Vraag

privenummer

  • 5 October 2021
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

Hallo,
Ik word de laatste tijd bijna dagelijks opgebeld door een privénummer. Ik heb 1 keer opgenomen en die persoon legt onmiddelijk af.
Er wordt ook nooit een bericht ingesproken.
Ik heb ondertussen al 3 weken lang dergelijke oproepen gehad en het begint serieus vervelend te worden. Is er een manier om dat te blokkeren gezien het een privénummer is?

Groetjes Vanessa


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@VanessaD Buiten de reeds gegeven informatie door @Martin en @M_016 (waarvoor dank), wil ik je deze link ook nog meegeven. Groetjes, Antonella

Ongewenste oproepen of sms’en | Proximus

Dit is inderdaad wat velen meemaken en ik persoonlijk ook maar die nummers blokkeren is een ander paar mouwen, ik heb daarvoor vroeger nog via de ombudsman van telecom geprobeerd door de uren door te spelen wanneer deze oproepen bij mij binnen kwamen, maar heb uiteindelijk van hen te horen gekregen dat zij dit niet konden blokkeren, het dikwijls om buitenlandse nummers, nu zou je kunnen klacht indienen bij de politie bv dan kunnen zij proberen te weten komen wie je opbelt.

Vele van die oproepen die van het buitenland komen stoppen na enkele weken vanzelf.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Ombudsdienst voor telecommunicatie : Hoe klacht indienen ? - Klacht met betrekking tot kwaadwillige oproepen (ombudsmantelecom.be)

&

Diensten op je vaste lijn instellen | Proximus = betalende dienst

&

diverse (meestal DECT) telefoons laten toe anonieme oproepen e/of een beperkt aantal nummers/nummerreeksen te blokkeren

&

indien de oproepen op uw GSM zouden toekomen, smartphones laten toe anonieme oproepen (en/of van sommige nummers) te blokkeren 

goeie tips, ik had zelf nog niet opgemerkt dat je anonieme nummers kon blokkeren op je vast toestel via proximus diensten, spijtig dat je dit niet kunt voor die buitenlandse nummers die altijd veranderen want van deze krijg ik er meest binnen.

bijkomend probleem als ik anonieme blokkeer dan heb is er al twee personen die mij veel opbellen die een anoniem nummer hebben en dan blokkeer ik deze natuurlijk ook.

Reageer