@daniel.engelen
ik heb dit gevonden op onze infopagina’s :
“VOIP wordt nu inderdaad standaard gegeven bij nieuwe aansluitingen
Geleidelijk aan wordt dit uitgebreid naar bestaande klanten die bijv verhuizen of hun pack met nieuwe producten uitbreiden.
Er is steeds een bezoek technieker nodig bij omschakeling, dus 59 euro. (behalve als bijv verhuis gratis is)”
Een standaard omschakeling op aanvraag is dus nog niet voorzien, maar zal er nog wel komen? Vandaar dat er nog weinig over te vinden is
mvg,
Tina
Tja….
Heb je al een pack met Phone Line en wil je ook genieten van die uitstekende geluidskwaliteit op je vaste lijn? Neem dan contact op met onze klantendienst op het nummer 0800 22 800 of ga langs in een Proximus Shop en schakel over op de Phone Line over IP-technologie.
De Proximus medewerkers op dit publieke forum zullen u wel verder helpen hieromtrent = het volstaat de vraag voor omvorming te stellen en uiteraard dient u een Bbox3v+ te hebben of te krijgen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_fix/particulieren/support/telefonie/telefoon-en-fax/telefoons/de-aansluiting-van-uw-telefoontoestellen-en-vaste-lijn-controleren.html
adHallo iedereen,
Op het forum lees ik dat Phone Line over IP tegenwoordig standaard in het Tuttimus pakket wordt aangeboden.
Echter is hier maar weinig online te vinden. Ik heb telefonisch de klantendienst gecontacteerd met de vraag wat ik moet doen om mijn klassieke telefoonlijn om te zetten naar een VOIP.
Deze persoon wist het ook niet helemaal. Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven?
Alvast bedankt.
@daniel.engelen ik heb het zelfde probleem gehad ik moest eerst mijn lijn laten omschakelen naar een voiplijn om mijn dect telefoon te kunnen laten connecteren met de bbox3v+ maar dat was echter niet gratis en daarom heb ik dan maar besloten om mijn dect basis station verder te gebruiken, best ook eerst vragen wat het kost voor de omschakeling, in feite heeft het ook nog een voordeel want met een klassieke lijn kun je nog bellen, zelfs als er iets met je bbox iets verkeerd gaat, met voip kun je niet meer bellen. Als je toch nog een gsm hebt speelt dit in feite minder een rol want dan kun je op dat moment altijd nog je plan trekken met je gsm.
@daniel.engelen
beste,
om voip te kunnen gebruiken moeten de juiste toestellen aanwezig zijn.
Niet alleen nieuwe modem (niet in alle gevallen te vernieuwen), maar ook een aangepast telefoontoestel zoals Martin meldt en wij moeten jullie producten technisch omzetten.
Als dit niet dringend is, stel ik voor om nog even te wachten tot alles wat genormaliseerd is? Dan kunnen we ook beter tussenkomen moesten er nog techn vragen opduiken.
We horen het wel.
Groetjes
Tina
@tina.b voor sommige packs is dit waarschijnlijk gratis maar bv voor mijn pa die nog met een oud pack zit zal dit waarschijnlijk niet gratis zijn?
@tina.b
Ik vrees dat onderstaande niet 100% correct is
Niet alleen nieuwe modem (niet in alle gevallen te vernieuwen), maar ook een aangepast telefoontoestel zoals Martin meldt en wij moeten jullie producten technisch omzetten.
U kunt 2 analoge toestellen (telefoons of basisstations voor draadloze telefoons), 4 IP-telefoons of een combinatie van beiden met een kabel op de modem aansluiten.
→ bv. in phone 1& 2 van een Bbox3v+ kunnen perfect gewone analoge telefoontoestellen aangesloten worden
Anderzijds is onderstaande inderdaad in de huidige situatie inderdaad (veiligheidshalve) zeker “aanbevelingswaardig” voor alle partijen
Als dit niet dringend is, stel ik voor om nog even te wachten tot alles wat genormaliseerd is? Dan kunnen we ook beter tussenkomen moesten er nog techn vragen opduiken.
Trouwens de bemerking van @Martin is volkomen terecht
met een klassieke lijn kun je nog bellen, zelfs als er iets met je bbox iets verkeerd gaat, met voip kun je niet meer bellen
ook bij een stroomonderbreking functioneert een analoge lijn normalerwijze nog in tegenstelling tot VoIP
@Martin
geen idee, moet ik nakijken : ik vermoed dat we niet gaan kunnen switchen naar voip zonder ook zijn producten aan te passen en dan kan nadeliger voor hem uitvallen.
@M_016
zie je, ik had liever dat de techn collega dit eerst had behandeld, ik ken niet veel van technische items, behalve bij klanten waar ik het wél heb meegemaakt dat het niet werkt….
wat jij allemaal zegt, is beter gedocumenteerd… :-) bedankt.
@tina.b: zou je wel al eens kunnen nakijken of er extra kosten gaan zijn, moest ik deze migratie willen laten doorvoeren?
Alvast bedankt!
→ bv. in phone 1& 2 van een Bbox3v+ kunnen perfect gewone analoge telefoontoestellen aangesloten worden
mss zal dit ook door velen verkeerd geïnterpreteerd worden dat dit ook kan over de bbox maar met een klassieke analoge lijn !
Ik vrees dat onderstaande niet 100% correct is
Niet alleen nieuwe modem (niet in alle gevallen te vernieuwen), maar ook een aangepast telefoontoestel zoals Martin meldt en wij moeten jullie producten technisch omzetten.
Ik had in mijn uitleg over een dect telefoon waarvan je de bbox als dect basisstation gebruikt
@daniel.engelen
ben benieuwd of de systemen de omschakeling ook gratis gaan laten doorgaan, of dat aangepast is;
Ik kan proberen de inleiding voor omschakeling in te leiden ?
Rekening houdend met de huidige corona-maatregels heb ik nog geen zicht op de effectieve omzetting, dat is aan de technische dienst om te bepalen.
groeten,
Tina
@tina.b bedankt voor deze bijkomende uitleg.
Ik heb ondertussen nog wat rond gezocht op de proximus pagina’s.
Helemaal onderaan de pagina over de “vaste lijnen” is er blijkbaar toch een onderdeel bijgekomen over de “Phone Line over IP”
https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn.html
Heb je al een pack met Phone Line?
Wil jij ook genieten van die uitstekende geluidskwaliteit op je vaste lijn?
Neem dan contact op met onze klantendienst 0800/22.800 of ga naar een Proximus Shop om gratis over te schakelen op de Phone Line over IP-technologie.
Een Proximus-technicus zal dan bij je langskomen om deze technologie (en - indien nodig - een recentere modem) kosteloos te installeren. Je huidige telefoontoestel zal nog steeds bruikbaar zijn, maar om gesprekken in HD-kwaliteit te kunnen voeren heb je natuurlijk wel een HD-telefoon nodig.
@tina.b: de omschakeling is dus blijkbaar wel gratis. Alleen is het mij nog vraag waarom er een technicus hiervoor moet langst komen, één modem vervangen kan ik nog zelf wel
Nu nog de juiste klantendienst medewerker vinden die dit voor mij in orde kan zetten.
Het is niet voor de modem dat een technicus moet langskomen.
hij moet de de omschakeling doen naar voip lijn en daarvoor moet hij zelfs niet bij u thuis komen.