Vraag

Twist 40 HD - Info beller

  • 14 September 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Hallo,

Wij hebben een Twist 40 HD telefoontoestel dat dus draadloos verbonden is met de modem (alles nieuw geïnstalleerd sedert installatie van de fiber). Normaal gezien zou ik verwachten dat, wanneer iemand belt die vermeld staat in onze telefoonlijst, deze persoon zijn gegevens ook verschijnen op het scherm. Dat gebeurt dus niet, in plaats van de gegevens staat “Anonymous” vermeld.

Bij gemiste oproepen kunnen wij nooit terugbellen want ook daar staat “Anonymous” (zowel voor personen die in onze telefoonlijst staan, als voor diegenen die er niet in staan).

In de handleiding staat dat de nummers in de telefoonlijst opgeslagen zijn in de modem. Niet dus. Onlangs was er een electriciteitspanne en hele onze telefoonlijst was leeg. Volgens de handleiding zouden we de lijst via synchronisatie met de modem moeten kunnen recupereren. Niet dus.

Ik heb hiervoor al naar de klantendienst gebeld waar men beweert dat onze telefoon aangesloten is met “een groen kabeltje” en ik dat moet checken. Wij hebben GEEN groen kabeltje, enkel een stroomkabel, want onze telefoon is draadloos verbonden met de modem.

Kan iemand ons helpen aub ?

Dank u wel.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum

de medewerker 0800 22800 gaf inderdaad foute info: Bbox3v+ is de HD40 DECT base

MU 253xxxxxxD_Twist 40 HD_NL.book (proximus.be)

ik vraag mij af in hoeverre de dienst weergave nummer voor inkomende oproepen actief is op uw lijn (betalende dienst)

ik vermoed dat zoals voor analoge Dect-toestellen (en andere vaste toestellen) de telefoonlijst manueel moet ingevoerd worden (en in principe zou moeten behouden korte bij een stroompanne)

Reputatie 7
Badge +4

@AVlieghe  ik zie dat de n en naamweergave niet actief was op je lijn
ik heb dit voor je aangepast, kan je dit even nu testen ?

Ik heb vanop mijn smartphone gebeld naar onze vaste lijn om te testen en zie nu het nummer. Dus dat werkt. Nu afwachten of het ook zo is als iemand van buitenuit belt. Alvast bedankt. Moest er nog een probleem zijn dan laat ik iets weten. Bedankt en beste groeten.

Reageer