Vraag

Nummeroverdacht oude provider > nieuwe SIM abonnement Proximus

  • 5 January 2018
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

Hallo,

Ik heb recent een GSM besteld via de webshop van Proximus, tezamen met een abonnement.

Nu wilde ik eigenlijk helemaal niet van provider verwisselen, maar door omstandigheden met een GSM die ik net ervoor aankocht bij een andere winkel ben ik voor Proximus moeten gaan (deal was enkel te vinden bij Proximus).

Zaterdag heb ik het toestel zelf aangekregen. Tot zover geen probleem. Het enige wat nog moest gebeuren was mijn nummer overzetten van mijn oude provider naar Proximus.

Dit zou maximum 24 uur duren. Dinsdag nog geen signaal via de nieuwe SIM-kaart van Proximus. Gebeld naar Proximus, technische dienst. Kreeg te horen dat ze mijn aankoop niet konden vinden. Werd naar de klantendienst gestuurd. Uiteindelijk weten ze me te vertellen dat ik bij een apart nummer van de webshop moet zijn, aangezien de GSM via dit kanaal is aangekocht.

Bel naar dit nummer. Ze zeggen mij dat de 24 uur geteld worden in "werkuren" (is ook niet duidelijk te zien via de website of mijn documenten). Natuurlijk lekker pech met de feestdagen, maar er werd me gezegd dat ik de documenten die dag nog binnen zouden zijn en morgen (woensdag) ik mijn nieuwe SIM-kaart zou kunnen gebruiken ergens doorheen de dag. Ik vroeg waarom ze mij eerst zeiden dat de order nergens terug te vinden was. Krijg het antwoord dat de technische dienst en klantendienst er niks mee te maken hebben en dat ik gewoon moest wachten. Ik moest voorlopig gewoon mijn oude SIM-kaart in mijn nieuwe toestel steken tot deze stopt met werken, en dan de nieuwe erin steken. Ja tuurlijk, gaat goed als je nog een micro-SIM i.p.v. een nano-SIM hebt en ik mijn oude GSM moet gebruiken die uit elkaar valt en heel de dag aan de lader moet liggen omdat ie anders binnen tien minuten leeg is.

Nu ja. Woensdag hoopvol de hele dag gewacht. Die nieuwe SIM-kaart geeft geen teken van leven. Teleurgesteld en gefrustreerd om zonder volledig bruikbare GSM te zitten, kon ik enkel maar alle hoop zetten op donderdag.

Heb de hele dag gewacht. Noppes signaal. En die oude SIM-kaart blijft gewoon werken.

Ik heb echt geen zin om morgen alweer te moeten bellen om te horen dat ik gewoon moet wachten. 24 uur is 24 uur, en als ik een normaal werkende andere GSM had dan zou ik best een week willen wachten ... Maar in dit geval is het echt geen cadeau.

Ben alweer eens zeer teleurgesteld in Proximus, na alle miserie die ik er al mee heb gehad. Ik wil gewoon met mijn nieuwe GSM kunnen bellen, dat is alles?!?!

1 reactie

Hallo Iceman,
Je probleem klinkt mij zeer bekend in de oren ! Op zaterdag 30.12.2017 een nieuwe smartphone gekocht aan de PROXIMUS stand in FNAC Leuven (Dataphone abonnement) plus een PROXIMUS Mobilus S abonnement. Daarbij ook een formulier getekend om de overdracht van mijn oude nummer bij BASE naar PROXIMUS te regelen. Dit zou volgens de verkoper (en de PROXIMUS website !) maximaal 24 uur duren.

Ik heb wat afgewacht (Nieuwjaarsweekend), maar op dinsdag 02 januari is de nieuwe PROXIMUS SIM kaart nog steeds niet actief. Gebeld met 0800-22800 en daar te horen gekregen "Och, die 24 uur, dat is marketingpraat. Het duurt typisch 2-3 werkdagen om het nummer over te dragen. Tegen vrijdag zou het zeker in orde moeten zijn."

Vandaag, vrijdag 05 januari, is de SIM kaart nog steeds niet actief. Terug 0800-22800 gebeld - de vriendelijke dame beweerde dat ik zelf de nodige stappen bij BASE moest doen, wat ik uiteraard categoriek weigerde omdat ik een aanvraag tot overdracht had ondertekend. Werd toen (na 15 minuten wachtmuziek) doorgeschakeld naar haar supervisor die vaststelde dat mijn aanvraag tot overdracht inderdaad "in het systeem" zat, maar om onverklaarbare redenen was dit niet doorgegaan. Toen ik vroeg om de aanvraag eventueel opnieuw te laten processen, zei ze dat niet mogelijk was en dat ze het probleem niet kon oplossen, einde verhaal. Ik moest denken aan Little Britain : "Computer says no."

Dus, na 1 week wachten is de SIM kaart nog steeds niet geactiveerd. Ik neem volgende maandag contact op met de Ombudsdienst Telecom om het contract te laten annuleren zonder kosten ten mijnen laste en om PROXIMUS te verplichten om het toestel terug te nemen : een smartphone waarmee je niet kan bellen lijkt mij vrij nutteloos. Op dit ogenblik overweeg ik ook om mijn Internet Comfort en Vaste Lijn van PROXIMUS buiten te gooien en te switchen naar TELENET.

Reageer