Vraag

Schandalige praktijken Proximus

  • 23 November 2019
  • 5 reacties
  • 542 Bekeken

Mijn schoonvadeg 92 jaar kwam daarjuist lang en had zijn rekeningen van PROXIMUS bij.
Daar hij zelf niet meer aan zijn rekeningen aan uit kon, vroeg hij mij even te kijken.
Ik was totaal verbijsterd toen ik zijn rekening zag.
Mijn schoonvader heeft nog een analoge lijn (geen internet of niets, gewoon bellen, en een zeer oude telefoon (met draaischijf)
Prijskaartje  (hou je vast)
Telefoon aan sluiting : 23.13 euro excl btw
Huur telefoon draaischijf : 2.40 excl btw = SCHANDALIG

Zeer duur voor een alleenstaande man van 92 jaar die enkel een telefoon heft voor noodgevallen daar hij een slechte gezondheid heeft
Absoluut niet aanvaardbaar zulke prijzen voor enkel aansluiting, 

EN
HUUR voor een oude telefoon nog met draaischijf  2.40 excl btw per maand?

Foei Proximus………


Ik ben zelf Proximus klant maar ga zelf uitkijken naar een andere provider, dit kan niet door de beugel

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/21/zo-wil-proximus-tegemoet-komen-aan-klanten-die-al-jarenlang-tele/

U kunt/uw schoonvader kan in elk geval vragen de huur van het betrokken toestel stop te zetten, de kans is trouwens reëel dat u het gewoon zult mogen behouden

De prijs van een gewone vaste lijn bij de competitie is voor zover mij bekend +/- gelijkaardig, toegegeven op bais van de prijszetting kan het interessanter zijn over te schakelen naar een mobiel toestel/abo

 

 

Bedankt voor de ingo M_016

Het gaat vooral om de huur van zijn ondertussen antiek toestel
Blijft dus schandalig en wanpraktijken,  niet goed te spreken, zeker als het bij Proximus bekend is.
Het gaat hier over een 92 jarige alleenstaande, hoe kan deze persoon nu zelf op de hoogte zijn van al deze “regeltjes” . Schandalig dat zulke personen ZELF moeten bellen.
Tevens wat betreft het bellen, mijn schoonvader heeft al moeite om zijn TV aan te zetten met de afstandbediening, laat staan mobile bellen
Maandag zal ik alvast bellen betreffende de huur stop te zetten
 

TUI: hier mocht het toestel ook behouden worden

  

Ter info: zoals het hier ook bij anderen op het forum gebeurd is zullen de Proximus medewerkers dit zeker via deze weg voor u in orde brengen.
zoals het hier ook opgelost werd door een proximus medewerker

Dag Wernerb, als je het klantnummer in kwestie invult op je profiel, doen wij het nodige. Het toestel moet inderdaad niet terug ingeleverd worden. Grt, Heidi


cfr. https://nl.forum.proximus.be/vaste-lijn-45/opzeggen-huur-vast-toestel-36922#post631375

Opmerking: proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Gil_08 , vul je in je profiel bij het veld ‘opmerkingen’ de gegevens van je schoonvader in voor nazicht? Grt, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Gil_08 

mogen we veronderstellen dat de huur van het oude toestel werd stopgezet ?  Er zijn nog geen klantgegevens te vinden in je profiel van je schoonvader ? 

Je kan via de klantendienst laten navragen of hij in aanmerking komt voor sociaal tarief ?

Groeten,

Tina

 

Reageer