Vraag

Phonemail inschakelen vaste telefonie

  • 7 September 2020
  • 23 reacties
  • 1110 Bekeken

Mijn PhoneMail schijnt niet te werken. De telefoon blijft rinkelen en schakelt niet over op het antwoordapparaat. Ik wilde dus vandaag checken of mijn PhoneMail eigenlijk geactiveerd is en heb hiervoor de website geraadpleegd. Daar staat “Helaas is het niet mogelijk om PhoneMail online aan- of uit te zetten. Onze klantendienst helpt je graag verder!”. Ik bel dus naar de klantendienst en een medewerker legt me vriendelijk uit dat hij me een mail gaat sturen met verdere instructies hoe ik PhoneMail kan aan- of uitzetten, de beltijd aanpassen en zelfs een vooraf op mijn computer opgenomen audiobericht als voicemail bericht kan uploaden. “Eureka” … denk ik.
Even later ontvang ik de mail, met daarin een link naar de juiste webpagina. Helaas, deze link wijst opnieuw door naar de pagina waarop staat … “Helaas is het niet mogelijk om PhoneMail online aan- of uit te zetten. Onze klantendienst helpt je graag verder!”. Okay, de Proximus medewerker is dus niet echt competent en kent duidelijk zijn producten niet. We draaien dus in een rondje.
Enigszins gefrustreerd, bel ik opnieuw de klantendienst, en dat is geen pretje (druk 1 voor …, druk 2 voor …, etc etc). Opnieuw krijg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik leg even uit waarom ik hem bel, en hij zegt me dat hij het even gaat uitzoeken. Hij verzoekt me aan de lijn te blijven. En 2 minuutjes later wordt de lijn verbroken … .
Niemand belt mij terug. Niemand stuurt mij een mail. En PhoneMail werkt nog steeds niet. Even ter informatie … ik ben Business klant, althans op papier.

Kan IEMAND mij uitleggen hoe ik kan zien of PhoneMail is ingeschakeld, en hoe ik het eventueel kan inschakelen? Ook had ik graag het aantal beltonen ingesteld alvorens het toestel doorschakelt naar PhoneMail.


23 reacties

morgen komen de prox medewerkers terug langs op het forum en kunnen dit voor je verder nazien en als je dit wilt zelf uitzetten kun je inderdaad → niet  en kunnen zij dit ook voor je uitzetten.

indien je  forum profielgegevens niet volledig zijn dan best → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

Reputatie 7
Badge +4

Kan het nummer 1987 in afwachting soelaas brengen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_fct_config_fix/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/diensten-op-je-vaste-lijn-instellen.html

of op mijn link onder “→ niet” klikken :relaxed: maar ik veronderstel dat TS deze link al gekregen had tenzij ik het verkeerd begrepen heb.

Al was er hier nog niet lang geleden iemand met het zelfde probleem waar het met 1987 ook niet werkte en de proximus forummedewerkers dan toch hebben moeten tussenkomen.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb wel een telefoon met een eigen antwoordapparaat. Toch niet duur, 40 € of zo. Inpluggen en het is OK, denk ik toch, maar die is al heel oud. Waar is de handleiding ook weer. Parameters veranderen is met de telefoon. Heeft er iemand gebeld : rood lichtje aan. Berichten beluisteren is op het antwoordapparaat. Aantal keren bellen is in te stellen op de telefoon. Ik hoop nu maar dat phonemail een antwoordapparaat is. Anders : delete!

Reputatie 7
Badge +4

@PatrikN , de phonemail heb ik voor je geactiveerd.

Ok. Phonemail werkt terug. Dank je wel, Charlotte.D. Ik blijf me toch afvragen waarom dit niet gewoon via My Proximus kan. Dat zou het toch allemaal veel gemakkelijker maken. De huidige methode lijkt me een hele stap terug en zo omslachtig.

Vroeger kon je ook een vooraf op de computer opgenomen audiobericht als voicemail bericht uploaden. Dat vond ik heel handig. Maar die functie vind ik ook nergens meer terug. Kan dit nog?

Reputatie 6
Badge +2

Wat gezocht

wie weet?

ja en dan kom je voor veel opties uit op, “neem contact op met ons” :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@PatrikN , de phonemail stond actief, vandaar dat het probleem zich voordeed, toen je wou bellen naar je phonemail. 
De boosdoener was de doorschakeling naar het phonemail nummer zelf voor mensen die je opbellen. Zolang zij op je phonemail niet terechtkomen, kan jij niet aan de instellingen.

Dit probleem moet nu van de baan zijn.

@Charlotte.D , dank je voor de toch wel enigszins bizarre uitleg. Hoe ingewikkeld kan je iets maken, denk ik dan.
Kan je ook mijn andere vraag beantwoorden?
Dank je voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +4

Ik begrijp dat uw nummer permanent doorgeschakeld was naar uw voice mail zodat deze doorschakeling eerst had moeten deactiveren  

Uit onderstaande blijkt inderdaad dat het ooit mogelijk zou geweest zijn om via MyProximus een wav-file op te laden 

https://www.voices.be/en/leave-an-article-your-mobile-voicemail/

Ik vermoed dat - zoals sommige andere MyProximus faciliteiten - deze functie evenwel reeds geruime tijd uit het aanbod verdwenen is

https://www.proximus.be/dam/jcr:9dcad8c5-ca1b-49aa-97e5-aa0a88f9b3af/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services.pdf~2019-01-03-11-12-02~cache.PDF

Dit is al ruime tijd uit het aanbod

@Charlotte.D onze telefoon is nooit permanent doorgeschakeld naar de voicemail, maar wat we wel regelmatig doen is de oproep-doorschakeling inschakelen zodat de oproepen van de vaste lijn op onze gsm terecht komen. 
Maar nu u het toch heeft over doorschakelen naar de voicemail … 
Op dagen dat onze zaak open is, schakelen wij de vaste lijn na openingstijd door naar onze gsm (oproep-doorschakeling). Dat werkt dus prima. 
Op dagen dat we gesloten zijn zou het evenwel handig zijn om de oproepen naar de vaste lijn onmiddellijk door te sturen naar de voicemail (op de vaste lijn). Kan dit? En zijn daar ook sneltoetsen voor zoals bij de oproep-doorschakeling?

Reputatie 7
Badge +4

@PatrikN Je kan deze doorschakeling inderdaad ook zelf zetten naar het nummer 1970 ipv naar je gsm-nummer. Dit werkt helemaal op dezelfde manier als de doorschakeling naar je gsm. 

@HadewychT  perfect !!! Dank je wel. 
Waarom is dit nergens op de website terug te vinden? Dat zijn toch handige features.

Inderdaad ik had het ook niet gevonden maar via google search dan wel hier gevonden 

https://www.proximus.be/dam/jcr:8899523d-b37c-486c-aea0-f449310f9b3a/cdn/sites/support/documents/nl/device/call-connect/call-connect-yealink-t19p~2016-12-22-11-54-12~cache.pdf

Een onmiddellijke doorschakeling aan- of uitzetten Om een doorschakeling te activeren, gebruik de code: *21* bestemming #. Om de doorschakeling te deactiveren, gebruik de code #21#. Om oproepen door te schakelen naar uw voicemail geeft u als bestemming 1970 in.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zal de tip doorgeven naar de personen die verantwoordelijk zijn voor de Support op onze site

Beste @HadewychT ,  kan u voor mij ook de phonemail activeren?

Reputatie 7
Badge +3

@Jimjim  Dag Jimmy, Phone mail is geactiveerd. Groetjes Luc

Dag @Luc.M , kan je ook 1969 activeren. Als ik met mijn vast toestel naar 1969 bel, kies voor optie 2 dan moet ik mijn volledig telefoonnummer invullen en dan hekje. Ik krijg dan te horen ‘ongeldig voicemailnummer’.

Bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jimjim  Dag Jimmy,  ziezo, je moet wel even wachten op doorstroming. Groetjes Luc

Nice, groetjes, Jimmy

 

Reageer