Proximus nummer veranderen naar Lyca netwerk


Ik heb deze jaar een iphone 8 abonnement gekregen voor mijn zaak maar door de probleem heb ik mijn zaak terug stopgezet eind van de mei. Ik heb met proximus call center via chat gesproken om mijn abonnement te stoppen en ik wil mijn nummer 0493397269 naar lyca mobile netwerk veranderen want ik heb die 8 jaar gebruiken maar slechte nieuws dat ik binnen twee maanden wachten maar mijn nummer nog niet veranderd dat weet ik niet waarom. Als ik met lyca praten zegt hij probleem is bij proximus en als ik proximus call center contacteren zegen ze hier is geen probleem moet ik terug lyca mobile contacteren.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste, volgens onze gegevens is je nummer een prepaidkaart. Normaal zou Lyca dit moeten kunnen overnemen. Welke foutmelding krijgen ze als reden dat dit niet zou lukken? Groetjes Freya
Ik heb gisteren met lyca call center gesproken hij zegt dat wij( request naar proximus sturen maar proximus rejected) het is 10 de keer dat lyca het zelfde herhaal zeggen
Request rejeteren
Reputatie 7
Badge +4
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/een-provider-kiezen/van-operator-veranderen-en-uw-nummer-houden

U moet alles regelen met uw nieuwe operator en een “machtigingsbrief” ondertekenen waaruit uw wens zal blijken om het nummer te behouden en die uw nieuwe operator in staat zal stellen om de nodige stappen te ondernemen bij uw vorige operator.
Ik heb die twee maanden gedaan. Ik heb een fourm met handtekening naar lyca gestuurd van begin was probleem bij proximus die mijn nummer bolokeerde dan heb ik contacteerd ik met proximus en daarna unbolock maar tot nu contacteer ik elke week drie keer met lyca en een keer met proximus. Zelfde hehaal van lyca proximus rejecteren onze aanvraag en proximus zeggen hier is inorde dan waar is probleem ? Waarom proximus rejecteren als lyca request sturen?
Reputatie 7
Badge +4
Het is (normaal) aan Lyca om u (klaar en duidelijk) mee te delen om welke reden Proximus de aanvraag zou verworpen hebben
In principe kan en mag een operator een aanvraag voor overdracht aan de hand van een correct ingevuld document niet weigeren
Concreet begrijp ik uit bovenstaande dat o.a. de volgende info zou moeten vermeld zijn:
- uw naam & adres (zoals u gekend bent bij Proximus)
- uw telefoonnummer
- uw simkaartnr (van Proximus)
- type: prepaidkaart (bij Proximus)

Voorbeeld: overdrachtsformulier naar Proximus
https://www.compudoc.be/Downloads/proximus%20voucher.pdf?phpMyAdmin=4e0a747f439e5be48950f89a58ed3c50

Het document van Lyca (als het tenminste nog dit is) bevat bv. geen vak/info over prepaid/postpaid (abo)bij oude operator en in geval van postpaid geen vak/info voor klantennr bij oude operator
https://www.lycamobile.be/sysimages/mediamanager/MNP_Form_Be.pdf

Ter info: proces van nummeroverdracht (NP) via www.crdc.be
http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf

Eventueel kunt u klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecommunicatie (om oorzaak van het probleem te detecteren en desgevallend op te lossen)
Alle NP acties worden door crdc gelogd zodat het zowiezo "zonneklaar" is wie wat gedaan heeft of niet gedaan heeft
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

Succes
Ik heb het zelfde vorm ingevuld voor lyca en ik heb 10 keer naar lyca gestuurd. Ik ben vorige woensdag rond 16 uur nog een keer naar proximus winkel in wilrijk geweest en ik heb 5€ kredit in laad voor mijn nummer 0493397269 en ik heb donderdag de vorm opnieuw naar lyca gestuurd maar mijn probleem niet opgelost lyca zegt het zelfde herhaal ( proximus reject your request)
Ik ben zelf engineur van telecom en ik heb 14 jaar ervaring in mobile en vaste line
Ik weet het niet waarom spellen
Als mijn probleem volgend week niet opgelost dan ga ik naar rechtbank. Ik kan niet meer wachten. Ik moet mijn dossier bij boekhour gesloten
Reputatie 7
Badge +4
Beste, maar wat is de reden van weigering dat Proximus dit doet? Normaal zou dit bij Lyca zichtbaar moeten zijn. Groetjes Freya
Lyca zegt dat wij request sturen naar proximus maar proximus rejected
Ik heb binnen twee maanden wachten en elke week drie keer ingevulge vorm naar lyca sturen maar mijn proximus nummer nog niet veranderen
Reden: proximus rejected lyca request elke week het zelfde herhaal van lyca mobile netwerk
Reputatie 6
Badge +3
Kan je vragen aan Lyca wat de reden is waarom het geweigerd wordt?
Ik heb vrijdag en gisteren gesproken met lyca. Hij heeft altijd een antwoord . Proximus reject our request. No andere reden
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Mohammad, de laatste keer dat er voor jouw nummer een overdracht naar Lyca Mobile is geweigerd was op datum van 13/07/2018, toen omdat jouw nummer niet geïdentificeerd was. Maar ondertussen is dit wel geïdentificeerd. Dwz dat Lyca Mobile opnieuw een aanvraag moet doen. Groetjes, Aziz
Hallo Aziz, ik heb na 13/7/18 datum 4 keer angevraagd maar het zelfde reden. Proximus rejected request. Ik heb ook via telefoon vorige week vrijdag gesproken met lyca call center en ik heb gezegd waarom mijn proximus nummer can niet veranderen naar lyca netwerk? hij heeft gezegd wij sturen elke keer jouw aanvraag maar proximus reject en wij weet het niet waarom.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals ik jou heb meegedeeld Mohammad, ik kan hier enkel zien dat er op 13/07/2018 voor de laatste keer is geweigerd. Groetjes, Aziz
Dan waar is probleem en hoe kan die oplossen?
Reputatie 7
Badge +3
Lycamobile moet opnieuw een aanvraag doen Mohammad. Groetjes, Aziz
Ik heb gezegd dat ik elke dag aanvragen. Ik heb net opnieuw vorm, id kaart koppie gestuurd. Ik wacht tot morgen of volgende week als iets van lyca mobile horen.
Hallo, mijn proximus nummer is verandeerd naar lyca mobile dus ik wacht nu voor factuur aub zo snel mogelijk stuur mij. Mijn boekhouder wacht voor de factuur. Mvg
Reputatie 6
Badge +3
Dag Momand,
Kan je ons via deze link nog even het gsmnummer doorgeven waarover gaat dan kunnen we dit voor je nakijken.
Mvg. Wilfried
Mijn proximus nummer was 04...
Klantnummer: 6....

Reageer