Vraag

Overzetten vaste lijn naar VOIP provider

  • 9 January 2020
  • 5 reacties
  • 641 Bekeken

Had een pakket bij Proximus met internet-TV-vastelijn.

Gezien de vaste lijn nog amper gebruikt wordt maar ik deze wil behouden in geval van problemen (meestal inkomende lijnen van bvb. kinderen) ben ik op zoek geweest naar een VOIP provider die voor een habbekrats het nummer kan overnemen.

De resterende zaken internet-TV behoud ik bij Proximus (even ervan uitgaande dat dit ook een prijsreductie zal teweeg brengen, de bevestiging van de opzegging met de nieuwe bedragen waren wat dat betreft weinig belovend, de prijs gaat met 10 € omhoog, heb dit gemeld, dus hoop ik dat dit wordt rechtgezet :?, in slechtste geval wordt het een volledig andere provider….   )

Gisteren is dan de overzet effectief gebeurd. Alles kunnen instellen op de router voor de telefoonlijn met het nummer. Kan met het VOIP nummer perfect naar buiten bellen zonder problemen maar voor inkomende calls loopt het verkeerd. Het lijkt erop dat van een inkomende lijn van een gsm van proximus of een vaste lijn van proximus het nummer niet kan bereikt worden. De lijn springt gewoon af na een korte bliep. Draai ik echter het nummer met een ander VOIP nummer dan lukt de connectie perfect. 

Het lijkt er dus op dat Proximus (of dit opzettelijk is dan wel een verkeerde instelling bij Proximus) het nummer gewoonweg blokkeert. Ben benieuwd hoe snel dit zal opgelost worden ?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Indien u enkel vanaf het Px-netwerk niet bereikbaar bent, is er mogelijks iets in de “routering” fout bij Px 

Indien u ook vanaf andere netwerken (met uitzondering van uw VoIP provider) niet bereikbaar bent, vrees ik dat u elders (bij uw VoIP provider/installatie) de oorzaak zult moeten zoeken 

@wvandeke ondertussen ook eens je probleem op het http://userbase.be forum posten daar heb je er ook veel die met voip ervaring hebben, wie weet zijn er daar die al de zelfde ervaring hebben ….

Reputatie 7
Badge +4

Dit kan tot 72u duren alvorens deze routering automatisch inorde staat.

OK dan zal ik nog 48 uur geduld uitoefenen…...

O.K. is in orde.. Kan nummer volledig gebruiken. 

Reageer