Vraag

Klacht: Iemand gebruikt mijn telefoonlijn in appartementsgebouw

  • 14 February 2022
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

Sinds een aantal maanden terug heb ik een telefoonlijn laten activeren, dit om een Fiber Boost te activeren (1Gbps). Voor alle duidelijkheid dus: deze telefoonlijn heb ik enkel laten activeren zodat het technisch gezien mogelijk was mijn Fiber te upgraden naar een hogere snelheid, sinds dit bij Proximus een vereiste is. Ik had toen en heb nu nog steeds geen intentie telefoongesprekken te voeren via een vaste lijn.

Er zijn dus GEEN telefoontoestellen op aangesloten en de lijn wordt dus 100% zeker niet door ons gebruikt. Echter kwam het recent tot mijn aandacht dat ik meerdere gesprekskosten op mijn voorlaatste en laatste factuur heb, het viel me echter pas deze maand op omdat er nu internationale gesprekken zijn gevoerd, naar Frankrijk om precies te zijn. Dit gaat toch al over enkele 10-tallen euro’s. 

Ook belangrijk om te vermelden: als ik het telefoonnummer bel (ons lijnnummer dus), neemt er gewoon iemand op, dit bevestigt dat de lijn wel degelijk aan een telefoontoestel is verbonden. Deze persoon is echter niet voor reden vatbaar en legt meteen weer af. Ik heb dus geen gegevens over wie dit mogelijk zou kunnen zijn. Nu woon ik een appartementsblok met 9 appartementen, dus vermoed ik wel dat het iemand van mijn buren moet zijn. (Mogelijk door een verkeerde aansluiting/bekabeling? Het betreft een recente nieuwbouw).

Ik heb recent al contact opgenomen via de telefonische klantendienst vorige week en de mogelijkheid tot betaalde internationale gesprekken laten opzeggen, echter is dit voor mij niet voldoende en wil ik dat de telefoonlijn daadwerkelijk niet meer toegankelijk is voor deze onbekende persoon. Ik betaal hier voor en wil dus ook niet dat iemand gratis mee profiteert of gesprekken voert onder mijn persoonlijk nummer.
De telefoonlijn opzeggen is voor mij geen optie, sinds ik deze nodig heb voor mijn Fiber Boost. 

Ook ben ik nadien teruggebeld door iemand van de technische dienst die me doodleuk vertelde dat het niet kon wat ik beweerde en kwam het er eigenlijk op neer dat ik dus zou liegen & deze gesprekken/kosten zelf heb gemaakt. Nogmaals, wij hebben GEEN telefoontoestel. Leuk dus, al jaren trouw klant bij Proximus, en dan zo beschuldigd worden. 

 

Mijn gewenste oplossing is als volgt; 

  • Creditering van de gefactureerde telefoonkosten.
  • Toegang tot mijn persoonlijke telefoonlijn moet worden weggehaald bij de persoon waar deze aangesloten is. Ik vermoed dat hier een technieker voor moet langskomen?

Hopend op een correcte & vlotte oplossing.

 

Alle gegevens die jullie nodig hebben staan in mijn profiel hier op het forum.

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Andries dossier 50209291 werd hiervoor intussen opgemaakt, ik neem dit zelf verder in behandeling qua facturatie. Het technische gedeelte laat ik escaleren, we houden je op de hoogte! Groetjes, Heidi

Reageer