Vraag

Kleine storing op de lijn.

  • 12 May 2021
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Beste proximus forum

 

Één 4 tal dagen geleden werkte ineens het internet nietmeer.

Na de modem te resetten werkte het internet weer. En toen werkte digitale tv nietmeer. En was de downloadsnelheid "8.30 Mbps" en het bleef rond die waarde hangen gedurende een paar uur. 

 

Gedurende de komende uren viel alles sporadisch uit, de dsl lijn gaf storing en het dsl lampje bleef flikkeren. 

Na het resetten werkte het weer een tijdje en dan weer nietmeer. 

 

Uiteindelijk gebeld (ze hebben een lijntest gedaan en zei dat alles inorde was) en ze een nieuwe modem toegestuurd. 

Vandaag de modem aangekregen, Geïnstalleerd. en alles werkte ge durende 4 uur.

 

Nu om 17 uur ongeveer, werkte digitale tv niet en kon geen opnames herbekijken. 

Dus terug gebeld met de support. 

En tijdens het bellen werkte alles weer ineens zonder dat er een lijntest was gedaan. 

Hierna doet de support een lijntest en zegt dat er een "kleine storing" op de lijn is. 

Ik dacht dus, ze sturen een technieker om de kleine storing te onderzoeken en te maken. 

Maar de support zegt dat het mij als klant geld kan kosten. 

Dat is toch niet normaal? 

Proximus moet toch de lijn onderhouden. We betalen al genoeg elke maand voor alles.

Ik vraag jullie dus vriendelijk om die "kleine storing" op te lossen. 

Ps:

Er zou feitelijk al fiber moeten liggen in de straten en aan elk huis. Geen oude telefoon dsl lijn meer die het amper aankan... 

 

 

 

 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Zoals Martin al zei, interventies worden enkel aangerekend als de storing veroorzaakt is door de klant of zijn binneninstallatie.

Als u uw klantennummer of lijnnummer toevoegt aan uw forumprofiel, dan kijken we het langs deze kant ook eens na.

FYI: tegen dat er 70% procent op fiber kunnen zijn we al 2028 !

Ik weet nu niet of er ook een verlengd weekend in voege gaat voor de forummedewerkers, als dat zo is zal je waarschijnlijk maar kunnen verder geholpen worden aanstaande maandag want op feestdagen en weekends komen zij hier niet langs.
In verband met een eventuele interventie van een Technieker is dit niet gratis indien vastgesteld wordt dat het een fout is bv in je binnenhuisinstallatie, maar anders is dit uiteraard gratis. 
Maar dat zullen de Proximus forummedewerkers wel ver bespreken met u als ze hier terug langkomen.

Reageer