Vraag

Twist 40 HD - Internet Box

  • 23 August 2022
  • 10 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben overgeschakeld naar fiber en heb van Px een internetbox toegestuurd gekregen.

Ik heb alles probleemloos kunnen installeren en alles werkt uitstekend. Er is enkel een probleem. Mijn vast toestel, een Twist 40 HD, die door Px verkocht wordt; werkt niet met de internetbox.

Na verschillende malen contact te hebben gehad met Px wist men mij te zeggen, dat normaal de internetbox niet opgezonden wordt, maar door een technieker moet geïnstalleerd worden. Dus men ging een technieker langs sturen. Nochthans werkt alles zonder problemen, uitgezonderd mijn Twist 40 HD, die niet kan gekoppeld worden. 

De technieker is langs geweest, maar hij had nog nooit van een Twist 40 HD gehoord. Wist zelfs niet dat het toestel met een Bbox 3V+ probleemloos kan geïnstalleerd worden.

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op. Ik wil mijn internetbox niet kwijt, want mijn internet is nu veel beter, maar wil toch met mijn vast toestel telefoneren. Moet ik een nieuw toestel kopen of is een andere oplossing?


10 reacties

ter info op je vraag “Kan ik dit telefoontoestel, mits een DECT basisstation aan te sluiten op mijn Bbox 4, nog aansluiten”

Dit kan inderdaad in dit geval net of je een gewoon analoog telefoontoestel kunt aansluiten op de BB4

 

Reputatie 5
Badge +2

Er is geen mogelijkheid om een Dect toestel aan te sluiten om de nieuwe internetbox. Ik heb dit nagevraagd en gaat ook niet voorzien worden omdat het een combinatie van hardware en software is dat aanwezig moet zijn. En dit is niet het geval.

Reputatie 7
Badge +4

Cfr uw eerdere vraag

Internet Box Instellingen | Proximus Forum

 

Reputatie 5
Badge +2

@Paul_050 Ik ga dit navragen bij de juiste dienst en dan kom ik hierop terug.

of mss wordt dit later ook nog voor de bbox4 voorzien !.

Maar dat zullen we dan wel horen als we feedback krijgen van Michael V…..

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

als er geen Dect basisstation in de internetbox aanwezig is, zal het niet gaan (ook niet na raadpleging bij de juiste dienst)

cfr Fr-forum & ook de Proximus.be website - toestellen

 

@M_016 Inderdaad maar is het omdat de chip er niet inzit of is het softwarematig dat dit nog niet voorzien is, daar wilde ik eigenlijk naartoe en dat dit mss ook nog moet voorzien worden zoals andere softwarematige aanpassingen zoals port forwarding enz…..

Reputatie 1

Eigenlijk heb ik nu nog geen antwoord op mijn vraag. Ik heb een telefoontoestel bij Proximus gekocht. Een Twist HD40. Dit werkt uitstekend met de Bbox 3V+. Nu heb ik nieuwe apparatuur van Proximus gekregen, de Internet Box of Bbox 4 en de aangepaste WiFi Booster. Alles werkt uitstekend behalve mijn telefoontoestel.

Kan ik dit telefoontoestel, mits een DECT basisstation aan te sluiten op mijn Bbox 4, nog aansluiten? Kan Proximus dergelijk DECT basisstation leveren? Of moet ik een nieuw toestel kopen. Indien dit het geval is, dan is dit, volgens mij, geen reclame voor Proximus. Ik vind dat zij hiermee rekening hadden moeten houden bij de ontwikkeling van de nieuwe apparatuur of anders hun klanten schadeloos moeten stellen om een nieuw toestel te kopen.

Er valt nog op te merken dat niet elke woning, die met een DECT telefoon werkte, is voorzien om een toestel zonder DECT aan te sluiten.

Reputatie 7
Badge +5

@Paul_050 Zoals je hier boven kan zien kan je dit inderdaad aansluiten als een analoog toestel.

Helaas is er geen andere oplossing.

Bedankt @Michael V zo is het voor mij 100% duidelijk.

Ik stelde mij altijd de vraag of het om reden van de hardware was of om reden van de software die nog moest aangepast worden.

Reageer