Beantwoord

Telefonische aanbiedingen op vastelijn blokkeren

  • 6 March 2020
  • 6 reacties
  • 327 Bekeken

Krijg regelmatig aanbiedingen op men vastelijn telefoon 052/ 33 20 12. Is het mogelijk dergelijke aanbieding telefoons te blokkeren.

icon

Beste antwoord door M_016 6 March 2020, 12:26

Bekijk origineel

6 reacties

Ter info: Als je toestel de functie nummerblokkering heeft kun je telefoonnummers blokkeren met dit toestel.

Reputatie 7
Badge +4

&

https://economie.fgov.be/nl/publicaties/bel-me-niet-meer-lijst

= voor Belgische bedrijven (en indien u er geen commerciële/contractuele relatie mee hebt)

&

Voor Proximus zelf → MyProximus - mijn account - mijn privacy (personaliseer)

Reputatie 6
Badge +3

Je mag ook niet vergeten dat het 5 werkdagen kan duren voordat het in de lijst staat. Buiten dat hangt het ook af hoe vaak dat de direct marketing bedrijven hun eigen lijsten updaten. Er is ook een uitzondering wanneer er opt-in bijvoorbeeld dat er een vinkje geplaatst werd dat je telefonisch gecontacteerd moet worden. Soms moet je een vinkje weghalen om niet gecontacteerd worden. Let daar ook goed op wanneer je een bestelling plaatst of informatie wil inwinnen of het niet doorgeven wordt aan derden. Je mag ook niet vergeten dat er soms met buitenlands callcenters gewerkt wordt, maar dan moet je ook weten welk Belgisch bedrijf daar gebruik van maakt.

Dat werkt in ieder geval niet altijd want ik heb al geregeld een belgisch nummer laten blokkeren en die blijven maar doorkomen.
En volgens mij zijn er ook heel goed verstopte vinkjes vergelijkbaar met proximus voorwaarden 

Reputatie 6
Badge +3

De bel mij niet lijst is betalend voor de direct marketing bedrijven, dat speelt ook een rol waarom je toch nog gebeld kan worden.  Hangt ook af hoe vaak ze die lijst van niet te bellen nummers updaten (kost). Als consument kan je nog altijd zelf een klacht indienen bij FOD Economie: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/ Inderdaad de vinkjes zijn heel goed verstopt en je moet ook heel goed lezen.

heb het inderdaad reeds gemeld aan het meldpunt.

Reageer