Vraag

Van pstn naar cat5 - vast toestel

  • 8 October 2022
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een Bbox3v+ modem/router waar ik een gehuurd toestel op heb waar ik vanaf wil. Proximus heeft mij destijds Call Connect verkocht wat ik niet nodig heb met een gehuurd toestel als gevolg. In mijn kantoor - eenmanszaak - is dus een toestel aangesloten op een CAT5 aansluiting. Ik heb daar geen pstn aansluiting. Is er een simpelere manier (ik heb nu namelijk een dozijn telefoonnummers die ik niet gebruik) om een gewone vaste lijn aan te sluiten? Bestaan er bv connectors van CAT5 naar PSTN zodat ik mijn telefoontoestel van vroeger kan gebruiken? Ik huur momenteel een toestel bij PXS dat amper 100€ kost.

 

 


3 reacties

Ter bijkomende info: Telefoon aansluiten op bbox3V+ (proximus.be)

Badge

Bedankt voor de snelle info. Kunnen we mee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

 

Ik begrijp dat u in uw kantoor enkel over utp/nethernet-kabel (Cat 5 met RJ45 connector) beschikt en aldaar een analoog telefoontoestel (met RJ11 connector) wenst aan te sluiten (en een gehuurd toestel X wenst te annuleren)

In principe zijn diverse oplossingen mogelijk bv.

telefoontoestel met RJ11 connector - kabel RJ11 naar RJ45  & RJ45 contactdoos kantoor naar RJ45 contactdoos bij Bbox  & op de Bbox3 groene telefoonpoort (RJ11) een adapter RJ11 naar RJ45 

 RJ11 Kabel RJ11 naar RJ45 kabel Winkel: Bestel goedkoop uw RJ11 naar RJ45 kabel (allekabels.be)

RJ11 naar RJ45 Adapter - RJ11 naar RJ45 Adapter Extra: 6 pins, 4 verbonden, Aansluiting 1: RJ11 male, Aansluiting 2: RJ45 female. (allekabels.be)

anderzijds is het uiteraard ook perfect mogelijk

een twisted pair van de utp/ethernetkabel te gebruiken om RJ11 connectoren op te plaatsen en de voorhanden tussenliggende RJ45 contactdozen te vervangen door RJ11 contactdozen (wel aan beide uiteienden steeds hetzelfde twisted paar aansluiten), indien nodig kan een elektricien dit voor u realiseren)

Category 5 cable - Wikipedia

Reageer