Beantwoord

radiozenders in Home Theater afspelen

  • 18 January 2021
  • 10 reacties
  • 118 Bekeken

Ik dacht dat ik via mijn V5 decoder (geen compact) een verbinding kon maken om de radiozenders af te spelen via mij Sony Home Theater HT-SF800M.  Maar dit lukt mij niet   HDMI-decoder is aangesloten op TV en de 2 tulpstekkers (wit-rood) zijn aangesloten op de video2 ingang van de receiver (HT).   Ik zet de HT dan op tuner en doe een scan , maar die vindt niks. Wat doe ik verkeerd ?

 

icon

Beste antwoord door DanGer61 18 January 2021, 14:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

de 2 tulpstekkers (wit-rood)

die moeten op de klank ingang aangesloten worden rood is klank rechts en wit is klank rechts

geel is voor video 

zie ook Je decoder op je audiosysteem aansluiten | Proximus

Video2 is toch een audio kanaal ?

zoals op je tekening te zien blijkbaar wel

als je een ander ingang neemt gaat het dan ook niet

Hier geldt hetzelfde.  Ik denk dat ik beste een optische kabel koop. Dus dat zou dan het enige zijn dat ik moet aansluiten, en dan zou de tunerscan moeten werken of zie ik nog iets over het hoofd ?

maar tunerscan is volgens mij toch ivm radio zenders en ik veronderstel toch dat je uw klank die uit je decoder komt wilt aansluiten nee? met RCA stekkers

daarvoor ken ik de Sony Home Theater HT-SF800M niet genoeg en zou ik eerst de handleiding moeten opzoeken

De decoder stuurt televisie-  en radiokanalen door.  Via uw TV kan je afstemmen op VTM, NOS, BBC voor tv beelden.  Je kan ook de radio laten spelen via de TV. Maar dat wil ik niet. Laat ons simpel zeggen dat ik geen TV heb, maar alleen een Home Theater. Dan moet ik die radio-kanalen toch kunnen beluisteren.

Vroeger via de kabel stak je een stekker in uw tv , en een andere stekker in uw radio-keten en klaar was kees. Met die decoders van Proximus heb ik het wat moeilijk (is voor mijn vader) , ikzelf  heb een Telenet aansluiting. Daarmee is dat wat zoeken.

   

 

volgens mij als je afstelt op je decoder op de radio kanalen 800 enz… dan moet die klank van de decoder via de rca stekkers rood en wit naar buiten komen, kun je dit al testen of dit het geval is dat je daar al die radioklank op die rca stekkers hebt 

Ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik op een verkeerde spoor zit. Volgens de handleiding is daar een FM-antenne  bijgeleverd van 1,60 m. Ik zal die waarschijnlijk hebben afgekoppeld  en ergens gesmeten omdat ik dacht dat dit nog iets was van de oude kabeltv.   Als ik die aansluit zou ik via tuner bijv Radio 2 , Studio Brussel moeten kunnen binnenhalen via tuner. Wil ik via Proximus gaan, dan staan die zenders tussen de kanalen 800 en 899. En die mensen willen simpelweg de stereo opzetten om via preselecties  naar hun favoriete programmas te luisteren.  Ik zal morgen nog eens gaan zoeken of ik die antenne  niet vind. Dus ik zat waarschijnlijk volledig op het verkeerde spoor, en daarvoor mijn verontschuldigingen.

Toch bedankt Martin voor de hulp.

Geen probleem, graag gedaan.