Beantwoord

handset Twist 392 probleem


beste,

sinds enkele dagen blijkt onze handset niet meer te werken. Uiterlijk lijkt er niets aan de hand, het scherm vermeldt : nieuwe oproep + juiste uur + volledig opgeladen.

wij kunnen echter niet bellen en krijgen ook geen tel binnen. Vast nr 015/206341 - gsm 0475/758578

mvg

Ronny Van Baelen

icon

Beste antwoord door Ronny Van Baelen 15 April 2020, 10:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

je belt best eens naar de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 van de helpdesk of ze daar je kunnen verder helpen want hier komt niemand van proximus zelf tijdens het weekend.

Reputatie 6
Badge +3

Een andere test met draadloze telefoons is even de ingebouwde batterijen loskoppelen en dan terug plaatsen. Zo heb ik ook al problemen kunnen oplossen. Dat is de enigste manier om een reset uit te voeren. Lukt het dan nog niet, dan kan je enkel maar bellen. Hier kan je de handleiding bekijken: https://www.proximus.be/dam/jcr:51481ec0-f598-4ba9-94fc-949c7d6019cb/cdn/sites/support/documents/cordless_phone_manual/nl/cordless-twist-392~2015-11-06-11-28-13~cache.pdf

Dank je voor de reactie. Dat is het eerste wat ik gedaan heb, maar ook dat lukt niet.

@Ronny Van Baelen Heb je geen ander oud toestel liggen om even aan te sluiten.

Neen, heb ondertussen gebeld en men heeft verteld dat er geen probleem is met de lijn, maar dat het toestel zelf waarschijnlijk defect is. Oplossing : een nieuw aankopen

@Ronny Van Baelen Nu met de corona is het niet evident maar je zou anders een toestel van een kennis of familie eens kunnnen geprobeerd hebben voor dat je een nieuwe koopt.

Klopt, maar dat ga ik nu niet doen. Gelukkig staan ze momenteel in promo 😷👍

‘t is te hopen dat de proximus medewerker zeker is van zijn stuk, anders heb je reserve toestel tegen dat er één defect gaat 😉

hoor je eigenlijk nog een kiestoon als je de hoorn oppakt.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je ook het basisstation ook stroomloos gezet hebt in combinatie met de batterij eruit te halen en er zijn geen problemen op jouw lijn. Er is nog een stap dat je kan doen is een reset uitvoeren van de handset zie mijn vorige link pagina 38. Dan is de kans wel groot dat er een probleem met jouw set is.

ik ben toch heel benieuwd of het wel de telefoon zal zijn als TS een nieuwe besteld heeft zullen we het direct weten :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Ik hoop ook echt dat er toch geen lijnprobleem is. Want persoonlijk zou het niet meer dan normaal zijn dat Proximus het bedrag terugbetaald van de twist of een verrekening doet wanneer het toch om een lijnprobleem zou gaan. Inderdaad afwachten.

Reputatie 7
Badge +4

@Ronny Van Baelen Ik zie alleszins ook geen problemen op je lijn.

Heb tijdens het weekend nog contact gehad met Proximus en er blijkt inderdaad niets aan de hand met de lijn. Wel problemen met het inloggen op MyProximus of het forum. Vanmorgen nog een zeer bekwame medewerker aan de lijn gehad. Die vertelde mij dat in de nacht van 3 op 4 april er een poging tot hacking is gebeurd en dat daardoor een aantal accounts afgesloten waren. Men is volop bezig met het probleem op te lossen.

Ik moet dus nog even wachten voor ik een nieuw toestel kan bestellen.

Laat ons in ieder geval weten hoe het dan uiteindelijk afgelopen is

Doe ik zeker, momenteel kan ik nog steeds niet inloggen op MyProximus om de bestelling te plaatsen, maar men heeft mij gezegd dat het tot 48u kon duren alvorens alles terug ok zou zijn. Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Thx

Sinds vanmorgen kan ik terug inloggen op MyProximus en heb ik een nieuw toestel kunnen bestellen. Afwachten nu, het wordt woensdag geleverd. Ik hou jullie op de hoogte als het werkt met het nieuwe toestel.

Voor de MyProximus account heeft men alles gereset en heb ik een volledig nieuwe account aangemaakt.

Ze hebben net ons nieuw toestel geleverd. Heb het aangesloten en alles werkt perfect. Het probleem lag dus inderdaad aan het toestel.

Problem solved.

Bedankt voor alle hulp en info

Dat is heel goed nieuws en bedankt voor je feedback.

Reputatie 6
Badge +3

Blij om te horen dat uiteindelijk het probleem toch lag aan jouw vorige toestel en bedankt om even terug te koppelen. 

Dan waren het toch geen nutteloze kosten :slight_smile: