Vraag

Proximus TV verliest verbinding bij telefoongesprek

  • 3 September 2021
  • 25 reacties
  • 340 Bekeken

Reputatie 1

Sinds we enkele maanden geleden Proximus TV hebben laten installeren, valt de TV verbinding vaak weg wanneer er een telefoon-oproep binnenkomt.

Ik heb dit reeds aan de technische dienst gemeld, en vanop afstand hebben ze toen iets gedaan waarna men zei dat dit nu hoogstwaarschijnlijk zou opgelost zijn.

Doch blijft het probleem zich voordien, niet altijd maar toch vrij vaak. Soms ook bij een uitgaande telefoonoproep: dan valt de TV verbinding soms weg.

Wat kan hier aan gedaan worden ?


This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 1

Vorige week is inderdaad een technieker langsgekomen en heeft het voetpad opengebroken. 
Sinds een week hebben we tot nog nu geen problemen gehad: tv is niet meer uitgevallen als er ook getelefoneerd wordt, en het gekraak op de telefoonlijn is er momenteel ook niet.
Hopelijk is het nu voor goed opgelost

Reputatie 7
Badge +3

@Els VO 

Hallo Els, ik heb het verslag van de technicus ingekeken en er blijkt inderdaad een storing aanwezig te zijn op de invoerkabel (de kabel die zich ondergronds bevind). Hiervoor zal volgende week donderdag (14/10) een lasploeg langskomen. 

Samen met jou hopen we dat deze ploeg de storing zal herstellen.

 

Geert

Reputatie 1

@GeertC ,

er is inderdaad andermaal een technieker langskomen om de kabels te checken en naar de centrale kabine te kijken.
Het probleem is echter nog niet opgelost, het gekraak op de telefoonlijn is nu weer veel erger zelfs. Ook de televisie doet nog niet normaal.
Ik begreep dat er voor volgende week nog een nieuwe afspraak gemaakt is om het voetpad open te breken ?
Ik hoop nu echt dat het probleem eindelijk opgelost wordt want dit sleept al heeeel lang aan, en we betalen elke maand een abonnement hiervoor, dan verwachten wij ook dat het naar behoren werkt.

Els

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Els, 

ik kan me voorstellen dat dit inderdaad heel vervelend is en dit is zeker niet de bedoeling. Onze verontschuldigingen hiervoor.

Ik zie dat er opnieuw een afspraak geboekt is voor donderdag (morgen) tussen 12:30 en 16:30.

De technicus zal komen naar de Molenhoekstraat, klopt dit?

 

Geert

Reputatie 1

@HadewychT,

vandaag ook het omgekeerde probleem gehad: er werd getelefoneerd en toen de telefoon opgenomen werd thuis, sprong de televisie vanzelf aan. De beller kreeg heel even een muziekje te horen en een berichtje ‘oproep in wacht’

Els

Reputatie 1

@HadewychT,

Het was wat te kortelings om je berichtje gisteren nog voor de middag te zien. Er was gisteren iemand thuis vanaf 13.15u, maar er is dan geen technieker langsgekomen.
Kan je dit nakijken ? Best is dat je voor een concrete afspraak naar het vaste nummer belt om het te regelen.

Els

 

Reputatie 7
Badge +4

@Els VO Ik heb de lijn opnieuw gecontroleerd en de technieker gecontacteerd. Er zal opnieuw een technieker ter plaatse moeten komen en de kabel die van buiten naar binnen komt zal vermoedelijk vervangen moeten worden. Ik heb een afspraak geboekt voor deze namiddag tussen 12.30 en 17u. Indien dit niet past mag je het hier laten weten of bellen naar 080022700. 

TUI: pas maandag komen de Prox forummedewerkers terug langs.

Reputatie 1

@HadewychT

kan je iets laten weten ?

er is ook weer meer gekraak op de telefoonlijn

Reputatie 1

@HadewychT,

de Proximus-technieker ging het verder met u bespreken wat er verder moet gedaan worden.
Wat zijn jullie volgende stappen om het probleem op te lossen ? 

Els

 

TUI: Maandag als de prox forummedewerkers terug komen op het forum kunnen ze u verder informatie bezorgen.

Reputatie 1

Het probleem dat Proximus TV de verbinding verliest wanneer er getelefoneerd wordt met de vaste lijn, is er nog steeds. Welke volgende acties nemen jullie om dit te verhelpen ?

Reputatie 1

de technieker is deze week langsgekomen. Er is intussen een kabel vervangen. 
Het gekraak op de telefoonlijn is grotendeels verdwenen, doch de televisie verliest nog regelmatig de verbinding wanneer er getelefoneerd wordt.
Maandag zou de technieker terugkomen.

Reputatie 7
Badge +4

@Els VO Op die lijn zit een fout die door een technieker zal opgelost moeten worden. Ik heb opnieuw een afspraak geboekt om ditte r plaatse te laten nakijken. De technieker zal morgen tussen 12.30 en 17u ter plaatse komen. Indien dit niet past kan u dit zelf aanpassen via My Proximus of laten weten via 080022700

FYI:maandag pas komen ze hier terug langs

Reputatie 1

Proximus, hebben jullie dit intussen kunnen checken ?

Reputatie 1

Beste Hadewych, ik heb de info in het veld Ticket in mijn profiel ingevuld.

Toen Proximus TV geinstalleerd werd, is de installatie-technieker nog naar de telefoon-centrale gegaan om de kabels te checken, maar dit verhielp het probleem niet van het gekraak op de telefoonlijn. Ook hebben ze al gezegd dat ze misschien de aansluiting onder het voetpad moeten controleren (in de afgelopen jaren is dit door Proximus al regelmatig gebeurd dat het voetpad werd opengebroken door problemen ofwel bij ons of bij de buren)

 

De contactdoos is ook al eens (denk ongeveer een 8mnd of 1 jaar geleden) vervangen door een Proximus technieker.
Wij hebben ook al een aantal keer gemeld dat de internet verbinding op de computer af en toe wegvalt. De Proximus technieker meldde enkel van “ja, wij zien dat inderdaad dat de internet verbinding soms wegvalt”, maar een oplossing hebben we nog niet gekregen.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Els VO Meestal is dit inderdaad een probleem met de splitter zoals Martin reeds meldde, maar dan zijn je vaste telefoon en internet op dezelfde lijn aangesloten wat bij u volgens mijn gegevens niet het geval is. Ik vind op het nummer waarop je internet is aangesloten geen vaste lijn terug. Kan je in je profiel het nummer van die lijn toevoegen zodat we dit verder kunnen nakijken ? 

Je internetlijn heb ik volledig nagekeken en daar vind ik niet onmiddellijk een oorzaak terug. 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Ik denk dat je best nog eens terugbelt want vermoedelijk gaat vanavond ook niemand meer je nog verder helpen via het forum en anders  wachten tot er morgen aliemand van Prox hier je verder helpt.

Reputatie 1

bovendien zit er al maanden een heel sterk gekraak en ruis op de telefoonlijn. Hiervoor is reeds een aantal keer een technieker gekomen, maar het probleem is nog niet opgelost.

Reputatie 1

Heb reeds vorige week naar Proximus gebeld. Na een tijd zei men uiteindelijk dat een technieker mij vorige week nog ging terugbellen, maar nog niets gehoord, ook vandaag niet

of bellen naar 0800 22 800 indien niet gereageerd wordt want in het weekend komt hier niemand die van Proximus zelf is

Reputatie 7
Badge +4

Misschien een defecte DSL splitter bv.

Internet valt weg bij gebruik vaste telefoon | Proximus Forum

Ik vrees dat u een reactie van een Proximus medewerker/moderator zult moeten afwachten

Reputatie 1

BBOX is inderdaad direct aangesloten op de Proximus contactdoos. Alles is geinstalleerd door een Proximus technieker

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een proximus medewerker op dit publieke forum (vandaag of vanaf maandag)

Hoe je kabels aansluiten of nakijken? | Proximus

Is de BBox direct aangesloten op de NTP2007 contactdoos en zit er een DSL/Proximus filter op?