Beantwoord

Niet meer anoniem bellen

  • 1 January 2018
  • 9 reacties
  • 2524 Bekeken

Ik vraag mij af of het normaal is dat onze vaste telefoon steeds anoniem belt naar andere personen.
Moet ik de diensten bij betalen? Ik heb reeds geprobeerd dit uit te zetten, maar is mij niet gelukt.
Volgens de site zou ik enkel moeten bijbetalen als ik andere personen hun nummer wil kunnen zien.
icon

Beste antwoord door JanDe 6 January 2018, 10:36

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dat is zo, Femke. Heel waarschijnlijk komt die anonimiteit steeds bij dezelfde mensen voor. zij hebben dan niet die optie "ken je beller". Daar kan je je eigen telefoon niet voor instellen. Groeten. Jan
Reputatie 6
Badge +3
Is dit ook zo als je naar gsm belt? Want op gsm wordt normaal altijd nummer getoond.

Wordt nummer niet op gsm getoond dan heb je op vaste lijn de optie van een geheim nummer
Dan heeft een privénummer op je vaste lijn eigenlijk geen zin meer als het zo zit?
want ik heb al vastgesteld dat een privé nummer op de gsm te voorschijn komt?
Dus als die persoon belt op mijn vaste lijn komt die als privé en op mijn gsm komt hij niet privé toe?
Reputatie 6
Badge +3
Neen een geheim privé nummer wordt natuurlijk niet getoond.
Geheime privé nummers zijn niet de standaard nummers : een geheim nr is dan ook duurder dan een gewoon nummer
een geheim privé nummer komt dat dan niet het op het zelfde neer als anoniem bellen door het activeren van de gratis CLIR functie?
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
http://www.standaard.be/cnt/dmf14082002_021
https://www.belgacom.be/assets/content/pdf/custom/access_pricelist_nl.pdf
Geheim nr = gratis & wordt niet opgenomen in "witte gids" & CLIR actief
daarom dat ik de uitleg aan Frank vraag waarom hij spreekt over "Geheime privé nummers zijn niet de standaard nummers"
Reputatie 6
Badge +3
OK een geheim nummer is niet duurder maar wel niet standaard. Het is een gratis optie.
Ten opzichte van CLir is er toch nog een verschil : een geheim nummer komt ook niet in telefoonboek. Dus ook niet opvraagbaar via 1207 en hierdoor totaal vrij van spamtelefoontjes '!
Dat is dan ook al weer opgehelderd 😉

Reageer