Beantwoord

oproep Proximus in het frans

  • 15 November 2019
  • 8 reacties
  • 839 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Kreeg 2 maal een oproep van Proximus in het frans over “votre abonnement téléphonique” van nr 028995780 en 028995774, als ik zeg dat ik alléén nederlands spreek haken ze af : sorry geen nederlands.

Wat ik zou willen weten is : komt dit echt van Proximus of is dit een scam zoals de vele oproepen van zogezegd Microsoft die ook constant bellen ?

Dank U.

icon

Beste antwoord door M_016 15 November 2019, 11:56

Bekijk origineel

8 reacties

stond er ook een land nummer voor deze telefoonnummers want ik heb er ook al verschillende fraude telefoontjes  gehad maar met landcode gevolgd door 02******* 

Reputatie 3
Badge +1

Hello Martin : neen er stond geen landnummer bij !

In ieder geval moet iemand van Proximus zelf toch kunnen weten of dit Proximus nummers zijn die gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +4

Bovenvermelde nummers indien niet (CLI) vervalst zijn nummers toegewezen aan de onlangs aan het Franse Sewan verkochte (aternatieve) VoIP operator 3StarsNet

Concreet vermits Proximus over al uw info beschikt mag in eerste instantie verwacht worden dat er vanuit of door derden in de naam van Proximus in uw eigen taal behandeld wordt en dat u bovenstaande oproepen derhalve zonder meer als “vals” moogt/kunt beschouwen 

Reputatie 3
Badge +1

@M_016  : Heel erg bedankt voor uw antwoord.

Kleine opmerking: Dat moet ik toch tegenspreken want mijn pa is ook nog opgebeld geweest door een franstalige van Proximus die vroeg of hij niet geïnteresseerd was in andere pakketen zoals voetbal enz… mijn vader heeft hem verder in het frans te woord gestaan omdat hij even goed frans spreekt dan Nederlands, dus  dit is geen sluitend bewijs dat het om een fraudeus telefoonnummer gaat, trouwens op zijn GSM heeft hij ook nog Franstalige sms’en gekregen van Proximus, daarvoor heeft hij dan wel gebeld naar de helpdesk en werd dit recht gezet.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

ls de gegevens van uw vader destijds correct als Nl in het klantenbestand zouden ingevoerd geweest, zou hij door Proximus nooit in het Frans - ook niet via sms - gecontacteerd geweest zijn.

&

met “vals” bedoel ik dus eventueel ook een 3e partij die Proximus- (en andere) abonnementen voor eigen gewin/boni probeert te slijten (zonder noodzakelijkerwijze “frauduleus” te zijn)

 

 

Die waren inderdaad correct ingegeven  destijds en ineens (een klein jaar geleden ondertussen) kwamen sms’en en die telefoon van iemand van Proximus in het FR, pas als hij naar de helpdesk gebeld heeft was alles terug weer in orde.

====================================================================

Louter nog ter bijkomende info:
voor wie dit interesseert kun je info vinden ivm TF nummers op

https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265

 

 

Reageer