in de berging laten staan, waar ik
hem bijna niet meer hoor, gezien de bergingdeur gesloten blijft (koude).

Vandaar mijn voorstel - een Twist 304 Duo - mijn basisstation in de berging en mijn tweede
basis met telefoon in de living, in de nabijheid van een netvoeding.

Wat denkt u ervan ?

Roland.

Kun je het basisstation dan niet in je living zetten?

Reageer