Beantwoord

technische dienst ivm voicemail en 2e oproeper

  • 3 July 2020
  • 3 reacties
  • 315 Bekeken

Na enkele maanden mijn moed samengeraapt om de technische dienst te bellen ivm 1. het feit dat ik voicemail wil maar ik wil geen telefoons wil krijgen van de voicemail om te zeggen dat er een bericht is en 2; dat ik betaal om een tweede oproep te kunnen ontvangen maar dat dat sinds 6 maand niet meer gaat want ik ben de eerste oproeper altijd kwijt.

Ik heb echt uren aan de telefoon gehangen met telkens meerdere periodes van 15 minuten waarbij ik enkel luister naar de groooote stilte terwijl medewerker nr elvendertig advies gaat vragen aan iemand met meer know how. Maar die personen bestaan niet. Na 5 verschillende ‘dienstverleners’ vandaag ben ik nog geen stap verder. Ze zeggen allemaal dat het in orde is maar het is niet zo!!!!!!!!!!!!!! Op een bepaald waren zelfs al mijn diensten, waar ik extra voor betaal, op non actief gezet. Dus het probleem gewoon zelfs erger gemaakt. Onbegrijpelijk. Dus weer opnieuw ik weet niet hoe lang aan de telefoon.

Omdat ik geen tweede oproepen kan ontvangen, ben ik al die tijd dat ik aan de telefoon hang met hen, niet bereikbaar voor klanten… 

Ik vind mijn vraag nochtans simpel.

Ik wil voicemail op de vaste lijn zodat klanten een bericht horen dat ze mij iets later moeten terugbellen omdat ik nu niet kan opnemen. Dit bericht nodigt niet uit om iets in te spreken. Niemand doet dat ook. Toch krijg ik dan achteraf telefoon van de voicemail om te zeggen dat er een bericht is. Maar dat is er niet echt. De reden waarom ik dergelijk bericht inspreek op voicemail is omdat ik dan niet kan opnemen. Niets ergerlijker dan dan ook nog eens gebeld worden door voicemail. Want ik kan niet opnemen! Ik wil dus niet meer verwittigd worden dat er een  nieuwe voicemail is. Ik weet dat dat kan want dat is jaaaaaren goed gegaan. Tot er buiten mijn weten iets veranderd is.

Hetzelfde met de tweede oproep. Ik heb jaaaaren een tweede oproep kunnen opnemen en kunnen terugkeren naar de eerste oproeper. en plots ging dat niet meer. Ik ben niet veranderd van abonnement, ik betaal nog steeds voor die dienst en ik heb geen nieuwe vaste telefoon. En niemand lost dat probleem op. Ze zeggen allemaal, het is ok, maar het is niet ok.

Daarom haaat ik het om naar de technische dienst te bellen want in mijn ervaring gebeurt er niets en ben je indertussen massa’s tijd kwijt en massa’s frustratie rijker.

 

 

icon

Beste antwoord door M_016 3 July 2020, 18:40

Bekijk origineel

3 reacties

in afwachting dat hier deze avond nog iemand van proximus zelf reageert  (in het weekend komen ze hier niet langs) 

geef ik al dit ter info mee:

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat er voor maandag geen reactie van Proximus medewerkers meer te verwachten valt

Indien het uw vaste lijn betreft, zie onderstaande:

https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services.pdf

Concreet lijkt mij dat uw 1e vraag

het feit dat ik voicemail wil maar ik wil geen telefoons wil krijgen van de voicemail om te zeggen dat er een bericht is

terug te brengen is tot het uitschakelen van “phone mail basic” zodat u niet elk uur teruggebeld wordt om te vernemen dat iemand u een bericht nagelaten heeft

op basis van bovenstaande info begrijp ik dat “phone mail” u enkel laat weten dat er een bericht is wanneer u zelf de hoorn van uw telefoon opneemt om te bellen, maar ook deze “phone mail”  laat de beller toe een bericht na te laaten; uiteraard kunt u (tijdelijk) wel een specifiek bericht inspreken om de bellers te vragen later terug te bellen

concreet kan aan uw 1e vraag mijns inziens niet (volledig) voldaan worden met de voorhanden commerciële/technische middelen

Wat uw 2e vraag betreft

dat ik betaal om een tweede oproep te kunnen ontvangen maar dat dat sinds 6 maand niet meer gaat want ik ben de eerste oproeper altijd kwijt.

dient Proximus de betrokken betalende dienst  “signaal 2e oproep” te activeren, voor residentiële klanten houdt dit in normalerwijze in dat het volledige pakket “slimme diensten” moet worden onderschreven

 

Reputatie 7
Badge +4

hi @Grietggg  je signaal 2de oproepen is actief

Reageer