iMessage en Facetime activeren lukt niet en factuur loopt maar op

  • 6 September 2017
  • 11 reacties
  • 2367 Bekeken

Sinds vandaag Bizz mobile M actief (overgestapt van telenet). Op myproximus kon ik al direct 14(!) internationale sms buiten bundel terugvinden. Het lukt dus niet om de Apple sms te ontvangen (ook geforceerd geprobeerd, lukt niet) waardoor er maar sms blijven verstuurd worden die Proximus - in tegenstelling tot Telenet, Base of Orange- lekker door factureert als een internationale sms.
De beide nieuwe proximus abo's in ons bedrijf hebben dus hetzelfde probleem. Alle instellingen nagekeken en alle tips overlopen. Conclusie, deze ochtend met Telenet nog actief alles OK, nu op Proximus netwerk werkt er niets meer en loopt de factuur ongevraagd op. (gewone sms lukt wel nog, data en bellen ook). En kom niet af met het excuus dat het Apple is, de concurrentie rekent die sms niet door, en normaal werkt het na de eerste gewoon voor altijd tot je zelf een restore doet, of de dienst uit zet. Conclusie: dik spijt van de overstap als je het mij vraagt.
Soit, wie kan mij helpen en overtuigen dat ik toch de goede overstap heb gemaakt (zocht betere kwaliteit netwerk).

This topic has been closed for comments

11 reacties

is hier ooit een reactie of oplossing op gekomen?
Ben namelijk in zelfde situatie en probleem raakt ook niet opgelost
ik zou toch ook een Een privébericht sturen als er hier geen reactie bijtijds moest komen,
doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst/vraag/probleem/klantgegevens enz. invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Uiteindelijk heeft het zichzelf opgelost. Heeft wat euri's gekost, maar t lijkt te werken. Probleem is dat Proximus geen preferred supplier is voor Apple (Mobistar - nu Orange - is dat wel). En dan heeft Proximus er dus voor gekozen om deze sms betalend te maken. Het gaat ook veel minder vlot allemaal, facetime is nog altijd niet in orde op de iPhone van mijn collega. Bij elke nieuwe grote update van ios, of bij elke keer aan -of uitzetten van de mogelijkheden imessage en facetime heb je wel opnieuw die sms aan je broek...
De 2stage verificatie sms'en krijg ik nog steeds niet, kan dus mijn apple computer niet unlocken via sms. Proximus helpdesk weet zich geen raad... 't is dat ik bij mijn grootste klant met de andere operatoren geen of weinig ontvangst heb, anders was ik met heel het bedrijf al terug naar de concurrentie gegaan.
TUI:
er zijn wel nog problemen van deze aard die ook opgelost worden
bv
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/activering-imessage-met-abonnement-smart-15-full-controll-35210

andere topic's hieromtrent
In mijn specifieke geval overgeschakeld van Orange Arend abo naar Proximus Bizz Mobile XL, dus geen probleem met belwaarde en full control abo.

Apple Support zegt dat het Proximus issue is, Proximus klantendienst zegt dat het een Apple-probleem is....
Geen idee wie gelijk heeft maar hoop dat het vlug in orde komt in ieder geval,

Mochten er nog suggesties zijn, altijd welkom
Ik zou gewoon afwachten. Bij mij heeft het meer dan een dag en 20 internationale sms'en geduurd, en plots werden de imessage berichten blauw... (en dus via data en niet via sms). 20x0,40 euro, idd. Om je tel nummer te verifiëren. Probleem altijd hetzelfde, de antwoord sms van Apple vanuit Ierland komt om een of andere reden niet toe op je iPhone, dus blijft die maar requests sturen om je nummer te verifiëren. Trust me, uuuuren heb ik aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Proximus en ik heb zowat iedereen gehad, van mobiel, tot internet tot de medewerkers vaste telefonie. Vriendelijk meestal, dat wel, maar ze hadden geen idee waar ik het over had...
inderdaad wachten en betalen.
24 uur en 25 internationale sms'en (10 euro) later is het geactiveerd.
Sinds een maand overgestapt van telenet naar Proximus. Dit omdat ik meer bereik heb met proximus. Helaas ben ik ontevreden daar ik nu extra moet betalen voor extra buiten bundel, blijkbaar sms naar UK door iMessage !? Klantendienst verwittigde me om iMessage en facetime uit te zetten ! iMessage werkt toch via netwerk ...... Bij telenet werd er mij niets extra aangerekend, Proximus echter wel. Ik dacht om met alles over te stappen van telenet naar proximus maar het duurt nu al 2 maand voordat ze eindelijk een installatie kunnen doen. Veel zelf bellen naar klantendienst ( zou beter klachtendienst worden), winkelbezoeken, forum doorzoeken, chat met proximus, veel frustraties eer je geholpen wordt. Heb heel veel spijt dat ik over gestapt ben. Helaas hang ik voor 2j vast maar ben er zeker van dat ik daarna terug overstap naar telenet waar je echt geholpen wordt en zelfs compensatie krijgt voor de geleden problemen. 😡
Reputatie 7
Badge +4
Beste Philippe, het klopt inderdaad dat er internationale berichten aangerekend worden voor de activeren van I Message en dergelijke, wanneer je deze steeds opnieuw uitschakelt zal je ook steeds opnieuw een sms dienen te betalen wanneer je deze opnieuw activeert. Kan je het betrokken klantennummer geven geven via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 dan bekijk ik dit even verder. Groetjes Freya
Geen kosten betalen voor internationaal SMS via iPhone of iPad om te facetime met i-Message.
Inderdaad dat er internationale berichten aangerekend worden voor de activeren van i- Message die ga via UK + 44 = betaald 40 cent

Nb: via Messenger werk prima zonder kosten

Elvis
whatsapp kun je ook gebruiken